Wat betalen jullie ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Wat betalen jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 12:43

Hai hai !

Omdat ik binnekort mijn eigen shetje wil, voor de gezelligheid ik hoef namelijk niet te rijden...
Vroeg ik mij af wat iedereen zo'n beetje betaald voor de volgende dingen:

- Stalling
- Hoefsmid
- Voer

Groetjes

nana

edit: topic

Jitske

Re: Wat betalen jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:53

YRT -> VSW

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:55

Heb ook een shet;

Stalling: 145 per maand
Hoefsmid: 30 euro, 2x per jaar. Heb gelukkig een pony met best wel harde hoeven die altijd wel netjes blijven en hij dus maar 2x per jaar hoeft :)
Voer: Zak muesli 14 euro, doe ik ongeveer 2 maanden mee. Hooi betaal ik 20 per maand voor, dan krijgt hij 4x per dag een halve plak geloof ik. :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 12:59

Ow das niet eens zo veel :D klopt het ook dat je minder betaald voor een shet, als voor een pony en paard?

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:00

Yep! Een shet eet aanzienelijk minder, en neemt zoveel plek in beslag..

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:00

Ligt eraan wat voor stalling.. ik sta op een stal waar je elke maand een formulier invult van hoeveel je hebt gebruikt die maand. Dus ik kan het zo duur maken als ik zelf wil :)
Ik sta namenlijk in een gewone stal van 3x3 met een lager hekje, dus stro gebruik ik evenveel als een groter paard. Alleen rekend de stal eigenaar minder geld voor het hooi enzo :)

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:02

Shetters staan hier aan huis.

Per maand:
Hooi : 30 euro
Brok (worden momenteel bijgevoerd): 10 euro
Vlas: 15 euro

Mijn jongste shetter gaat 4 keer per jaar naar smid á 25 euro. Mijn oudste heb ik hoefbevangen met gekanteld hoefbeen overgenomen, gaat elke 6 weken.

Tandarts 1 keer per jaar 80 euro

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:03

Ik betaal 200 euro, maar dat slaagt op als de binnenpiste er staat.
de hoefsmid is om de 6-8 weken 40 euro
de inentingen zijn 2x per jaar in de 60 euro
het voer zit in de prijs van de stallen

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 13:05

vind alles nog reuze mee vallen voor zo klein hummeltje :D

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:07

Mioux schreef:
vind alles nog reuze mee vallen voor zo klein hummeltje :D

In onderhoudt naar de DA zijn ze net zo duur. Ik betaalde vorige jaar maart ruim €1200,00 :')

Dus het geld wat je niet denk kwijt te zijn kun je mooi in 'ouwe sok' stoppen ;)

En oja........houdt bij het uitzoeken van stalling rekening met de hoogte (of eigenlijk de laagte) van de onderste balk van het hekwerk. De meeste pensionstallen zijn niet berekend op kleine uitbrekers!(Wat dat zijn het)
Laatst bijgewerkt door linda_arnold op 29-07-11 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:08

Ik betaal hetzelfde voor de box die ik huur als alle andere stalgenoten :) daarbij gebruiken ze net zoveel stro en eten ze net zoveel hooi :D Hoefsmid die zie ik niet zo vaak en de VA 1 keer per jaar. Fysio komt 1 a 2 keer per jaar :) tandarts 1 keer per jaar.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:22

Wij hebben 4 shetjes thuis staan, dus geen stallingskosten gelukkig.

De hoefsmid komt voor hun ongeveer 2 per jaar (per keer 20,- per pony) dat komt mede omdat wij een grote stoep hebben voor de schuilstallen, ze slijten hun hoefjes goed recht af dat scheelt.

De Da komt om te enten, weet de kosten niet zo uit mn hoofd maar de inenting is gelijk aan die van mn paarden die erbij lopen, dat kun je dus zo navragen bij een da.

De tandarts komt eveneens 1 keer jaar voor 1 shetje omdat zij snel haakjes ontwikkeld op dr kiezen, ze wordt dan bijgevijld, dit kost ongeveer 80,- maar verschild per DA/tandarts.

Verder eten ze hooi en gras, in de winter eten ze meer hooi dan gras omdat de weide dan kaal is.
In de schuilstal ligt houtkrul op de bodem, een pak krul kost bij ons 7,- en daaar doen ze 1 week mee in de winter(er gaan 2 pakken per week doorheen) in de zomer als de weide droog is ligt er niks in de schuilstallen aan bodembedekking, dan rollen/liggen ze liever op de weide.

Verder krijgen ze af en toe wortels (3,50 per zak) en appels van de buurman (gratis).