welke is het beste: bandages, getten of dressuurgetten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jill__xX

welke is het beste: bandages, getten of dressuurgetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 16:14

Heeej bokkers,
zoals de meeste van ons ben ik zot van paardenspulletjes en omdat ik graag nog wat extraatjes wil gaan halen vraag ik mij af wat jullie vinden van getten, bandages en dressuurgetten. Ik gebruik meestal getten ( snel aan en makkelijk in onderhoud ) soms ook wel bandages ( maar dit duurt zo lang ). Ik zit er sterk aan te denken om dressuurgetten te kopen maar weet niet goed of dit het geld wel waard is.

Daarom mijn vraagje: welk van deze 3 vinden jullie het beste & waarom?

:)

hafjesliefde

Re: welke is het beste: bandages, getten of dressuurgetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:16

ik weet niet het verschil tussen dressuurgetten of gewone getten, maar ik weet wel dat je moet oppassen met bandages. Paardje van kennis had bij vorige eigenaars te veel bandages aangehad, en heeft nu héél zwakke pezen

missdressage

Re: welke is het beste: bandages, getten of dressuurgetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 15:08

bandages zorgen voor een enorme warmte eronder wat niet erg goed is voor de benen. Getten zijn daarvoor beter, ze geven nog voldoende ventilatie. De dressuurgetten, ik denk dat jij daar de 3 in 1 getten mee bedoeld? Die laten meer ventilatie toe en zijn geschikter dan bandages. Ik rij enkel in de zware lessen met beenbescherming. dagelijkse training probeer ik ze weinig om te doen om de bene niet te verzwakken?
Maar idd een paardje met een leuke set (dekje met bijbehorende bandages), is toch erg leuk om te zien :)