Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
1love4horses schreef:het beste is gewoon om de natuur zijn gang te laten gaan, en het niet TE vaak borstelen.
gewoon om de 3 dagen goed alles eruit kammen en een keer in de week met een shampoo wassen.
ik heb gemerkt dat de manen dan het sterkst en mooist blijven.
maar ik ben het helemaal met "ibbel" eens!
het is een dier, dus behandel haar dan ook zo! laat de natuur gewoon zijn gang gaan!
xx
Princesspres schreef:1love4horses schreef:het beste is gewoon om de natuur zijn gang te laten gaan, en het niet TE vaak borstelen.
gewoon om de 3 dagen goed alles eruit kammen en een keer in de week met een shampoo wassen.
ik heb gemerkt dat de manen dan het sterkst en mooist blijven.
maar ik ben het helemaal met "ibbel" eens!
het is een dier, dus behandel haar dan ook zo! laat de natuur gewoon zijn gang gaan!
xx
noem ik nou niet echt de natuur zijn gang laten gaan
mijne staat met zijn lange manen ook tussen de paarden en langzaam aan zie ik dat zijn maantjes ook wat minder lang zijn![]()
met rijden zijn ze eigenlijk altijd gevlochten en in het land gewoon los, tenzij het erg warm is dan krijgt hij mooie losse vlechtjes.
als het paard schuurt zou je kunnen kijken of hij/zij echt geen jeuk heeft. iets van een lotion tegen jeuk zou kunnen helpen.
vreet een schetje eraan zou je er iets onsmakelijks in kunnen smeren als het de spuigaten uitloopt.
anders zou ik het gewoon laten. met elke dag vlechten verlies je hele plukken als ze aan elkaar staan te knabbelen en gaat het alleen maar sneller kriebelen