steeds meer verzorgsters gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maaike2800

steeds meer verzorgsters gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 10:32

Het viel mij op dat enkele jaren geleden marktplaats vol stond met verzorgsters die zich aanboden, de laatste tijd zie ik alleen nog maar eigenaren zoeken naar een verzorgster. hebben jullie een idee hoe het komt dat dit zo verandert is?

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:33

;( de meeste bijrijdsters hebben nu zelf hun paard, tenminste de mijne hebben haken af omdat ze een eigen paard hebben gekocht 8-)

Waves

Re: steeds meer verzorgsters gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:35

Ik vermoed dat een aantal mensen het financieel zwaarder heeft door de crisis en dat zij nu betalende bijrijders nodig hebben om hun paard te kunnen onderhouden. :)

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:37

Nou als ik voor mijzelf spreek.

Heb een stal vol paarden staan die vroeger als ze 3 jr waren netjes verkocht konden worden.Nu blijven ze staan en zoeken de meesten een goed doorgereden paard en natuurlijk in de lage prijsklasse. Daar ik niet van plan ben mijn "dure"paarden die ik met zorg en heel veel kosten heb grootgebracht voor een grijpstuiver weg te doen ,zie ik mijzelf nu ook genoodzaakt zijn om andere in te huren om de paarden te trainen. Helaas is het ook niet makkelijk om iemand te vinden die het leuk vindt om op jonge paarden te rijden en zeker geen hengsten.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:37

Persoonlijk reageer ik toch nooit op een advertentie van een bijrijder (omdat ik ze meestal te jong vind/ te weinig ervaring). Misschien zijn er meer mensen die er zo over denken? Waardoor de advertenties meer verdwijnen.

DearLove

Re: steeds meer verzorgsters gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:42

Velen blijven ook bij de manege hangen en vinden dat leuk zat. Op de zaterdag zijn er bij ons rond half 5 nog dertig kids die er nog zijn terwijl de lessen afgelopen zijn rond 2 uur. Ook is het niveau niet zo hoog natuurlijk, ik zelf wil heus wel doorrijden, deed dit ook voor de manege. Mijn eigen haflinger heb ik zelf omgeschoold omdat ze niks kende en wat ze kende verkeerd aangeleerd was.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:43

Goede vraag eigelijk, is mij ook al opgevallen.. Ik zat pas geleden ook op bokt en marktplaats te kijken voor een verzorgster. Maar vind idd meisje van 15 die zich aanbieden..

Ik hoef er overigens geen geld voor, dus dat is mijn motivatie niet. Als ik mijn paarden niet zou kunnen betalen zou ik ze toch moeten verkopen denk ik. Vind niet dat een ander voor mijn paarden hoef te betalen, ik zou niet financieel van een ander afhankelijk willen zijn.

Ben ondertussen ook al voorzien gelukkig :-)

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:45

Hier in de omgeving is dat nog helemaal niet aan de orde als ik een blik werp op marktplaats.
Wat Kimbaie zegt is denk ik ook wel waar; veel jonge meiden (rond de 11-14 jaar) plaatsen de 'paard gezocht' advertenties terwijl de paardeneigenaren vaak op zoek zijn naar 18+ verzorgsters, die adverteren minder snel op internet, dus is het plaatsen van een 'verzorgster gezocht' advertentie een goed alternatief.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:46

meredith schreef:

Heb een stal vol paarden staan die vroeger als ze 3 jr waren netjes verkocht konden worden.Nu blijven ze staan en zoeken de meesten een goed doorgereden paard en natuurlijk in de lage prijsklasse. Daar ik niet van plan ben mijn "dure"paarden die ik met zorg en heel veel kosten heb grootgebracht voor een grijpstuiver weg te doen ,zie ik mijzelf nu ook genoodzaakt zijn om andere in te huren om de paarden te trainen. Helaas is het ook niet makkelijk om iemand te vinden die het leuk vindt om op jonge paarden te rijden en zeker geen hengsten.

Wat ik nog veel moeilijker vind is iemand vinden die goed genoeg kan rijden om op mijn paarden te mogen.
Het niveau is echt verschikkelijk laag.
Off topic: Ik heb ook gemerkt dat het niveau verschilt tussen mensen die onderin Nederland wonen en die bovenin Ned. wonen. Best apart

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:48

meredith schreef:

Nou dit klinkt mij anders als muziek in me oren :D
Zoek je nog hulp? :Y)
kom best uit de buurt :Y)

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:51

nou meld je maar :D

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:52

Akhal_Teke schreef:
meredith schreef:

Wat ik nog veel moeilijker vind is iemand vinden die goed genoeg kan rijden om op mijn paarden te mogen.
Off topic: Ik heb ook gemerkt dat het niveau verschilt tussen mensen die onderin Nederland wonen en die bovenin Ned. wonen. Best apart

zou je me dat misschien willen uitleggen? Vind he interessant klinken

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:54

toen ik zelf zocht werd ik niet afgewezen op mijn leeftijd maar meer op het feit dat ik niet altijd kan komen wegens chronische ziektes.
nu ik verzorgsters zoek komt dat weer terug, meestal haken ze af omdat ik vraag of zij even de stal willen uitmesten omdat ik last van mijn hart heb.
verzorgsters genoeg hier maar ze zijn niet betrouwbaar eisen z paarden of pony's maar kunnen zelf niet rijden.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:00

KLfan schreef:
Akhal_Teke schreef:

zou je me dat misschien willen uitleggen? Vind he interessant klinken[/quote]

Ik heb nu toevallig ook een verzorgster uit Friesland en kom door heel Nederland op verschillende maneges en stallen. (Ik heb het dus niet gebaseerd op een ervaring). Het valt mij gewoon op dat en bovenin Nederland veel fanatieker en ook beter gereden wordt dan onderin Nederland. (Ik bedoel over het geheel gezien, dus niet dat er onderin Ned geen goede ruiters zijn....)
Waarschijnlijk is dit te verklaren door het feit dat er bovenin Nl meer weilanden zijn, het goedkoper is een paard te houden, en de meesten dus een paarde hebben of van een ander kunnen rijden.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:01

Akhal_Teke schreef:
Ben wel benieuwd naar het laatste; vertel? :P

Ik was voor mijn minishetlander op zoek naar een 16+ verzorgster die het niet erg vond dat rijden niet mogelijk was maar het wel leuk vond om veel te leren van een wat oudere, eigenzinnige ( O:) )pony met langelijnen/vrijheidsdresuur/wandelen enz. Ik dacht dat het héél moeilijk zou worden, maar ik heb wonderbaarlijk genoeg 2 geweldige meiden gevonden in 3,5 jaar tijd.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:03

Akhal_Teke schreef:
Ik heb nu toevallig ook een verzorgster uit Friesland en kom door heel Nederland op verschillende maneges en stallen. (Ik heb het dus niet gebaseerd op een ervaring). Het valt mij gewoon op dat en bovenin Nederland veel fanatieker en ook beter gereden wordt dan onderin Nederland. (Ik bedoel over het geheel gezien, dus niet dat er onderin Ned geen goede ruiters zijn....)
Waarschijnlijk is dit te verklaren door het feit dat er bovenin Nl meer weilanden zijn, het goedkoper is een paard te houden, en de meesten dus een paarde hebben of van een ander kunnen rijden.

ik dacht juist dat het niveau in brabant hoger lag dan in het noorden. (dat wordt hier vaak gezegd iig) dus misschien denkt iedereen dat over zijn eigen provincie :+

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:04

het valt ook tegen om een Goeide verzorgster te vinden!
ze zijn vaak erg jong, willen geen klusjes doen of lekker tutten maar riijden rijden rijden.
denk je een goeide gevonden te hebben hoor je er niets meer van!

moet ook eerlijk zeggen als dit meisje niet kon of wilde dan ging ik kijken na iemand die mee betaalde al zou het alleen de kosten van de smit dekken bv. iemand die betaald gaat er toch anders in als een meisje met een verzorgpaardjes denk ik

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:05

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:15

speed101 schreef:
toen ik zelf zocht werd ik niet afgewezen op mijn leeftijd maar meer op het feit dat ik niet altijd kan komen wegens chronische ziektes.
nu ik verzorgsters zoek komt dat weer terug, meestal haken ze af omdat ik vraag of zij even de stal willen uitmesten omdat ik last van mijn hart heb.
verzorgsters genoeg hier maar ze zijn niet betrouwbaar eisen z paarden of pony's maar kunnen zelf niet rijden.

Het valt mij ook op dat mensen geen verantwoordelijkheids gevoel meer hebben. Het lijkt alleen om het rijden te gaan, en alleen als het hun uitkomt. Geen zin bellen ze lekker makkelijk op het laatste moment af. Ik weet nog dat ik 15 was maar ik ging elke dag naar mijn verzorgpony waar ik niet op kon rijden. Ik gaf hem elke avond eten, lekker lang poetsen, wandelen en we hebben kilometers gemaakt elke dag! Weer of wind ik ging naar die pony. Nou die mentaliteit is nu erg ver te zoeken!

Ik hoef echt niet iemand voor 7 dagen in de week. Maar die 2 dagen dat ik dan afspreek met iemand, is het wel fijn dat die persoon ook gewoon komt, en de stal uitmest en eten geeft. Snap niet dat er zo weinig mensen zijn die dit nog kunnen of willen doen...

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:16

Off topic: Ik heb ook gemerkt dat het niveau verschilt tussen mensen die onderin Nederland wonen en die bovenin Ned. wonen. Best apart[/quote]

? snap niet helemaal wat je bedoelt?

mmiriammpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:17

Misschien bieden minder verzorgsters zich aan omdat ze naast het paardenrijden ook vele andere hobby's hebben?
Waardoor ze misschien daardoor wel tevreden zijn met 1 x per week rijden?

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:17

Het valt mij ook op dat mensen geen verantwoordelijkheids gevoel meer hebben. Het lijkt alleen om het rijden te gaan, en alleen als het hun uitkomt. Geen zin bellen ze lekker makkelijk op het laatste moment af. Ik weet nog dat ik 15 was maar ik ging elke dag naar mijn verzorgpony waar ik niet op kon rijden. Ik gaf hem elke avond eten, lekker lang poetsen, wandelen en we hebben kilometers gemaakt elke dag! Weer of wind ik ging naar die pony. Nou die mentaliteit is nu erg ver te zoeken!

Ik hoef echt niet iemand voor 7 dagen in de week. Maar die 2 dagen dat ik dan afspreek met iemand, is het wel fijn dat die persoon ook gewoon komt, en de stal uitmest en eten geeft. Snap niet dat er zo weinig mensen zijn die dit nog kunnen of willen doen...[/quote]

Dat ligt natuurlijk ook aan de opvoeding, ik ken ruiters die het ook niet nodig vinden om elke dag naar hun eigen Paard te gaan.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:19

mmiriammpje schreef:
Misschien bieden minder verzorgsters zich aan omdat ze naast het paardenrijden ook vele andere hobby's hebben?
Waardoor ze misschien daardoor wel tevreden zijn met 1 x per week rijden?

Het zou idd ook nog door tijdgebrek kunnen komen. Iedereen heeft het nu erg druk met verschillende dingen merk ik ook..

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:24

mirka1994 schreef:

Ik hoef echt niet iemand voor 7 dagen in de week. Maar die 2 dagen dat ik dan afspreek met iemand, is het wel fijn dat die persoon ook gewoon komt, en de stal uitmest en eten geeft. Snap niet dat er zo weinig mensen zijn die dit nog kunnen of willen doen...

ik ga iedere dag naar mijn verzorg/eigen paarden maar soms ( en dat vertel ik ook eerlijk ) kan ik gewoon niet omdat mijn lichaam op is.
zo stond ik laatst vol ongeloof naar mijn mobiel te kijken.
verzorgster zou komen de andere was er al en was de paarden aan het pakken omdat ik suiker nodig had.
2 uur later niks dus ik toch maar bellen ja het regende even dus ik kom niet.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:24

Ik hoef niet te rijden grondwerk en vrijheidsdressuur vind ik echt heel leuk, vooral omdat je dan ook een band opbouwt. Als ik ga rijden doe ik dat dan ook het liefst in het bos! Hier in breda is het ook moeilijk te vinden. Heb advertentie geplaatst en veel reacties gehad, maar oh wat zijn ze allemaal ver weg... Ik merkte wel toen ik 13 jaar was een advertentie zetten en geen reactie kreeg. Nu ik 17 ben kreeg ik binnen 2 dagen 7 reacties. Ze zoeken vooral oudere met meer verantwoordelijkheid. Jongere kinderen hebben meestal alleen manege ervaring wat ze er ook altijd bij zetten. En dat is lang niet hetzelfde dan een eigen paard. Je moet het wel toch ooit leren, maar eigenaren hebben zo iemand liever als ze al wat ouder zijn..