Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xApple schreef:Even aan de vorige eigenaar vragen hoeveel/vaak hij daar op de wei
stond, en vragen of hij dit gedrag daar ook vertoonde.
Misschien mocht hij daar nooit op de wei en moet hij er nog
erg aan wennen.
pearlie schreef:Heeftie geen last van dazen ofzo?
Die van mij doet niks anders dan heen en weer vliegen als er dazen zijn...
Als ze er niet zijn staat die wel rustig te grazen..
IndianRose_ schreef:misschien voelt hij zich niet goed in de kudde of voelt hij zich niet helemaal lekker. Wij hebben ook zo'n paard. Hij staat nooit in de groep en altijd langs de draad te kijken. Hij eet zelfs geen gras. Dat zijn paarden die hecht zijn met mensen volgens mij, en niet graag in de groep staan.
_coquette_ schreef:TGS schreef:okay wat apart, heb je ook al geprobeert om hem alleen in de paddock te zetten kijken wat ie dan doet?
Paddock vind hij ook niks aan... maar daar loopt hij niet zo heen en weer als in de weide.
Angela schreef:Is er een mogelijkheid om het paard echt een week lang 24/7 buiten te houden?
Ik heb de indruk dat sommige paarden bang zijn om hun eten te missen, en daardoor zo graag terug naar stal willen. Ze duiken dan ook als eerste de voerbak in, en als ze niets vinden gaan ze rustig wachten op de volgende ronde.
Door het paard echt langer in de wei te houden, kan het eraan wennen dat het daar ook etenstijd is (uiteraard ook daar brokjes voeren).