Voordroog : hoeveel bestellen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Siddieqje

Voordroog : hoeveel bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 16:17

Ik heb 1 paard van 1m65 KWPN en 1 pony 1m15.

Zomer 24/7 wiedegang dus geen hooi nodig.

In de winter gaan ze ook op de wei als het doenbaar is. Sowieso zit er dan niet veel voedingswaarde in het
gras dus ga ik brok en hooi bijvoeren dus een maand of 6.

Ik twijfel tussen kleine baaltjes 40 kg of die van 150 kg. Qua prijs zijn die laatste het interessantst
maar ik weet niet goed of ik ze op krijg binnen de 2 weken.

Hoelang doen jullie paarden met de kleine of die van 150 kg?

Groetjes

tamary

Re: Voordroog : hoeveel bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:23

Reken zeker voor de winter op tussen de 15 en 20 kg per dag voordroog. Aangezien er vrijwel niks meer in je gras zit. Die 150kg baaltjes krijg je makkelijk op.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:24

Afgelopen winter heb ik een arabier en een grote kwpn-er gevoerd met voordroog in 1,20 rondbalen (iets van 300 kilo per baal). Die balen waren in anderhalf a twee weken schoon op. Ze hadden het onbeperkt (baal opensnijden, en ze uit de baal laten eten). En dat was door de winter prima te doen. In de zomer zou het gaan schimmel ivm de temperatuur.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:25

Reken in ieder geval maar op 7-8 maanden bijvoeren, 6 maanden is te krap is mijn ervaring. Je begint toch vaak al begin oktober, want dan is het gras echt wel op en je gaat door tot eind april, dus dat is al 7 maanden, en als je een laat en droog voorjaar hebt zoals dit jaar kan je mei er ook bijrekenen. En in april of mei nog kuil of hooi kopen is vaak heel lastig.

Reken rustig 10 kilo per paard, gemiddeld, dat is 20 kg per dag, dan ben je in een kleine week door een baal van 150 kg heen. Zelfs als je 'maar' 15 kilo voor 2 paarden per dag rekent ben je in 10 dagen door je pak heen.

joyce B

Re: Voordroog : hoeveel bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 18:57

ik deed met 2 grote pony's en 2 paarden tussen de 7 en 10 dagen met een grote ronde baal als ze verder niet op het land stonden. In de zomermaanden kun je die kleintjes nemen, maar van najaar tot voorjaar kun je prima voeren van de iets grotere balen...