Schrikdraadvraagje......

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JokeG

Schrikdraadvraagje......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 18:19

Ik heb misschien een hele domme vraag....Ik heb hier bezig met het installeren van de klok zodat Morrin eindelijk een fatsoenlijke omheining om zijn wei krijgt. Nou is de elctriciteit naar de schuur in orde en ook de klok zit daar inmiddels aan. Er zit een ijzeren pen in de grond als aardpen. Ik weet dat de + aan het draad moet worden verbonden en de - met de aardpen. Maar nu mijn vraag. waarmee verbind ik nu de klok aan het schrikdraad en de klok aan de aardpen? Ik heb er nu gewone stroomkabels aan vast gemaakt op aanraden van iemand. Dus koperdelen vrij gemaakt en die verbonden met de klok en aan het draad en de andere aan klok en de aardpen. Maar ik vertrouw dat dus niet. Het is toch electriciteit hè. Want wat als dat nat wordt? Ben er echt een leek in en wil gewoon geen ongelukken.

tinkersjakie

Re: Schrikdraadvraagje......

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:27

Nee hoor daar krijg je geen ongelukken mee. Zo hebben wij het ook aangesloten en dat kan gerust.
Wel zorgen dat je klok binnen droog hangt maar voor de rest is het niet erg als het nat wordt

JokeG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 19:37

tinkersjakie schreef:
Nee hoor daar krijg je geen ongelukken mee. Zo hebben wij het ook aangesloten en dat kan gerust.
Wel zorgen dat je klok binnen droog hangt maar voor de rest is het niet erg als het nat wordt

Dank je wel voor je antwoord :) Dat is een hele opluchting en kan ik dus met een gerust hart de klok aanzetten.
Klok hangt binnen dus die wordt zeker niet nat.

Palmera

Re: Schrikdraadvraagje......

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:08

Je kunt ook bij de welkoop de kabels kopen. Je koopt gewoon de goedkoopste en vaak kun je hem dan wel ombuigen zodat hij aansluit op je klok. Moet tenslotte wel contact kunnen maken. Dan heb je gewoon een knijpertje die je aan je draad bevestigd: