De rambo protector: Slechte kwaliteit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Toveren

De rambo protector: Slechte kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 10:50

Hallo,

Ik ben opzoek naar ervaringen met de Rambo protector. De vliegendeken van Rambo die als zeer sterk wordt aangeboden.

Deze deken had ik een maand of 2.5 in gebruik toen deze kapot ging. De mazen opzich zijn prima en redelijk sterk;
Maar toen mijn paard in het weiland rolde kwam er blijkbaar een te grote druk op de singels te staan waardoor deze alle 3 kapot scheurden.
Het gekke was dat ik het heb gezien en mijn paard zat niet vast in de deken oid, het leek gewoon puur door de kracht te komen.

1 singel is doormidden, de andere is 'netjes' afgescheurd en de 3de heeft ook een stuk deken kapot getrokken.
Duur geintje als je bedenkt dat de deken een euro of 120/130 heeft gekost.
Horseware is gemaild, maar zijn vinden het 'paards', waardoor ik niets vergoed krijg.
Dit terwijl ik het afgelopen jaar een 8tal dekens bij ze heb afgenomen, een flink bedrag dus wat ong oploopt tot 700 euro.

Wat vinden jullie hiervan, en hoe ervaren jullie de dekens?
Ik weet niet of ik me ooit nog laat verleiden tot het kopen van een rambo

piene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 07:24

Ik vind het heel erg vreemd,nu heb ik zelf nog geen ervaring met de Rambo vliegendekens, maar mijn Tinker rolt regelmatig met z'n goedkope vliegendekentje die op sommige plekken soepjurkerig is en op sommige plekken weer vrij strak zit, je ziet de spanning er op staan, maar er scheurt niks.
het feit dat de singels vooral gescheurd en geknapt zijn vind ik ook echt erg raar, kan me niet voorstellen dat ze daar inferieure kwaliteit voor hebben gebruikt.

ik zou gewoon de singels er weer aan laten stikken en het gaatje wat de afgescheurde singel heeft veroorzaakt dicht maken.
bij de mijne (=goedkope) is mijn Tankje ergens achter blijven haken (want wat is er nu fijner als schuren met je deken op) en dat heb ik ook gewoon hup dicht gemaakt, en nu gaat het weer prima ;)

t blijft balen natuurlijk, en mischien heb je gewoon pech gehad en zijn net die singels niet goed vast gestikt geweest, en is die laatste geknapt vanwege de te grote spanning? zo iets?

een maandag deken zoiets?ik hoor juist allemaal goeie berichten over Rambo en ga er eind van de maand eentje kopen ;)

Bjarni

Re: De rambo protector: Slechte kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 20:27

Ik heb ook een Rambo Protector. Bij mij zijn de singels nog wel heel, alleen alle sluitingen van de aanhechting van het halsstuk zijn los. Naar mijn idee gewoon slechte stiksel kwaliteit want heb ze daarna zelf vastgenaaid en dat zit nog steeds.
Jammer want ik ben wel heel tevreden over de stevigheid van de deken, paard speelt graag en dekens de voorgaande jaren hielden het nooit lang uit. Nu heb ik in plaats van een extra Rambo er een Epplejack deken bijgekocht, stuk goedkoper en bevalt toch boven verwachting goed.
Goed dat ik dit topic zie, ik zou er namelijk nog steeds foto's van maken die dan ook naar Horseware zouden gaan ter beoordeling. Zal ik van de week even doen.