Manen trekken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Apple_

Manen trekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 18:36

Hoi,

Ik heb een pony, Bassanova. Misschien staat hier op de site dat ik Kamal als pony hebmaar die is inmiddels verkocht wegens spat. Bassanova is mijn nieuwe pony. Bassanova's manen waren weer te lang en dus heb ik ze getrokken, alleen merkte ik dat de manen veel dunner zijn geworden door het trekken. Weet iemand een ander middel om de manen korter te krijgen zonder het effect van manen knippen te krijgen? Ik vind de manen knippen niet mooi. Dus dat is zeker geen optie. Ik dacht zelf al aan een "Trimmesje" is dit een optie?
En als je een idee hebt en je weet ook waar je die kan kopen zou je dat erbij willen zetten?

*\o/* Groetjes Nadiah

cupacakex

Re: Manen trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:50

Trekken is vaak om ze dunner te krijgen.
trimmesje is idd een optie! wij hebben hier bij een dierenwinkeltje ook allerlei soorten mesjes scharen en kammen dus ik zou gewoon eens een ruitersportzaak inlopen en het daar vragen.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 13:29

Thnx!

missdressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 14:54

Met trekken worden de manen idd dunner.
Het effect van een trimmesje, als dat hetgeen is dat ik in gedachten heb, krijg je in eerste instantie wel een mooi resultaat.
Alleen, als de manen weer gaan groeien, krijg je manen van allerlei lengtes en dat is niet mooi.
Ik geef de voorkeur aan 5cm langer knippen dan de manen moeten worden en dan trekken voor een natuurlijk ogend resultaat

Stefanie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:28

ik zou ook ook een trimmesje nemen :)
volgens mij verkopen ze die in de aveve :)

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:35

Ik gebruikte zo'n mesje.
Dat is minder werk :o en ik vind het mooier

Mandy1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:36

Zo'n trimesje werkt inderdaad ideaal!
Alleen zoals hier al eerder is gezegt, als je manen gaan aangroeien kan het wel eens rare lengte verschillen opleveren.
Maar dat is een kwestie van bijhouden!

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:11

ik weet niet of jullie dit ook bedoelen met een trimmesje, maar ik gebruik een soort scheermesje om de manen bij te houden en "snijdt" de manen dus, waardoor het er natuurlijker uitzien dan knippen

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 18:07

missdressage schreef:
Met trekken worden de manen idd dunner.
Het effect van een trimmesje, als dat hetgeen is dat ik in gedachten heb, krijg je in eerste instantie wel een mooi resultaat.
Alleen, als de manen weer gaan groeien, krijg je manen van allerlei lengtes en dat is niet mooi.
Ik geef de voorkeur aan 5cm langer knippen dan de manen moeten worden en dan trekken voor een natuurlijk ogend resultaat

Dat doen we al Y;(

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:05

zo'n trimmesje dus, je snijd hier de manen mee. Je kunt het kopen bij de paardensportwinkel of bij een (mensen) kapperswinkel