Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
meredith schreef:Nou als ik voor mijzelf spreek.
Heb een stal vol paarden staan die vroeger als ze 3 jr waren netjes verkocht konden worden.Nu blijven ze staan en zoeken de meesten een goed doorgereden paard en natuurlijk in de lage prijsklasse. Daar ik niet van plan ben mijn "dure"paarden die ik met zorg en heel veel kosten heb grootgebracht voor een grijpstuiver weg te doen ,zie ik mijzelf nu ook genoodzaakt zijn om andere in te huren om de paarden te trainen. Helaas is het ook niet makkelijk om iemand te vinden die het leuk vindt om op jonge paarden te rijden en zeker geen hengsten.
meredith schreef:Nou als ik voor mijzelf spreek.
Heb een stal vol paarden staan die vroeger als ze 3 jr waren netjes verkocht konden worden.Nu blijven ze staan en zoeken de meesten een goed doorgereden paard en natuurlijk in de lage prijsklasse. Daar ik niet van plan ben mijn "dure"paarden die ik met zorg en heel veel kosten heb grootgebracht voor een grijpstuiver weg te doen ,zie ik mijzelf nu ook genoodzaakt zijn om andere in te huren om de paarden te trainen. Helaas is het ook niet makkelijk om iemand te vinden die het leuk vindt om op jonge paarden te rijden en zeker geen hengsten.
Akhal_Teke schreef:meredith schreef:Nou als ik voor mijzelf spreek.
Wat ik nog veel moeilijker vind is iemand vinden die goed genoeg kan rijden om op mijn paarden te mogen.
Het niveau is echt verschikkelijk laag.
Off topic: Ik heb ook gemerkt dat het niveau verschilt tussen mensen die onderin Nederland wonen en die bovenin Ned. wonen. Best apart
KLfan schreef:Akhal_Teke schreef:
Wat ik nog veel moeilijker vind is iemand vinden die goed genoeg kan rijden om op mijn paarden te mogen.
Off topic: Ik heb ook gemerkt dat het niveau verschilt tussen mensen die onderin Nederland wonen en die bovenin Ned. wonen. Best apart
Akhal_Teke schreef:Ben wel benieuwd naar het laatste; vertel?Wat ik nog veel moeilijker vind is iemand vinden die goed genoeg kan rijden om op mijn paarden te mogen.
Akhal_Teke schreef:Ik heb nu toevallig ook een verzorgster uit Friesland en kom door heel Nederland op verschillende maneges en stallen. (Ik heb het dus niet gebaseerd op een ervaring). Het valt mij gewoon op dat en bovenin Nederland veel fanatieker en ook beter gereden wordt dan onderin Nederland. (Ik bedoel over het geheel gezien, dus niet dat er onderin Ned geen goede ruiters zijn....)
Waarschijnlijk is dit te verklaren door het feit dat er bovenin Nl meer weilanden zijn, het goedkoper is een paard te houden, en de meesten dus een paarde hebben of van een ander kunnen rijden.
speed101 schreef:toen ik zelf zocht werd ik niet afgewezen op mijn leeftijd maar meer op het feit dat ik niet altijd kan komen wegens chronische ziektes.
nu ik verzorgsters zoek komt dat weer terug, meestal haken ze af omdat ik vraag of zij even de stal willen uitmesten omdat ik last van mijn hart heb.
verzorgsters genoeg hier maar ze zijn niet betrouwbaar eisen z paarden of pony's maar kunnen zelf niet rijden.
mmiriammpje schreef:Misschien bieden minder verzorgsters zich aan omdat ze naast het paardenrijden ook vele andere hobby's hebben?
Waardoor ze misschien daardoor wel tevreden zijn met 1 x per week rijden?
mirka1994 schreef:Het valt mij ook op dat mensen geen verantwoordelijkheids gevoel meer hebben. Het lijkt alleen om het rijden te gaan, en alleen als het hun uitkomt. Geen zin bellen ze lekker makkelijk op het laatste moment af. Ik weet nog dat ik 15 was maar ik ging elke dag naar mijn verzorgpony waar ik niet op kon rijden. Ik gaf hem elke avond eten, lekker lang poetsen, wandelen en we hebben kilometers gemaakt elke dag! Weer of wind ik ging naar die pony. Nou die mentaliteit is nu erg ver te zoeken!
Ik hoef echt niet iemand voor 7 dagen in de week. Maar die 2 dagen dat ik dan afspreek met iemand, is het wel fijn dat die persoon ook gewoon komt, en de stal uitmest en eten geeft. Snap niet dat er zo weinig mensen zijn die dit nog kunnen of willen doen...