Ervaring met de Safe Clip?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HMM

Ervaring met de Safe Clip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 12:03

Dit product kwam ik tegen op internet, het leek mij wel wat.
Wie heeft ervaring met dit product?

Beschrijving:
De Safe clip, een unieke manier om jouw paard veilig en overal vast te zetten!
Kunt u zich voorstellen dat u nooit meer uw paard hoeft vast te binden? En dat u makkelijk de lengte van uw touw kunt aanpassen zoals u het wilt? Deze clip kan dat voor u doen en nog veel meer!!

Veilig nauwkeurig en gemakkelijk!!! De clip heeft een revolutionair verandering gebracht op de manier zoals wij ons paard vastzetten. Geen gevecht meer met knopen leggen, slechts eenvoudig aan het touw trekken en je kunt zonder moeite de lengte bepalen. Zo simpel is het.

De clip zorgt ervoor dat je veilig van de ene locatie naar het andere kunt gaan.
Gebruik de clip overal: in of buiten de stal of aan de trailer. Of wanneer u tripjes maakt. De clip maakt het gemakkelijk om het paard overal vast te zetten. Zelfs kinderen vinden het makkelijk om hun paard veilig weg te zetten.

U kunt nu uw paard voeden en wate r geven zond er dat u de knoop iedere keer moet veranderen.
De clip zorgt voor een veilig gevoel door extra veiligheid toe te voegen.
Er zijn paarden die op elk moment gaan bokken of zich terug trekken. De clip zorgt voor genoeg weerstand zodat uw paard zich veilig waant als hij vastgebonden staat.

Mocht een paard in paniek raken of dreigen te vallen dan laat het unieke ontwerp van de clip het paard toe een stap terug te doen waardoor het paard een vermindering van druk voelt. Het paard krijgt de gelegenheid om bij te komen en doordat hij veilig vast gebonden staat kan schade en verwondingen voorkomen worden.

De clip kan ook gebruikt worden bij trainingen, bij paarden die nog nooit vast gestaan hebben en bij paarden die problemen hebben als ze vastgebonden staan. Zij zullen allemaal profijt hebben van deze clip.

Filmpje:http://www.depaardenverzorger.nl/dekens-halsters/safe-clip.html

Ibbel

Re: Ervaring met de Safe Clip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:44

Wat een beroerde vertaling...
Ik zie niet in hoe deze clip een paard zal afleren te gaan hangen. Je hebt een glijdende lus, zodat je geen knopen hoeft te leggen, maar hoe het blijft vastzitten is me niet duidelijk. Als de lus zichzelf vastzet, kan een paard nog steeds gaan hangen. Geeft-ie mee, staat je paard na verloop van tijd los.

HMM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 23:50

Het is geen vertaling, deze tekst komt van de site waar ze verkocht worden.
Op zich lijkt het me wel een oplossing, aangezien je er ook zo'n stopknoop inlegt..
Waardoor het touw een stuk kan meevieren bij hoge druk, mischien net genoeg om het paard gerust te stellen, zonder dat hij/zij echt los komt... volgens mij viert hij niet mee bij normale druk.

maar nogmaals ik ben op zoek naar ervaringen...

morenomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:18

zo'n ding heb je ook bij berg winkels, en die zijn veel goedkoper

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:23

Hier een die ervaring heeft.

Je kan zelf beslissen hoe stroef ie glijd dus hij gaat niet zomaar los. Het is een extra lang touw dus uiteinde knup erin, kan ie nooit los staan.
http://www.smarttieproducts.com/

Oh, ik gebruik ook een extra lang touw die goed kan glijden als het paard echt zal gaan hangen.
Ik heb m ook met levenslange garantie dus kon het proberen en ben er nog altijd blij mee. :j
Kijk even het filmpje en zie hoe die laatste pony hangt, en steeds minder hangt want het heeft geen zin.

Mijn paard gaat hangen als ie vast zit, dan raakt ie in een soort paniek.
Nu als ie schrikt geeft het touw iets mee, waardoor ie denkt dat ie dan niet vast zit en word weer rustig. Het touw glijd stroef dus hij kan niet weglopen.

En ja, het helpt, mijn paard heeft niet meer gehangen na 1 keer met de clip. Wonderbaarlijk of niet maar ik neem dat ding ook altijd mee op concours om 'm vast te zetten. :j

Afbeelding
Je moet m dan wel zo doen ^^ dus dan kun je zelf bepalen hoe moeilijk of makkelijk het touw glijd dmv schroefje

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:31

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:18

wat maakt deze clip anders dan bv een musketonhaak? ( waar je dan het touw doorheen doet op dezelfde manier als onderstaand?)

is het speciaal gemaakt dat het goed glijd oid??

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:33

Splinter schreef:
wat maakt deze clip anders dan bv een musketonhaak? ( waar je dan het touw doorheen doet op dezelfde manier als onderstaand?)

is het speciaal gemaakt dat het goed glijd oid??

Hoe doe jij dan met musketonhaak? :? En waar is onderstaand? lees mijn review bijv eens.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:37

Ik bedoel uiteraard bovenstaand :) verkeerd opgeschreven

ik heb haken die erop lijken( een haak met een ring daaronder) als ik dan het touw zo bevestig werkt het dan ook?
Het is geen aanval op die clip oid :? ik vraag me gewoon af wat er dan zo anders aan is, hebben ze een soort systeem or whatever, gewoon interesse, geen reden om zo aanvallend te reageren ;)

ik heb je review gelezen ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:40

Bedoel je dan zoals dit;
Afbeelding
De middelste?

Dat is niet geschikt om paard mee vast te zetten, staat op engelse sites ook duidelijk, dat is om bijv hooizakken en wateremmers aan op te hangen.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:41

Ik heb de clip gister besteld, we hebben het eerst zelf proberen na te maken met verschillende haken (ons bent zunig :) ) maar dat lukte toch niet goed, de lus ging zakken waardoor het uiteindelijk nog muur vast zat. En als de ring te groot was liep het weer te soepel waardoor je het touw zo los kon trekken. Uiteindelijk dus toch maar tot bestelling overgegaan heel hard hopend dat dit DE oplossing blijkt te zijn voor onze hangende pony.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:42

het lijkt me eigenlijk best een goed idee! ik geloof wel dat het werkt :))

wat is het verschil tussen de linker en de rechter op het plaatje hierboven?
Laatst bijgewerkt door iloonaa__ op 15-08-11 11:44, in het totaal 2 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:45

Links kun je m op maat maken, dus hoe kort je m wilt zetten, en rechts dan zet je m in zn goede positie en kan je verstellen hoe makkelijk/moeilijk ie glijd :)
De linker gebruik ik nooit om af te stellen, dat kan je ook dmv ene kant omhoog duwen terwijl je andere kant trekt. *staat volgens mij ook in filmpje uitgelegd*

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:13

MelanieB schreef:
Bedoel je dan zoals dit;
[ Afbeelding ]
De middelste?

Dat is niet geschikt om paard mee vast te zetten, staat op engelse sites ook duidelijk, dat is om bijv hooizakken en wateremmers aan op te hangen.

Hoewel dit een oud topic is, wilde ik toch bovenstaande reactie even corrigeren. De foto toont een Safe Clip, die uitermate geschikt is voor het vastzetten van paarden. Weerstanden zijn in te stellen, zodat de druk die op het touw komt te hangen meer of minder groot wordt. De clip is nus niet alleen voor het vastzetten van waterbakken of hooizakken!

Uitleg over de Tie Ring en de Safe Clip

http://www.youtube.com/watch?v=JMnPufIytiY

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:20

Ik doel ook op hoe het middelste touw vast zit, dat is voor hooizakken enz.

Ik ken de safe clip, heb 'm altijd fijn in gebruik gehad bij hangende paarden en heeft altijd super werk gedaan.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:32

Je zou er toch van uit moeten kunnen gaan dat de kopers van de Safe Clip de informatie die bij de clip zit duidelijk bestuderen en niet het internet opduiken om te kijken hoe je het halstertouw in combinatie met de clip moet bevestigen. Hoewel....RTFM (read the fu.cking manual) is soms heel moeilijk...heb er helaas dagelijks mee te maken.

Wel fijn dat je zoveel profijt had met de clip.