pissenbedden hoe krijg ik zw weg?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mickey2

pissenbedden hoe krijg ik zw weg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 15:46

ik sta met mijn paard 24,7 op de wei en daar staat ook mijn zadel kast en als ik die open doe komen er allemaalpissne bedden uit zoovies en ik heb hem al goed schoon gemaakt en laten droge maar werkt neit!
zo vies ik wil ze cht weg hoe kamn ik een misseltje maken om zeweg te krijgen ofsoo.....?
thankz <3

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:06

Misschien heb je hier iets aan:

Binnen kunnen de pissebedden gevangen worden met behulp van een doorgesneden en uitgeholde aardappel, leg de aardappel op de vloer, met de doorgesneden kant naar beneden.

Koper.
Volgens een oude volkswijsheid zou ook het neerleggen van koperen centen op plaatsen waar de diertjes binnenkomen de pissebedden verjagen.

elmo1

Re: pissenbedden hoe krijg ik zw weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:11

ze houden van donkere vochtige kasten, maak je kast licht en droog

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:12

kokend water erop gooien

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:50

arme beesten...

Pissebedden kruipen graag ergens in en onder in nauwe, donkere vochtige hoekjes, net als oorkruipers. Misschien in de buurt van je kast een paar stenen opstapelen waar ze tussen kunnen gaan zitten? En je zou kunnen proberen om van die tochtrubbers bij je deur te doen zodat ze er minder makkelijk tussen kruipen. En je kast op een droge plaats neerzetten zal zeker helpen. Die van mij stond in een kapschuur en heb er nooit pissebedden in gehad. Hij stond op wieltjes. Ook in vorige pensionstal geen last en nu in nieuwe stal ook niet!

knollina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:10