wat zouden jullie doen in dit geval?(betreft bij rij paard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sascho

wat zouden jullie doen in dit geval?(betreft bij rij paard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 23:40

hallo bokkers!

ik zit een beetje te twijfelen en denk eigenlijk dat jullie allemaal hetzelfde zouden zeggen als iedereen om me heen maar wil toch graag wat meningen.

ik heb stage gelopen op een erg leuk bedrijf! daar werkt een meisje wat een hersenbeschadiging heeft zij heeft ook haar paard gestald op dit bedrijf, toen ik weg ging als stagiare is mij gevraagd of ik 2 dagen in de week haar paard bij wou rijden omdat ze het zelf niet red.
dit ben ik toen gaan doen met een hoop plezier en veel vooruitgang voor alle partijen!
na een korte periode werd ik gebeld met het feit dat de zweep stuk was en dit mijn schuld zou zijn, ik wist nergens van maargoed misschien heb ik dan in gebruik iets beschadigd? toen ik op stal kwam, kwam een van de stagiares, tevens vriendin van mij naar me toe om te zeggen dat ze het schandalig van me vond dat ik niet gemeld had dat de zweep stuk was en dat ze wel eens wou zien wat er stuk was, wij de zweep gepakt en er zat inderdaad aan het hand vat een heeeeeel klein krasje, dat zal ik misschien wel gedaan hebben dan maar het was zo klein dat ik me daar niet bewust van ben geweest, vond het allemaal erg overdreven maargoed..

na een aardige tijd heeft het paard een virus infectie opgelopen waardoor we er niet meer op mochten rijden, ze hebben mij nooit recht in mijn gezicht gezecht dat ze het mijn schuld vonden maar hebben dit wel gezecht tegen anderen pension klanten/stagiares, hier baalde ik natuurlijk erg van want wat kan ik er nou aan doen? maargoed ik ben dan weer veel te goed en ben een maand of 3/4 2 keer per week er heen gegaan om met het paard te stappen en later longeren, het kost mij een aardige hoeveelheid benzine geld omdat het niet echt om de hoek is maar dit heb ik wel over voor mensen met een niet heel makkelijk leven en heel lief paard.
na die tijd was het meisje zelf als weer een maand aan het stappen op het paard en kwam ik nog steeds om 10 minuten te stappen(aan de hand), het meisje van wie het paard is werd zat steeds niet goed in haar vel en zij zijn naar de stal eigenaren gegaan om dit te vertellen, het paard werd haar te veel want 4 keer in de week er op kon ze gewoon niet aan, de stal eigenaren zijn toen flink boos op ze geworden omdat het ze al stoorde dat ik netjes iedere keer kwam opdraven en eigenlijk niks mocht.. de week er op mocht ik er op!
dit was op woensdag en ik heb netjes zoals afgesproken 20 minuten gestapt, donderdag krijg ik telefoon, het been is zo dik wat heb je met het paard gedaan en de hele reutemeteut...
ik dacht bij mezelf wat kan ik nou fout doen aan stappen, ik ben naar de stal eigenaren gegaan om verhaal te halen, die werden zo boos want wat bleek ze waren de dag voor ik er op ging gestopt met de vocht afdrijvers, een logische reactie is dus... vocht! waar ik dus weer de schuld van kreeg!

ondertussen ben ik natuurlijk trouw op komen draven en moest ik overleg met hun een stukje draven als je stal eigenaresse tijd had om te kijken of het paard goed liep, dit gedaan en de staleigenaresse heeft hun hier over gebeld, de keer er op heb ik weer gewoon net zoals ervoor 20 minuten gestapt en kreeg een smsje hoe het ging en of ik gedraaft had, dus ik zeg nee ik heb niet gedraaft dacht dat dit alleen mocht als er iemand mee keek, nou toen had ik het weer gedaan want ik moest wel draven, dit was mij niet duidelijk...

nou was ik er vandaag en pakte de zweep( weer die rot zweep!) uit de kast en er zat een knik in, hij was gebroken en heb dit dus netjes gemeld, want ja dat had ik vorige keer niet gedaan dus dan nu maar wel.. en ja hoor, weer heb ik het gedaan..

ik ben er eigenlijk een beetje klaar mee maar vind het zo sneu voor die mensen en weet ook niet of ik nou overdrijf..

het enige waarom ik er nog ben is om hun te helpen want ik word er niet beter van kwa rijden of ervaring, het kost me geld en mijn kostbare tijd...
aangezien ik echt een hoop paarden bijrijd kan ik deze dus ook best missen..

iedereen om me heen roept ga er toch weg, en ik vind dat ze gelijk hebben maar twijfel toch..
en nu jullie mening?

Tallie1979

Re: wat zouden jullie doen in dit geval?(betreft bij rij paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:42

Op zoek naar een ander paard. Dat je iets stuk maakt, a la, kan gebeuren, maar om er als eigenaar nou zo'n heisa van te maken!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:43

Haal een zweepje als afscheidscadeau en stop met dit paard...zonde van je tijd/geld joh!

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 23:44

dat zoeken naar een ander paard is niet eens nodig want ik ben zo druk overal en nergens met rijden maar vooral mennen dat dit maar gewoon erbij gepropt is uit hulp

haha dat afscheids kado is wel leuk ja, haha

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:45

Ik vermoed dat de mensen in jouw omgeving hetzelfde hebben gezegd als wat ik denk:

Stoppen ermee!
Zo ondankbaar word je behandeld, je doet het wel voor het paard maar dit is niet leuk meer.
Ik vind het nog knap dat je het zolang volgehouden hebt :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:54

Ik zou er mee stoppen.
Maar is het nu zo dat de eigenaar elke keer boos op je is of ook de mensen van/op stal? Is me een beetje onduidelijk hoe andere dus je vriendin die daar stage loopt erover denkt en stalhouder.
Maar goed je hebt geen gebrek aan paarden die je kunt rijden dus waarom zou je je bezig houden met een paard van een ander waar je telkens frustraties van krijgt omdat je blijkbaar alles fout doet en ze niet echt waarderen wat je doet voor hun.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 00:00

nee de stal eigenaren zijn juist op die eigenaren van het paard omdat ze het ook niet eens zijn met de manier waarop ik behandeld word!

jullie hebben ook volkomen gelijk, als ik dit verhaal had gelezen van een ander had ik ook gezecht, STOPPEN! haha

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 00:05

Ik was al gestopt na het probleempje van de zweep, tis graag of niet.
Op deze manier word jij er ook niet gelukkiger van, als het niet normaal kan dan maar niet toch?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:52

Vanuit jouw gezichtspunt is het zo dat je dit puur doet om hen een plezier te doen.
Voor jou is het al niet handig om het er bij te hebben eigenlijk.
En je krijgt steeds gezeik over je heen.

Dus waarom zou je hier in hemelsnaam mee door gaan aan het geen enkel positief effect voor je heeft en het toch niet gewaardeerd wordt :?

Laat ze lekker hun eigen boontjes doppen in plaats van elke keer tegen jou te mekkeren :)