verschillen tussen de toplijn Bucas en horseware

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

piene

verschillen tussen de toplijn Bucas en horseware

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 20:38

Voor van de winter (en het najaar natuurlijk) ben ik aan het uitpluizen wat nu een goeie deken(combinatie ) zou zijn

en ik zit nu alleen nog te twijfelen tussen Bucas en de Rambo van horseware.
ik wilde een 0 gr regendeken die gegarandeert waterdicht is ookal regent het 3 dagen achter elkaar flink en staan ze zo'n 5 tot 8 uur buiten met deken op, daaronder wil ik dan een losse onderdekens kunnen doen van zo'n 100 en 200 gram.

ik zit sterk aan horseware te denken en toen begon mijn man over Bucas en toen begon ik een klein beetje te wtijfelen.
wat vinden julie van deze merken? ze kosten beiden iets van 200 euro dus qua prijs maakt het niet veel uit. maar ik was benieuwd naar de ervaringen van julie :)

Duhelo

Re: verschillen tussen de toplijn Bucas en horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:31

ik heb de bucas all in one 400 grams
het is een 100 % waterdichte deken (ook waterdicht bij enkele dagen non stop regen en 24/7 buiten) + zelfregulerend, dus geschikt van temp van +15 tot -10 ofzo

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:00

Ik heb zowel Bucas (All-in-one en een dunnere 200 g) als Rambo (Duo) en ze zijn beiden goed. Ik vind de Rambo ideaal omdat je met 1 bovendeken en de onderdeken goed kunt aanpassen aan de temperatuur. Wat betreft keuze zou ik vooral kijken naar de pasvorm die het beste bij je paard past. Bucas is vrij smal in de nek, maar heeft ook een Big-neck uitvoering (die heb ik voor mijn Fjord). Bij mijn arabier vind ik de Rambo duidelijk beter zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:11

dit lijkt mij ook wel erg handig...hoef je niet 3 verschillende winterdekens te kopen maar wissel je de onderdeken..
zit dat stevig genoeg?(niet schuiven?).

moet je dan de bovendeken een maatje groter kopen dan normaal?

Bucas schijnt wel erg sterk te zijn, het materiaal..

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:19

Kwaliteit van de dekens is allebei gewoon goed. Belangrijkste verschil tussen de twee merken is de pasvorm en dan is het dus afhankelijk van je paard welke er beter op past.
Mijn oudere merrie heeft een Bucas, die ligt goed bij haar. Ook een keer een Horseware deken gepast, dat zag er dus gewoon niet uit, als een kindje in moeder jurk, zeg maar :+
De dekens gaan gewoon jaaaaren mee, dus het kost wel wat bij aanschaf, maar je hoeft niet elk seizoen (of vaker) een nieuwe deken te gaan halen.
Persoonlijk vind ik het wel fijn om 2 waterdichte dekens te hebben, dan kun je ze tussendoor eens in de was gooien. Ons ruintje gaat altijd in de stront liggen, dus zijn dekens zijn na verloop van tijd niet meer om aan te pakken :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:35

Horseware / Rambo / Bucas zijn allemaal waardeloze vormeloze soepjurken op Rena :n

Misschien passen ze op grote paarden beter dan op ponies ?

De HH dekens liggen dan veel en veel mooier :?

Beste pasvorm die ik ben tegengekomen was de Weatherbeeta Landa Freestyle. Daar is Rena een winter mee doorgekomen toen ze weinig schuilmogelijkheden had , erg fijne deken !

Ik heb er nu nog 2 liggen voor nood en die hou ik ook vanwege de mooie pasvorm. Mooi ruim rond de schouder , sluit goed af rond de schouders , zit nergens te strak of te los , de loopsplitten tenminste op de goede plaats waar ze er iets aan heeft , mooie brede niet opwaaiende staarflap.... echt 100.000 keer beter dan die rommel uit Ierland :P

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:50

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
bovenstaande foto"s waren na deze actie:
Afbeelding
dit is de bucas all in one big neck. pasvorm is heel goed en netjes, enkel voor mijn trekpaard bij de nek nog iets krapjes bij het grazen, meestal laat ik gewoon de bovenste gesp openn, en zelfs dan blijft de deken super liggen!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:56

Mijn merrie is een e-pony (1,50) en ook echt een pony-type. Daar ligt de Bucas dus goed op en de Horseware niet.
Bij het ruintje ligt HH ook beter, toch heeft hij ook een horseware soepjurk voor in de winter, omdat bij HH er toch kans is dat hij met hele dagen contstante regen doorslaat. Daarnaast krijgen de collega ruinen de HH nog wel eens kapot en dat lukt ze bij de Amigo (horseware) niet. Overigens is die deken vooral te lang, de rest van de pasvorm is wel goed bij hem.
Het is dus gewoon afwegen wat je belangrijk vind, als je slopers in de groep hebt zijn HH en andere 'huismerken' niet zo handig, dan zit je regelmatig met naald en draad te prutsen of moet je weer naar de winkel....

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:59

mijn ervaring met HH is dat ze maar 1 of 2 jaar waterdicht blijven, daarna lekken ze door.

bucas ligt vooral mooi op wat smallere paarden.

wheaterbeeta orican heb ik hele goede ervaring mee. ligt prima en bleef goed waterdicht (jaar of 4/5 gehad)

horseware rhino heb ik ook goede ervaring mee. geeft tot nu toe de minste schuuplekken en blijft goed waterdicht.

van rambo lees ik de laatste tijd regelmatig dat de nieuwste collectie niet altijd even waterdicht is, maar zelf geen ervaring mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 11:11

de slopers krijgen een rhino(-horseware)deken ook kapot.
heb er 2 versleten deze winter,helaas.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:08

Ik heb een rambo, een bucas smartex en een bucas irish deken. De rambo vind ik het fijnste, heeft een mooiere pasvorm op mijn arabier en de binnenvoering met glad nylon vind ik prettiger dan fleece van de smartex. Zeker met verharen zit de bucas in no time vol met haar.
Rambo heeft bijpassende onderdekens, die je aan de bovendeken vast kunt maken met klittenband.

Ik heb ook wel eens rhino en amigo dekens (gehad), maar rambo is echt veel sterker.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:37

Anoniem schreef:
de slopers krijgen een rhino(-horseware)deken ook kapot.
heb er 2 versleten deze winter,helaas.

Daarom heb ik de Zenith deken altijd gehad, die moet je over het hoofd (bij sommige modellen) van het paard aandoen en dan singels vastmaken en door een waanzinnig goede pasvorm blijft alles op z'n plaats. Toen mijn zeniths versleten waren en ik even niet wist waar ik ze moest kopen hier in NL ben ik even voor de Harrys horse gegaan, goede dekens maar de vut is wel uit na 2 seizoenen.
Dit jaar bestel ik denk ik toch maar de zenith bij UHG (.nl).

Kijk maar eens op hun site, het zijn oersterke dekens. Of op sstack.com.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:08

Ik heb een Rambo voor mijn haf en deze heeft juist de beste pasvorm die ik tot nog toe ben tegengekomen voor mijn maflinger. Pasvorm is natuurlijk heel persoonlijk en per paard verschillend.
De Rambo met het V systeem aan de voorkant sluit laag, dat is voor mijn haf die een diepe halsaanzet heeft, ideaal. En ook super waterdicht, hij staat 24/7 buiten en heb hem afgelopen winter nooit nat onder de deken gehad.
Het systeem met de losse onderdekens werkt ook zeer goed trouwens.

Bucas sluit veel hoger en is veel nauwer, de big-neck heb ik dan geen ervaring mee, de gewone is voor mijn haflinger echt te nauw van voor.

piene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-11 23:23

Hartstikke bedankt voor julie reacties, ik ben er erg blij mee. :j
ik weet dat zowel de rambo als de Bucas van Balistic nylon zijn en dat is hetzelfde spul als waar kogelvrije vesten van gemaakt worden :) (zonder de tussenlaag dan)

Ik vind het goed om te horen dat het V systeem aan de voorkant laag sluit , mijn Tinkers hebben ook een diepe hals aanzet en dat de losse onderdekens ook goed werken.(je vraagt het je toch af he?)
Dat de dekens wat ruimer vallen en wat langer vind ik met mijn Tinkertankjes ook geen nadeel denk ik, ik heb liever dat ze wat langer zijn.

ik vind de pasvorm van de Bucas er ook altijd goed uitzien hoor!, zo mooi rond kontje hebben ze erin met die plooitjes, en hij ziet er heel mooi uit op je trekpaard, bedankt voor het neerzetten van de foto's :D

ook fijn om te horen dat de rambo gladde binnenvoering een handig is.

wat ik begrepen heb zijn bij horseware de dekens verdeeld in 3 groepen Amigo, voor de mensen die om de paar jaar een andere deken willen en leuke kleurtjes en waarbij het paard niet uren en dagen achter elkaar buiten staat.

de Rhino waarbij de paarden vaker langere tijd achter elkaar buiten staan doch waarbij de paarden niet uren in de regen hoeven te staan (als het 3 dagen achterelkaar plenst van de regen kan het zijn dat dan de deken iets vochtig wordt)

en de Rambo waarbij de paarden 24/7 buiten zouden kunnen staan en dat dan de deken gewoon nog droog blijft. de deken blijft 3 jaar gegarandeert droog.aar verhalen van 10 jaar zijn er ook.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:41

Ik heb voor mijn x-friesje een jaar of 8 en bucas gebruikt, prima deken tot afgelopen jaar goed waterdicht, ze kreeg wel wat kale plekken op voorkant schouder.
Voor onze breedgenakte andalusier heb ik al een jaar of 5 een horeware rambo deken, met halve hals. Prachtige deken goede pasvorm en nog steeds waterdicht, de bucas zat op deze merrie wat te strak. Vanwege de pasvorm en de gladde binnenvoering koop ik nu alleen nog maar Horseware dekens.

piene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 23:16

Bedankt Delphi voor je reactie :)
ik heb twee Tinkers dus denk dat dan de horseware beter is voor mijn Tankjes :)

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 18:28

Ik heb even meegelezen hoor, want ik zit zelf ook te twijfelen tussen precies deze 3 dekens :)
Mijn paardje is een Andalusier met dus inderdaad ook een flinke nek, dus die V hals is denk ik het beste. Je kunt er wel een los halsstuk bij de Rambo kopen neem ik aan? Iemand ervaringen mee, lekt de regen niet door de sluiting bijvoorbeeld ??

Zelf heb ik nu een 0 grams regendeken van Amigo in het rood. Deze past redelijk goed. Nadeel van Amigo vind ik dat ie achter aanziendelijk lager hangt dan aan de voorkant. Maar aan de voorkant wel lekker ruim is qua maar, wat dan weer goed is voor de dikke nekken onder ons ;)

Ik zou ze inderdaad met de Amigo geen dagenlang in de plens regen laten staan, want daar is ie inderdaad niet voor bedoeld. Een buitje OK, maar een hele dag regen, niet OK.

Dus ik denk dat het voor mij dan dus ook de Rambo variant gaat worden, maar dan moeten we dus ff gaan sparen want ik vind ze FLINK aan de prijs...... :S

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 18:50

Je kunt hem bestellen via Josie op bokt uit engeland/ierland, heb ik ook gedaan en scheelt een hele hoop!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 18:59

Het losse halsstuk overlapt de bovendeken en gaat op de rand vast met klittenband-sluitingen.
Ik heb geen ervaring met de hals, want die gebruik ik niet, maar het systeem is er op gemaakt dat het niet lekt.

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:54

Aha klinkt goed :) Ook dat ik hem eventueel via Josie voor een goede prijs kan bestellen.
Alleen is het altijd een beetje de vraag of dat ie helemaal goed gaat passen natuurlijk.
Kan ik hem nog wel ruilen bij haar? En hoe vind ik haar hier op bokt....
Sorry ik ben nog een bokt kneus, ben pas net 1 dag actief mee bezig :S