Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bella1wjnmk schreef:mijn paard staat in een zeecontainer, je kunt er gewoon deuren in maken en ramen. mijne staat wel alleen in dat groot ding
realmagic schreef:zoek eens op marktplaats, er zit een man in stolwijk die ze verbouwd en verkoopt.
Daar staan foto,s bij.
Als je de boel een beetje geisoleerd wilt hebben is bekleden met hout wel handig.
Maar dan wordt de box wel iets kleiner het hout neemt ook ruimte in.
Zet de voor en nadelen eens op een rij, staat je pony er zomers regelmatig in met volle zon erop,dan zou ik zeker isoleren.
Denk er wel aan dat je evt eleckabels in niet doorbijtbare goten legt.
En waterdichte stopcontacten gebruiken aan de buitenzijde.
Voor de deuren gebruiken ze vaak watervast betonplex. Daar zou ik niet de binnenkant mee doen, dat wordt erg duur.
Je kan er ook een luifel aan vast maken zo kan je voor de deur droog werken met regen en heeft gelijk een schaduwfunctie
dressuur518 schreef:realmagic schreef:zoek eens op marktplaats, er zit een man in stolwijk die ze verbouwd en verkoopt.
Daar staan foto,s bij.
Als je de boel een beetje geisoleerd wilt hebben is bekleden met hout wel handig.
Zet de voor en nadelen eens op een rij, staat je pony er zomers regelmatig in met volle zon erop,dan zou ik zeker isoleren.
Voor de deuren gebruiken ze vaak watervast betonplex. Daar zou ik niet de binnenkant mee doen, dat wordt erg duur.
Je kan er ook een luifel aan vast maken zo kan je voor de deur droog werken met regen en heeft gelijk een schaduwfunctie
ik zal eens kijken bedankt ik ga het alleen zelf doen want ik het al een vrachtwagen bak en het wordt weer zo lastig om mee te nemen hahah
ze staan nu met twee paarden in een stal van 4 x 4 een pony van 1.20 en een paard 1.55 dus een beetje klein vandaar waren we van plan om het in de vrachtwagen bak te stallen maar die is (per paar) 2.50 x 3.70 ?!
dressuur518 schreef:realmagic schreef:zoek eens op marktplaats, er zit een man in stolwijk die ze verbouwd en verkoopt.
Daar staan foto,s bij.
ik zal eens kijken bedankt ik ga het alleen zelf doen want ik het al een vrachtwagen bak en het wordt weer zo lastig om mee te nemen hahah
ze staan nu met twee paarden in een stal van 4 x 4 een pony van 1.20 en een paard 1.55 dus een beetje klein vandaar waren we van plan om het in de vrachtwagen bak te stallen maar die is (per paar) 2.50 x 3.70 ?!
DubbelDun schreef:Verder zijn kontainers zomers bloedheet en 's winters erg koud. Bij kouder weer krijg je ook last van kondens aan de binnenkant van het dak en zal je pony dus op stal een natte rug krijgen.
Spaar nog even door en investeer in een betere stal.
DubbelDun schreef:Een paard van 1,55 past NIET in een kontainer van 2,40. Een dier heeft het recht om zich normaal te kunen omdraaien en de norm (die straks wet wordt) gaat uit van 2x de schofthoogte. Stalmaten worden 3 m voor kleine ponies en minimaal 3,5 voor boven de 1,50.
Verder zijn kontainers zomers bloedheet en 's winters erg koud. Bij kouder weer krijg je ook last van kondens aan de binnenkant van het dak en zal je pony dus op stal een natte rug krijgen.
Spaar nog even door en investeer in een betere stal.