wie heeft er prive een binnenbak?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wilma_b

wie heeft er prive een binnenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 00:43

Wij hebben de mogelijkheid om een huis te kopen met een leuke lap grond waarop een grote hal staat, met daarin een binnenbak. We zijn eigenlijk geen mensen die pensionners aan huis willen. Is het dan niet decadent om een eigen binnenbak te hebben? Voor 3 paarden?
Wat is jullie mening?

joliene

Re: wie heeft er prive een binnenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 00:44

Als je het geld hebt waarom niet. :D

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 00:46

wel decadent, maar wat een heerlijke luxe :D

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 00:47

Zie het meer als een goede investering, al helemaal als je de paarden in de sport uitbrengt.

Wij hebben niet gekozen voor paarden aan huis, ivm graag op vakantie gaan.
Sta wel op een prive stal -met 2 pensionklanten- met binnenbak, de eigenaresse heeft hier onwijs veel gemak van. :)

Welsh4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 00:47

Waarom niet?
Is toch heerlijk als dat kan?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 00:50

Als je 't je kunt veroorloven waarom niet? Het wordt pas decadent als je er mee te koop gaat lopen dat je je een binnenbak kunt veroorloven zonder dat je daarvoor inkomsten van pensionners nodig hebt.
Bovendien: pensionners kunnen wel gezelschap en gezelligheid bieden, maar ook een hoop extra gedoe geven.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 00:51

lijkt me een heerlijke luxe :-). Maar je kan zoals bovenstaand overwegen 1 of 2 pension klanten te nemen waarmee je goeie afspraken maakt zodat je eens weg kan.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 00:53

HCRanch schreef:
lijkt me een heerlijke luxe :-). Maar je kan zoals bovenstaand overwegen 1 of 2 pension klanten te nemen waarmee je goeie afspraken maakt zodat je eens weg kan.

Inderdaad, hier worden goede afspraken gemaakt, en iedereen houdt zich daaraan.
Is er iemand op vakantie, dan kan een ander je paard eens longeren of de paarden binnen/buiten doen.
Zeker als jullie beide een baan hebben, dan kan je erg veel gemak van 1 of 2 pensionklanten hebben. :)
Ze zijn niet vervelend, zolang je maar duidelijk bent.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 00:54

Als je het geld er voor hebt, waarom dan niet? Zie het als een heerlijke luxe!

wilma_b

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 01:01

Wij zien het niet als investering ivm sportpaarden. Het is puur voor de hobby.
We kunnen het ons veroorloven omdat we nu een huis in het hogere segment hebben (wat natuurlijk eerst verkocht moet worden, dus dat wordt wel spannend).
Evt. kunnen er een paar pensionners komen, maar dat wil ik eigenlijk heeel beperkt houden en daar moet ik om te beginnen ook geen rekening mee houden. In eerste instantie moeten we ervan uitgaan dat het puur prive is. Pensionners hebben nadelen en voordelen, zoals ook pensionhouders na- en voordelen hebben.
Het is een mooi huis, in het middensegment, minder inhoud dan we nu hebben, buitenrijbak, binnenhal, stapmolen ook binnen, longeerbak buiten, 2 ha. grond.
Mijn man zegt al, er zijn genoeg mensen die een zwembad aanleggen voor die paar keer zwemmen per jaar als het weer het toelaat. Dit ga je elke dag gebruiken.
Maar ikzelf vind het eigenlijk wel decadent.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 01:03

Dat van dat zwembad is een heel goed voorbeeld van je man :j Hier heb je echt profijt van! Zeker als er nog meer van die winters komen als afgelopen jaar! Als ik het me zou kunnen veroorloven zou ik er ook voor gaan hoor ;)

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 01:07

Wat maakt het uit wat andere mensen denken?
Als het huis jullie aanstaat en dit is wat jij graag wilt en kan gebruiken en je kan het je ook nog eens veroorloven, dan ga je er toch voor? ;)

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 01:09

dat moet je toch zelf weten :D alleen maar gemakkelijk zou ik zeggen en als je denkt dat het te decadent is mogen je buren er misschien ook een keertje in rijden !

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 01:32

het licht er eigenlijk ook aan of het een binnenbak is die nu bij huidige eigenaar verhuurd wordt aan ruiters uit de buurt,
die dan straks de bak kwijt zijn.
maar ja dat gebeurd sowieso aangezien het te koop is.

het is niet perse 'decadent', maar wel.. ja zonde van de ruimte zegmaar.
je kan van alles met zo'n rijhal, en je doet er weinig mee.
maar an sich is dat ieders eigen zaak dus ook niet erg :P

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 02:09

Wat kan jou het schelen wat anderen vinden, als jij het kunt betalen....
Lekker van de mogelijkheid genieten ;)

ladyratina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 07:14

Heerlijk decadent! Lijkt me geweldig. Als het kan, lekker doen. En vooral niets aantrekken wat anderen vinden.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 07:49

ateo schreef:
Wij hebben de mogelijkheid om een huis te kopen met een leuke lap grond waarop een grote hal staat, met daarin een binnenbak. We zijn eigenlijk geen mensen die pensionners aan huis willen. Is het dan niet decadent om een eigen binnenbak te hebben? Voor 3 paarden?
Wat is jullie mening?

Neem de 2 laatste winters in gedachten, dan denk je er gelijk anders over ;) Met zulke strenge winters met ijs onder sneeuw en dagen dat het bijna levensgevaarlijk was om ze op de wei te zetten... Dan is een overdekte rijhal ideaal hoor, al is het alleen maar om ze zo toch overdag vrije beweging te geven op dagen dat weides en paddocks bijna niet begaanbaar zijn.

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 07:53

ateo schreef:
Wij zien het niet als investering ivm sportpaarden. Het is puur voor de hobby.
We kunnen het ons veroorloven omdat we nu een huis in het hogere segment hebben (wat natuurlijk eerst verkocht moet worden, dus dat wordt wel spannend).
Evt. kunnen er een paar pensionners komen, maar dat wil ik eigenlijk heeel beperkt houden en daar moet ik om te beginnen ook geen rekening mee houden. In eerste instantie moeten we ervan uitgaan dat het puur prive is. Pensionners hebben nadelen en voordelen, zoals ook pensionhouders na- en voordelen hebben.
Het is een mooi huis, in het middensegment, minder inhoud dan we nu hebben, buitenrijbak, binnenhal, stapmolen ook binnen, longeerbak buiten, 2 ha. grond.
Mijn man zegt al, er zijn genoeg mensen die een zwembad aanleggen voor die paar keer zwemmen per jaar als het weer het toelaat. Dit ga je elke dag gebruiken.
Maar ikzelf vind het eigenlijk wel decadent.

Nou ik wist het wel, gewoon doen en er lekker van genieten je zult het duurdere huis waar jullie nu in wonen ook niet Cadeau hebben gekregen, maar waarschijnlijk met hard werken bereikt dus plukken die vruchten zou ik zeggen. (ps welke provincie zitten jullie?)

wilma_b

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 08:10

limburg

luna3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 08:16

Waarom geen binnenbak. En zolang je het kunt betalen zie ik er geen problemen in. En je kan hem ook eventueel ook per uur verhuren aan anderen zonder dat je pensionklanten moet nemen.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 08:50

Ik zou er hier geen problemen mee hebben! :D Wou dat ik thuis zo'n binnenbak voor mezelf had! :j
En idd verhuren op sommige dagen brengt ook nog wat op voor het onderhoud aan die bak.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 08:55

Heerlijk!Zou ook echt geen pensionners nemen en de hal lekker voor mezelf houden.
En dan maar decadent,geniet er van!

pieps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 08:56

Als de hal er al staat dan ga je die natuurlijk niet weer afbreken om wat anderen er van zouden vinden. Lekker toch, je eigen binnenbak!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 08:57

Tja waarom niet als je het kan betalen..
Desnoods doe je het voor de omgeving verhuren dat ze binnen kunnen rijden met slecht weer, dan heb je maar soms mensen op het erf en met pensionklanten hele dagen...

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 08:59

Ik vind het niet kunnen hoor, afbreken die hal!

Grapje ;) geniet er van!