anti-vliegen wonderspul ?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maren_Prins

anti-vliegen wonderspul ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 19:04

Hoi Bokkers,

Vandaag hebben we een recept gekregen, van een aardig grote stal, van de mensen dan haha.
Het is tegen van die rotterige vliegen. We hebben het nog niet getest, dat gaan we morgen doen, maar ik wou het recept graag met jullie delen! }:0

- 1 liter water
- 1/2 liter azijn
- 3 dl dettol

Het is dan de bedoeling dat je het over de rug van het paard gooit en het zal dan inwerken en een paar maanden werken.
Ik weet niet of gooien het beste is maar mij lijkt het dat je het gewoon goed opgiet. Het hoeft niet overal te zitten, het gaat erom dat het wordt opgenomen in het bloed of iets dergelijks? Zoals vlooienpillen werken bij katten en honden. Je kan ze dus ook gewoon wassen als het is in gewerkt :)

Ik ben benieuwd of het werkt, hebben jullie hier al enige ervaringen mee? Deel ze! :o

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:22

Ja ik! :D Ik heb het alleen in een kleinere hoeveelheid gemaakt, en dus als echt vliegenspray te gebruiken. Er overheen gieten vond ik een minder plan, omdat mijn paard overal wel een wondje heeft zitten, (van de kudde).
Heb toen een kleinere hoeveelheid gemaakt en ik vind het echt super werken! :D
Niet te vaak spuiten uiteraard, want paarden kunnen er door verbranden in de zon, zegt men?

Tova

Re: anti-vliegen wonderspul ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:06

Over gieten heeft geen zin, Het regent het er dan weer af.
Een een spray kun je het ook op de benen en de hals schieten.

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:16

Ik hou dit even in de gaten, volgens mij werkt dit wel goed

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:47

Maren_Prins schreef:
Het is dan de bedoeling dat je het over de rug van het paard gooit en het zal dan inwerken en een paar maanden werken.
Ik weet niet of gooien het beste is maar mij lijkt het dat je het gewoon goed opgiet. Het hoeft niet overal te zitten, het gaat erom dat het wordt opgenomen in het bloed of iets dergelijks? Zoals vlooienpillen werken bij katten en honden. Je kan ze dus ook gewoon wassen als het is in gewerkt :)

Ik ben benieuwd of het werkt, hebben jullie hier al enige ervaringen mee? Deel ze! :o

Denk dat je 2 dingen door elkaar haalt. Er zijn inderdaad een aantal pour on middelen tegen vliegen/knutten/teken/maden, maar die kan je niet zelf maken. Die middelen bevatten een insecticide als permetrin (zit ook in veerust) of deltametrin en zijn in eerste instantie voor koeien en schapen bedoelt, al worden butox en tectonik ook wel bij seme paarden gebruikt en wordt butox ook in Frankrijk op paarden gebruikt.

Recept wat jij opgeeft werkt max dag en bij regen en zweten korter, omdat het alleen aan de haren blijft plakken, dit dringt niet door de huid, wat de pour on middelen wel doen.

Maren_Prins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 11:53

tamary schreef:
Maren_Prins schreef:

Denk dat je 2 dingen door elkaar haalt. Er zijn inderdaad een aantal pour on middelen tegen vliegen/knutten/teken/maden, maar die kan je niet zelf maken. Die middelen bevatten een insecticide als permetrin (zit ook in veerust) of deltametrin en zijn in eerste instantie voor koeien en schapen bedoelt, al worden butox en tectonik ook wel bij seme paarden gebruikt en wordt butox ook in Frankrijk op paarden gebruikt.

Recept wat jij opgeeft werkt max dag en bij regen en zweten korter, omdat het alleen aan de haren blijft plakken, dit dringt niet door de huid, wat de pour on middelen wel doen.

Klopt! Sorry ik bedacht het vanmorgen pas dat ik die doorelkaar haalde! :o

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:20

Hoe veel heb je nodig als je het in een normaal spuit flesje doet van de vliegenspray?
Want dan zijn de verhoudingen natuurlijk weer anders. En aangezien ik geen rekenwonder ben .. :))

Maren_Prins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 23:12

ik denk dat 1/4 ofz van dit wel goed is? alles gedeeld door 4 dus.
0,25 liter water
0,125 liter azijn
0,75 dl dettol
even zo uit mijn hoofd

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:49