weet niet wat te doen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liefmeisje21

weet niet wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 14:51

ik zit met een dilemma.
ik sta met mijn fjord op een pensionstal waar het echt heel leuk en gezellig is.
we hebben een leuke en hechte groep maar er zijn toch een aantal dingen wat ik
anders zou willen zien. nu weet ik niet hoe het zit op andere stallen maar bij ons staan
ze nog binnen ivm de regen en het natte land en daar baal ik een beetje van. ze worden nu
losgegooit in de bak maar aangezien de merries en ruinen samen staan gaat het er soms nogal
wild aantoe met gevolg tot wondjes. verder is er weinig gras op het land en word er kuil op het land
gegooit als ze buiten staan maar er staan paarden tussen die een ander weer niets gunt dus dan heb je
weer een strijd. mijn fjord is heel sociaal en vind eigenlijk alle paarden wel leuk.

Nu ben ik op een stal wezen kijken met heel veel land met gras en een mooie bak. alleen is het nog in opbouw.
het is er niet groot en je kan er overdekt poetsen wat ik op mijn huidige stal niet kan. deze stal is ook dichter bij huis,
wel iets duurder maar dat vind ik niet erg. alleen ben ik bang voor de sfeer wat nu wel op mijn huidige stal heel goed is.
want vind gezelligheid ook wel heel belangrijk.

wat zouden jullie doen in mijn geval?

Equiine

Re: weet niet wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:52

Praat met de eigenaar van je huidige stal. Misschien kan er iets beter geregeld worden, kan hij nog een weide pachten o.i.d.?

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:55

Ik persoonlijk zou kiezen voor die andere stal, omdat je paard daar meer op het land kan. En wie weet is het op die stal ook wel heel gezellig. :)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:57

Ik begrijp dat gezelligheid heel belangrijk is voor je, maar je pony staat daar dag en nacht, en jij bent er maar een uur of 2 (gokje)? En daarbij: ik neem aan dat je er komt voor je pony en niet voor de gezelligheid? De meiden die daar staan kan je misschien anders ook wel mee afspreken om gezellig wat mee te doen?

Wondjes etc zou ik overigens niet zo`n groot punt van maken. Wel het binnen staan (weet niet hoeveel uur ze in de bak los komen?). Het kuil voeren op het land hoeft ook geen probleem te zijn als ze genoeg plekjes maken waar kan worden gegeten.

liefmeisje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 15:04

als ze binnen staan dan komen ze er alleen uit als je er bent. mijn vriendin staat daar ook dus hij komt er wel extra uit als ze er is. nu is pepper een pony die het verder niet erg vind om binnen te staan zolang hij maar te eten heeft. er liggen genoeg plekken kuil in het land maar er zitten paaden tussen die een ander weer niets gunt.

Xiniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:13

Jij gaat niet in die manege staan, maar je paard. Dan vind ik de sfeer minder belangerijk, dus ik zou voor deze stal kiezen. Ik vind het belangerijkste nog steeds dat je paard buiten kan staat en echt een paard kan zijn !

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 16:56

En wil je vriendin niet misschien mee naar de nieuwe stal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:01

Donja schreef:

Dat lijkt mij ook een heel goed idee! :)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:08

Is het een idee om eens bij die andere stal langs te gaan en daar een rondje te lopen? Dan kan je op die manier erachter komen of het wat voor jullie is.

liefmeisje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 21:02

it_is_me schreef:
Is het een idee om eens bij die andere stal langs te gaan en daar een rondje te lopen? Dan kan je op die manier erachter komen of het wat voor jullie is.

dat heb ik al gedaan alleen de eigenaar was er niet want wil we alles weten ik vind het ook belangrijk
dat hij in de wintermaanden buitenkomt. dus ik wacht het nog even af en wil zeker niets overhaast beslissen.

knollina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:07

Ik zou voor die andere stal kiezen. Het welzijn van mijn paard zou boven mijn welzijn gaan, maar dat is natuurlijk ieders vrije keuze. : )

ikealover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 23:35

passieAppel schreef:
Donja schreef:

Dat lijkt mij ook een heel goed idee! :)

Nee ik wil niet mee :+
Mijn paard heeft t super naar zijn zin ondanks de tegenslagen met t weer nu even.
Maar hij stond eerst op grote land met alle luxe en daar was hij veel minder gelukkig dus denk ook maar net dat t per paard scheelt waar hij zich op zijn gemak voelt. :)

evalien77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 16:10

Ik zou er over praten met de eigenaar van de stal waar je momenteel staat.
Op iedere stal is er nl wel wat. Succes ermee

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:38

ik zou inderdaad ook praten met de eigenaar misschien dat het dan iets beter wordt :)