Welke omheining piste + lich aflopend.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Siddieqje

Welke omheining piste + lich aflopend.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 13:44

Ik had graag een piste gemaakt in de wei. Momenteel zou ik dus gewoon 20x40 afzetten en daarin rijden af en toe en voor de rest naar de manege gaan met de trailer.

Ik doe mijn weides met permanentdraad, maar voor de piste durf ik dit niet goed gebruiken. Lijkt me pijnlijk als je daar opvalt. Wat hebben jullie als pisteomheining. Detail : paarden staan er soms ook in om het land kaal te eten en de weide grenst eraan.

Ook loopt het lichtjes naar beneden. Iemand tips om het makkelijker berijdbaar te maken met kleine aanpassingen?

Groetjes

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:47

Srry, geen kennis hierover, maar:

Siddieqje schreef:
Ik doe mijn weides met permanentdraad, maar voor de piste durf ik dit niet goed gebruiken. Lijkt me pijnlijk als je daar opvalt.
Groetjes

En je zet je paard er wel naast in de wei??? Wat als hij er per ongeluk invalt/inrent...?

Siddieqje

Re: Welke omheining piste + lich aflopend.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 15:49

Permanentdraad is één van de veiligste omheiningen omdat een been er niet kan in verstrikt geraken. En of je nu permanentdraad, koord, lint,hout,... neemt maakt niet uit. Dus ik begrijp je argument niet echt.

Ik heb het over de ruiter die daarop zou vallen. Als je door de lucht gekatapulteerd wordt (wat hopelijk nooit gebeurt) dan val je er van boven op.

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:51

Ik zal niet verder off-topic gaan, maar hout lijkt mij niet te vergelijken met draad als afrastering...

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 16:00

Mijn paard is ooit eens over een houten poort willen springen ( rest omheind met lint) wegens onbekende reden. Wel, ze zag er niet uit. Serieuze grote schrammen en een zeer lelijke wond in haar oksel. En dan heeft ze nog héél veel geluk gehad dat ze niet 5 cm meer naar rechts was of er was een stuk hout in haar borst terechtgekomen. Dus voor mij is hout niet WOW hoor.

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:02

Laten we niet verder off-topic gaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:07

Het ontgaat me ook even , als het er op vallen van de ruiter je grootste zorg is....als je bovenop eender welke afrastering terecht komt lijkt het me geen prettige ervaring ? :P

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 16:10

Hehe, neen nooit prettig. Ik rij al jaren tussen hagen met tussenbermpje ( dus je rijdt niet tegen de haag) dus stel ik mij de raarste dingen voor bij vallen met omheining :). Dan zie ik mezelf gekatapulteerd worden en op een draad belanden en dan zo toeklappen en terugveren (zoals boksring :) ) haha

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:12

Siddieqje schreef:
Hehe, neen nooit prettig. Ik rij al jaren tussen hagen met tussenbermpje ( dus je rijdt niet tegen de haag) dus stel ik mij de raarste dingen voor bij vallen met omheining :). Dan zie ik mezelf gekatapulteerd worden en op een draad belanden en dan zo toeklappen en terugveren (zoals boksring :) ) haha

Dan zou ik zeker voor je draad gaan!
Niks beter dan veren als je gelanceerd wordt!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:01

Hihi ja een haag is nog wel een idee dan inderdaad , maar eer dat je een lekker fluffie haag hebt waar je min of meer redelijk acceptabel comfortabel op terecht komt :P

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:04

pmarena schreef:
Hihi ja een haag is nog wel een idee dan inderdaad , maar eer dat je een lekker fluffie haag hebt waar je min of meer redelijk acceptabel comfortabel op terecht komt :P

Haha ja, of grote stapels matrassen... :Y)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:22

Kun je beter 1 matras nemen en jezelf daar in rollen , zit wel een beetje lastig maar zit je ook makkelijker netjes rechtop op je paard :P

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:23

Ja, want wie zegt dat je altijd tegen het hek aan valt??? :))

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 17:27

Haha, ik ben een mietje , I know. Ik zal gewoon niet vallen, dan kan ik dat probleem al vergeten :)

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:33

Siddieqje schreef:
Haha, ik ben een mietje , I know. Ik zal gewoon niet vallen, dan kan ik dat probleem al vergeten :)

Stop!! Ik bedoelde er niks mee te zeggen..
Sory voor het off-topic gaan.. :j
Ik houd me mond wel :x

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 17:36

Op zich is niet vallen wel de beste oplossing natuurlijk , heeft ook meerdere gunstige neven-effecten ;)