Tigra_ schreef:Paarden die dan weer veel weg gaan, bv wedstrijden of cursussen die zullen minder stress hebben en zich sneller thuis voelen.
Dat dacht ik ook altijd. Die van mij heb ik nu ruim 5 jaar. In die tijd veel meegenomen naar verschillende plaatsen. Ik rij recreatief
en ga vaak een weekend weg. Gewoon om eens in een andere omgeving te rijden of voor cursussen die ik volg. Dan staat ze dus steeds ergens anders op stal of in de wei.
Ik ging ook regelmatig met de trailer naar een vriendin en na het rijden werd ze daar dan ook tijdelijk in een paddock gezet. Dan dronk
ik nog even wat en gingen we weer terug naar haar eigen stal. Bij die vriendin staan verschillende paarden die van dezelfde fokker
af komen als waar die van mij vandaan komt. Die paarden kent ze dus ook.
In april ben ik van stal veranderd. Ze staat nu bij die bewuste vriendin in pension. Dan zou je denken dat ze weet waar ze is en zich daar op haar gemak voelt. Ze is er tenslotte al vaker geweest, ze kent de paarden en het is sowieso al geen stresskip.
Gek genoeg begint ze nu pas een beetje haar draai te vinden in de groep.
Dat is ook eigenlijk het grootste verschil met haar vorige stal en zal best meespelen. Op de oude stal stond ze samen met 1 ander
paard en dat was echt een vriendin van haar. Daar gingen ze 's nachts ook op stal en haar vriendin stond in de box naast haar.
Nu staat ze 24/7 buiten in een groep van een stuk of 8. Dan moet ze toch haar plek in de rangorde vinden.
Maar goed, zoals gezegd gaat dat steeds beter.
Ze kunnen er dus best aan wennen, alleen zal de ene daar meer tijd voor nodig hebben dan de andere.