heeeej mijn pony staat bijna nooit binnnen maar als hij binnen staat eet hij alleen maar stro er ligt in de stal ook wel hooi voor hem maar hij eet alleen maar stro is dit wel goed voor mijn pony?? mijn pony is 21 jaar oud en is een kleine d pony.
paddy
Geplaatst: 07-08-11 12:14
in principe kan het geen kwaad, maar teveel is natuurlijk nooit goed.
dominiquesr
Geplaatst: 07-08-11 12:15
op iets anders zetten, vlas/mot/strokorels bijvoorbeeld.
mika11
Geplaatst: 07-08-11 12:15
Als je niet wil dat hij stro eet, kun je vlas als bodembedekker doen.
Mavelle
Geplaatst: 07-08-11 12:17
Je kan de stal iets viezer houden. Om de dag uitmesten ipv elke dag bijvoorbeeld.
ik wil je niet ongeruststellen ofzo,, maar stro is eigelijk helemaal niet goed! met pony stond eerst ook op stro en had 3 keer in de maand koliek. Toen hadden wij hem op houtkrullen gezet, en hij had geen koliek meer. Nu staat hij op vlas,, wat ik persoonlijk heel goed vind! je kunt hem ook lijnzaad geven, dat zorgt ervoor dat alles in de darmen beter schuift waardoor het stro niet kan opkroppen. Maar dit houd bij en teveel van stro eten niet tegen. Wij gooiden een hele stobaal in de stal en de volgende dag was er een heel pak weg. natuurlijk weet ik niet of jou pony zijn darmen er ook zo op reageert, maar ik zou toch maar oppassen grtjes jessy als je nog iets wil weten stuur dan maar een prive bericht
Anoniem
Geplaatst: 07-08-11 14:59
Die van mij krijgen stro gevoerd,geen problemen mee,als je maar niet te veel voert,mijne krijgen samen 1 plak per dag ong. In principe,als het met mate gaat (dus niet een hele baal per keer) kan het geen kwaad. In de stal kun je een fles azijn over het stro heen gooien,dan is het niet zo lekker meer. En anders op krullen of vlas zetten.