deze plant giftig?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_Asterix

deze plant giftig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 18:46

Hoi,

Wie weet of deze bloem giftig is voor paarden?
Hij groeit heel veel in de weide bij mijn huis. Daar wil ik straks mijn paardje in hebben maar alleen als het niet giftig is!
Ik weet de naam niet, anders had ik het wel opgezocht.
http://www.bolster.eu/upload_tmp/7020.JPG

Groetjes

Mossel

Re: deze plant giftig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:48

Duizendblad. Zwak giftig voor mens en dier. Bij ons staan ze ook in de wei, maar de paarden eten er om heen :) ze weten zelf heel goed wat ze wel en niet kunnen eten.

Delanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 18:50

Bij de kinderboerderij staat dit plantje ook altijd, zie altijd de ezel eraan knabbelen. En deze leeft nog steeds

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:52

Het beste kun je zelf een foto maken van je plant met zoveel mogelijk details, ( macro van het blad, de bloem, hoe zit het blad aan de stengel vast, staan de blaadjes tegenover elkaar of juist verspreid, de stengel zitten er vlekjes op etc) schermbloemen lijken nogal eens op elkaar en nu heb je een plant van een website gehaald die misschien lijkt op jouw plant en er ontbreken veel te veel details.
Kijk maar eens naar de schermbloemen op wiki http://nl.wikipedia.org/wiki/Schermbloemenfamilie

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 00:08

(gevlekte) scheerling lijkt nog al op duizendblad (vind ik) , makkelijk te verwarren dus.
Beter lijkt het me dat er een eigen gemaakte serie foto's komt (bloem , blad , close-up) , want stel dat je nu een foto van duidzendblad hebt laten zien, maar er in werkelijkheid wel scheerling (en die is behoorlijk giftig !! ) zou staan....

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 16:00

Oke bedankt. Ik zal nog een foto proberen te maken. Ik heb het ook even aan de dierenarts gevraagd en hij denkt van niet.