ik heb nog een jonge pony

veel zeggen dat als hij ouder word dat het dan minder word met het vies maken. ik vroeg me af of dat zo is en of er nu ook al een oplossing voor is? of een manier om het minder te maken?
xx-
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Somebitch schreef:Van 08:00 tot 13:00 op de wei? En daarna op stal? Dan vind ik het niet gek dat hij er een bende van maakt.
EskeGirl schreef:Dat betekend dus dat hij 13 uur op stal staat?
Dat is wel hel erg lang hoor.
shetjessweet schreef:EskeGirl schreef:Dat betekend dus dat hij 13 uur op stal staat?
Dat is wel hel erg lang hoor.
Het is niet perfect, maar hij staat veel langer buiten dan het gemiddelde Nederlandse paard, dus om daar nu een drama over te maken vind ik behoorlijk overdreven.
Om op de vraag van de TS terug te komen. Sommige paarden zijn gewoon smeerkezen. Je kunt wat gaan experimenteren met verschillende bodembedekkingen. Ik gebruik zelf een dikke laag zaagsel met daar over heen een laag stro. Het zaagsel gebruik ik omdat het veel vocht opneemt, en het stro gebruik ik zodat het paard altijd wat te knabbelen heeft, dat vind ik namelijk ook heel belangrijk.
pien_2010 schreef:Als je stal schoon maakt kun je altijd in het zelfde hoekje kak laten liggen in de hoop dat dat de kak hoek wordt. Zodra je ziet dat paard ergens kak hoekje maakt dan daar altijd wat kak laten liggen. Wil wel eens helpen.