Wat betalen voor deze 2de hands stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Siddieqje

Wat betalen voor deze 2de hands stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 20:10

Op internet staan 4 paardenstallen, 10 jaar oud, hout met gegalvaniseerd stalen zijkanten. Ze vragen momenteel
4000 € maar ik vind dit toch wat aan de dure kant? Weet alleen niet goed wat ik moet bieden om tot een correcte prijs
te komen.

pmarena

Re: Wat betalen voor deze 2de hands stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:34

Het ligt natuurlijk erg aan de kwaliteit , nieuwprijs en de staat waarin ze verkeren.

Een doorsnee type maar wel hele nette kwaliteit wand kost meestal minimaal 500 euro nieuw. En een stal bestaat dan bvb. uit een voorwand + 1 of 2 zijwanden + eventueel een achterwand. Dat scheelt natuurlijk ook aanzienlijk , of het nu 4 losse complete boxen staan die dus elk uit 4 wanden bestaan (totaal dus 16 wanden) of dat het 4 boxen zijn die naast elkaar tegen een muur als achterkant opgebouwd hebben gestaan , want dan heb je dus 4 voorwanden , 5 tussenwanden en geen achterwanden , dus maar 9 wanden !

De prijs die nu nog eerlijk is hangt dus van nogal wat zaken af die nu niet duidelijk uit je stukje blijken.....

Maar los van dat mag de verkoper natuurlijk zelf zijn prijs bepalen , het is maar net wat de gek ervoor vraagt en de andere gek er voor geeft natuurlijk :P

missdressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:02

ik zou toch zeker niet eer bieden dan 2500€. We hebben zelf stallen gehad van Vandalux en Monte Carlo (zelf aangekocht nieuw en weer verkocht wegens aankoop huis met grote schuur). 2x 3 Vandaluxstallen van 6 jaar oud met alles er op en er aan (bodemplaten, bovenluikjes, sloten, voerbakken, automatische drinkbakken, Vastbindringen, halsterhaakjes) aan 5000€ en 5 Monte Carlostallen met poetsplaats van 1 jaar oud, ook met alles bij, ook voor 5000€ (vanwege de complete nieuwstaat).
Beiden hadden anti-condens dakplaten. verlichting ook inclusief.
Dus ik vind jouw advertentie duur. Maar zoals pmarena zie, alles is waard wat de zot er voor wil geven...

Beesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:45

toch prijzig hoor, ik ga akkoord met het bovenstaande en 2500, maximum 3000 moet ook kunnen

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 20:22

Had een bod gedaan van 3000 € maar boxen zijn verkocht volgens haar voor 4000 €. Von d het ook aan de dure kant dusja we zoekn verder.