We (stalgenoten en ik) hebben een aantal paarden (merries) in de weide die het even niet zo goed met elkaar kunnen vinden. Gevolg is dat een aantal paarden (die wel op wedstrijden moeten, maar dat ter zijde) wat lelijke plekken op het lijf hebben.
Is er, naast de paarden apart zetten, een oplossing die de fysieke schade wat tegen kan gaan?
Ik zat te denken aan een antibijt kap, maar ik weet niet of ze dan nog wel kunnen grazen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Een muilkorf met klein grasgaatje vind ik er wel heel bruut uitzien. Het land is ook vrij schraal, dus dat komt de gezondheid niet ten goede.
Het betreft verder wel normaal kuddegedrag. Rangorde dingetje zeg maar

Als het zich niet normaliseert en er geen andere oplossing is gaan ze wel uit elkaar (in kleinere groepen dus of eentje evt in een apart stukje land naast haar huidige kudde).
Ben benieuwd of jullie al met dit bijltje hebben gehakt en wat jullie voor ideeën hebben.
Ik ben niet heel vaak online, dus als jullie vragen hebben dan hoop ik dat jullie een klein beetje geduld hebben! Ik zal sowieso antwoorden.
Bedankt!