Heel graag krijg ik jullie advies en tips betreft het volgende.
Ik heb al 15 jaar een schat van een New Forest pony, maar met het ouder worden (ik ben nu bijna 25) en het financieel zelfstandig worden, moet ik nu bekennen dat ik naast het tijdsgebrek het simpelweg niet meer kan betalen. Met pijn in mijn hart en veel verdriet ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn 18 jarige New Forester -met artrose én zomereczeem- een beter plekje verdient, waar hij veel geknuffeld en gepoetst wordt.
Maar wat doe je met zo'n schat op leeftijd én een beperking? Ik ga hem absoluut niet zomaar via marktplaats wegdoen ("wegdoen" klinkt echt vreselijk trouwens), want ik wil dat hij goed terecht komt. Bij voorkeur vind ik een of andere constructie dat hij naar een goed plekje gaat, maar dat ik eigenaresse blijf. Overigens heb ik ook een 3 jarig minishetje waar hij helemaal verzot op is en die ik bij voorkeur niet scheidt van mijn pony.
Goede rusthuizen hebben een wachtlijst waar je u tegen zegt of vragen een maandelijkse financiele bijdrage waar ik hem zelf ook wel voor zou kunnen houden.
Heel graag hoor ik jullie ideeen hierover.
Warme groet,
Floor van Bovene
Utrechtse Heuvelrug