hoi, Bij mij op stal gaan we gezamelijk ontworden. Wij hebben 11 paarden op stal, en laten 1 x in de 3 maanden van 4 paarden mestonderzoek doen. Komt daar uit dat een van de paarden worden hebben, gaat er bij ieder paard de zelfde ontworming in, alleen iedereen besteld voor zich zelf. Zijn de paarden worm vrij gegeven, dan gaat er een klein spectrum in, zoals bimectin, of een heel klein wormen kuurtje, ook bij ieder paard en iedereen besteld zelf een wormen kuur. Het is idd verstandig iedere x dat je ontwormd, een andere spuit te geven
Tigra_
Geplaatst: 30-07-11 16:39
Je moet niet alleen een ander merk nemen maar andere bestandsdelen. Je hebt Ivermectine, Moxidectine, pyrantelpamoaat en volgens mij nog een aantal. Daar moet je vooral op letten niet zozeer het merk.
Wendie1992
Geplaatst: 30-07-11 16:41
Ja idd, iederekeer een andere spuit met een andere werkzamen stof. (staat altijd aangegeven op de achterkant van het doosje) Dat bedoelde ik
liempje
Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-11 16:42
Okay, maar dan zal er ook verschil in zitten welke je wanneer moet gebruiken. En om de hoeveel weken moet je een spuit geven?
Ik ontworm alleen indien nodig. Ik laat de mest onderzoeken door de DA (of door een parasitoloog van Het Woud). Daar zitten heel veel voordelen aan want het gaat resistentie tegen, is beter voor het milieu, je hoeft niet onnodig gif in je paard te spuiten en je geeft het paard de kans zelf ook een betere weerstand op te bouwen.