De andere kant van de ''verwaarloosde pony''

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dav

De andere kant van de ''verwaarloosde pony''

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 14:45

Inmiddels zie je vaak een topic voorbij komen over slecht verzorgde paarden,zwaar verwaarloosd,mishandeld etc etc.
Een mooi citaat
Citaat:
pffft de cavia politie krijgt het nog druk met allemaal dit soort 'meldingen'

En druk hebben ze het!! Hier de andere kant van het verhaal,lees het verhaal van de vreselijke man/gezin die schandelijk een pony met opzet mishandeld }:) }:) O:)

Vorige week bij vrienden geweest en die hebben meerdere paarden en een b-ponytje voor de dochter,de shetter waar ze vroeger op reed staat er ook nog want die is oud en willen ze een goed plekje geven en thuis kan die ideaal van z'n pensioen en de groene grasmat genieten :D
De grote paarden (want moeders rijd ook) staan op 1hectare weide,vliegendeken op en grazen maar

Het b-ponytje stond apart,aan de andere kant van het huis--daar is een klein stukje weide iets van 30x30mtr--
Beestje is kreupel,de hoefsmid is al geweest en speciaal beslag eronder :$
De dierenarts weet wat het is en beestje heeft medicijnen :$
Dazenvanger in de buurt,dit omdat het beestje nog geen vliegendeken heeft (iets van aparte maat ofzo?,was iets mee dus hup een dazenval als alternatief) :$
De geit staat erbij als een soort gezelschap,de andere paarden staan allemaal op zicht afstand enkel om het ponytje rust te geven mogen ze niet erbij. *logisch toch?*

Wat denk je? DB op de stoep :roll: Was melding gemaakt van dat het ponytje mishandeld en verwaarloosd werd.
Het liep kreupel dus was het zielig.....
Db heeft alles gezien en kwam al heel snel tot de conclusie dat het beestje prima verzorgd werd,alles eraan gedaan word om het weer ok te krijgen (heksen konden die mensen niet,dus de medicijnen moesten de tijd krijgen om te werken/ontlasten)
Man zei ook dat ze ontzettend veel loze meldingen kregen vooral rond de vakantie tijd;lees jonge meiden die een paardjuhh alleen al zielig vinden.
Jammere eraan is....dankzij die meiden gaat nu wel door het dorp heen hoe slecht hij wel niet voor zijn dieren is 8)7
Gelukkig kennen de mensen hier elkaar een beetje dus word die roddel wel gauw weer recht gezet,maar toch je kan het wel aanhoren,het gaat wel over iemand die goed voor z'n beestje's zorgt en weet wat hij doet.

Daarom,denk eerst goed na voordat je de db belt..

Sofy

Re: De andere kant van de ''verwaarloosde pony''

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:52

Sterker nog: praat eerst eens met de eigenaar of doe een briefje in de bus/op het hek voordat je belt, dat scheelt een hoop! Sommige dingen kun je op die manier ook zo gemakkelijk zelf oplossen...

Ik heb iets vergelijkbaars gehad: konijn stond in een kooi van 40x80x40 met schuilstuk bij onze voordeur. Misschien niet helemaal super voor een konijn, maar ook geen db materiaal. Wij kwamen dagelijks meerdere keren langs (want was bij de voordeur) dus er keek iedere 2/3 uur wel iemand naar het beestje om, even kijken of er nog water was en dergelijke. Maar blijkbaar zijn we er een keertje niet snel genoeg bij geweest, had de postbode de dierenbescherming gebeld omdat wij ons konijn zouden verwaarlozen! Ook hier was de dierenbescherming snel weer weg, konijntje zat er prima bij en kreeg gewoon netjes dagelijks eten en drinken, maar ik voelde me er wel super slecht onder toen. Was pas 14, het was mijn konijntje en ondanks dat ik er uiteindelijk niet zo heel veel mee had (beestje was niet echt tam en beet) heb ik er wel altijd goed voor proberen te zorgen.

Als de postbode nou gewoon even aangebeld had???

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:54

ik ken helaas ook iemand die onterecht de politie en db aan de deur gehad heeft. Tijdens de extreme vorst periode had mijn vriendin haar gepensioneerde paard en diens maatje enkele dagen in de schuilstal laten staan. Dit omdat door 1dag dooi en regen alles omgetoverd was tot een bijna ontoegankelijk geheel. paarden zouden door het dunne ijs kunnen zakken en hun pezen verwonden.

Dus politie aan de deur met als aanklacht dat de paarden geen drinkwater ter beschikking hadden, geen voer kregen en volledig aan hun lot overgelaten werden en dat mishandeling was om deze dieren op stal te laten.

1 de paarden hadden dikke winterdekens op, stonden op een dikke laag stro, kregen 2-3x per dag hooi en water, alleen geen extra water in de bakken omdat dit op minder dan een uur tijd bevrozen was en de kuipen dan "onbruikbaar" waren voor de volgende drinkbeurt... (-15°C)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:05

Ik vind het alleen maar goed dat er controleurs komen als er meldingen worden gedaan !

Beter een loze melding dan van die arme dieren die lang staan te lijden , waarbij niemand van zijn reet af komt en wat doet om in te grijpen....hoeveel moeite is het nu om zo'n "ambtenaar" even een rondleiding te geven en te laten zien dat alles in orde is.

Overigens vind ik een paardje alleen en dieren in zo'n waardeloos klein k*thok ook zielig , jammer dat dat mag :o

Maar de ergere zaken waar dus wèl duidelijk ingegrepen moet worden blijven soms veels te lang door-ebben.... dat is gewoon heel sneu voor die beestjes.

Liever dat iemand een kleine pony alleen op een klein stukje land ziet kreupelen en voor de zekerheid iets onderneemt , waarna de eigenaar aangesproken wordt en de situatie uit kan leggen , dan dat dieren maar aan hun lot overgelaten worden :)

Ik verbaas me er over dat ze hier nog nooit aan de deur gestaan hebben trouwens , zit er echt op te wachten want hier lopen ze wel eens in de modder (terwijl ze dat absoluut niet hoeven :P ) en dat kan er ook sneu uit zien....

Maar als ze komen dan kan ik me voorstellen waar het vandaan komt en ben ik blij dat er mensen voor de beesten op komen , al was het dan niet nodig in dit geval :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:13

Nou.. Een rit van de dierenambulance kost ze ook al gauw 50 euro hoor. Beetje veel als iemand ook gewoon even kan aan bellen of een briefje in de bus kan doen.

Ja ik ben het er ook mee eens dat je beter een keer te veel dan een keer te weinig kan komen, maar de gemiddelde dierenambulance heeft ook geen bodemloze financiele put..

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:18

idd vind het ergens gewoon jammer dat mensen, zeker als het "geburen" zijn, niet eerst even informeren. Want het toppunt van heel dit gebeuren is dat vaak "goede" mensen of alleszins mensen die het goed met hun dieren voorhebben op de vingers getikt worden en dat gevallen waarbij er echt sprake van verwaarlozing of mishandeling vaak vrijuit gaan...

en nee ik vind een schuilstal gedurende een week ook niet ideaal voor een paard, maar ik kan best begrijpen dat mijn vriendin bang had om ze over het ijs te laten. Ze heeft namelijk al een paard gehad dat z'n pezen "gesneden" heeft met door het ijs te zakken. plus eenmaal je een heet paard bij vorst en ijs binnenhoudt, kan je bijna niet anders dan wachten tot het dooit, omdat ze anders brokken maken met het uit hun stal spurten...

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:26

Helaas heb ik deze dingen ook mee mogen maken. Politie en DB, zogenaamd geen water en of eten, eten doen ze op stal hooi krijgen ze buiten in een grote bak, dit is niet zichtbaar vanaf de weg.. (hooi bak en waterbakken staan achter de stal naast de stal ligt de tuin van de buren die afgeschermd is met een heg en garage heb daarom tegenwoordig de waterbakken maar in het zicht staan..)

1 paard loopt ongeveer 10 mnd per jaar met een vliegenmasker op is ook heeeel zielig, paard heeft een licht intolerantie en is blind aan 1 oog.. Zonder masker loopt ze continue met haar hoofd tussen de achterbenen van een ander paard en loopt continue met haar hoofd te schudden.

Via via heb al 2x te horen gekregen dat iemand de politie danwel de db gebeld heeft, heb daarom de db en politie maar zelf uitgenodigd om te komen kijken. De db achtte het niet nodig, aangezien ik hun zelf uitnodigde maakte de db er uit op dat ik (zonder te komen kijken) goed voor mijn beestjes zorgde. Maakte ze niet vaak mee dat ze een uitnodiging kregen..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:08

Magrathea schreef:
Nou.. Een rit van de dierenambulance kost ze ook al gauw 50 euro hoor. Beetje veel als iemand ook gewoon even kan aan bellen of een briefje in de bus kan doen.

Ja ik ben het er ook mee eens dat je beter een keer te veel dan een keer te weinig kan komen, maar de gemiddelde dierenambulance heeft ook geen bodemloze financiele put..

Wat heeft een dierenambulance hier mee te maken ;)

_Meliss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:26

pmarena schreef:
Magrathea schreef:

Wat heeft een dierenambulance hier mee te maken ;)

nou hun moeten op en neer rijden voor al die meldingen, dat kost hun ook geld :Y)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:11

Waarom zou een dierenambulance komen kijken bij een melding van een pony die misschien verwaarloosd wordt ?

Volgens mij haal je wat instanties door elkaar :)

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:19

Onze stalhouder heeft ook wel eens onterecht de db op de stoep gehad. Hij heeft een ponietje van 29 en zo ziet het er ook uit. Doorgezakte rug, slecht in het haar, hoofdje hangt en ze staat op een klein stukje land met weinig gras. En inderdaad, als je zo langs komt rijden en het beestje ziet staan dan ziet het er ook een beetje zielig uit. Maar de stalhouder heeft het gehouden omdat het jarenlang dienst heeft gedaan als manegepony en hij kan er geen afstand van doen. Dus nu mag ze op stal blijven, gaat elke dag een paar uurtjes naar buiten, alleen, zodat andere paarden haar niet opjagen, maar ze kan wel andere paarden zien, ruiken en besnuffelen.
Eten heeft ze niet, dat doet ze op stal omdat de stalhouder precies wil weten wat ze eet ivm koliek/hoefbevangen. De man is hartstikke gek met deze pony en zij zal de laatste zijn die door hem verwaarloosd wordt.

Ik snap dat mensen de db bellen als ze zoiets zien, maar het zou een hoop gedoe schelen als ze even binnen komen informeren.
Inmiddels komt de db ook niet meer als ze een melding over deze pony krijgen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 18:09

Ik verwacht ook nog wel eens een bezoekje van de DB denk ik..... (mijn vader roept het iedere dag, maar hij is het er dan ook gruwelijk mee eens dat het allemaal zielig is en er zielig uitziet).

Ik heb enkele weken geleden een vliegenmasker met neusflap (Cashel Crusader, dure dingen) gekocht voor mijn Welsh A merrie die bruin sabino is, dus een wit/roze neusje heeft en die verbrand dus helaas ook heel erg snel. Heb eerst geprobeerd te smeren, maar goede sunblock is 1. heel duur en 2. ze schuurt net zo lang met haar neus over haar benen en de grond, tot ze het eraf heeft, en 3. als ze het potje ziet, staat ze al aan de andere kant van het land....
Dus, met zon gaat de vliegenkap op. De eerste dag, binnen een half uur al 4 reactie's gehad van voorbijgangers dat het 'o zo zielugh' was, want 'paardje kan helemaal niets zien!!!'. :roll: Die mensen het netjes uitgelegd, en ondanks dat mijn pony's haast praktisch aan huis staan (slechts 2 min. loopafstand) ben ik er niet altijd dag en nacht om uitleg te geven.

Verder krijgen mijn pony's (welsh A + 2 shetten) sommige periode's weidegang middels strookbegrazing. En ja, zo'n stuk lopen ze dus vrij kaal. 's ochtends en 's avonds komt er een ruime strook gras bij, en daar tussendoor staan ze vaak nog een paar uurtjes op het gras. Maarja........ als ze eventjes dus op die strook staan, wordt dat natuurlijk meteen weer zielig gevonden...

En alsof het nog niet erg genoeg is, is mijn weide best nat. We hebben de boel behoorlijk verbouwd, en ik heb nu ook een verhoogd gedeelte waar ik nu een paddock van heb gemaakt, met een stuk zand wat nog bestraat gaat worden, en dan de schuilstal (die ook helemaal dicht kan). Zodat ze in de winter niet meer in de modder hoeven te lopen. Maar dan zal er wel hooi gevoerd worden vanuit de stal met een méga hooiruif, en vorige winter was dat ook al zo 'kijk dan die paardjes hebben niets te eten en kunnen alleen maar in de modder staan............... en hebben ook geen water!'.
Lees; groot stuk van het stuk weide wat ze hadden was idd blub, er waren wat drogere plekken en de stal hield ik 3x per dag brandschoon met een giga bed van stro (zodat ze lekker konden liggen, maar dat werd alleen maar misbruikt als toillet) en in de mega hooiruif vrijwel altijd onbeperkt goede kwaliteit hooi/voordroog + een aantal waterbakken. Maar dat stond natuurlijk allemaal binnen...... en dat kunnen de mensen niet zien...
En mijn pony's? die hadden de keuze; in de blub of op het ijs en de sneeuw buiten liggen op keiharde bevroren grond, of binnen met een royale zachte en warme stro-laag. Nou die lagen dus lekker buiten, weer of geen weer. Tsja dan weet ik niet wat ik nog meer zou moeten doen :roll:

En toen ik afgelopen winter voor de zoveelste keer allerlei verwijten naar m'n kop kreeg gesmeten van een toevallige voorbijganger zonder enig verstand van zaken, ben ik dus ook echt ontploft, het werd me gewoon allemaal even te veel. Heb echt een tirade afgestoken van hoe vervelend het wel niet is, als je dat soort verwijten krijgt van onwetende mensen, terwijl je verdorie de godganse dag bezig bent die beesten het zoveel mogelijk naar de zin te maken. 's ochtends lang voordat ik had ontbeten kwam ik meteen de waterbakken ijsvrij maken, en dat soms 6x per dag, zelfs midden in de nacht! Iedere dag vers water 80 liter in een H2O bag van huis slepen omdat de waterpomp kapot was, 4x per dag mesten, 2x per dag de stal mesten, steeds duur stro aanslepen terwijl ik dat eigenlijk nooit nodig heb, stukken modder snel egaliseren voordat het gaat vriezen, etc. etc. etc.
Nou toen snapte mevrouw het eindelijk. tsja komop zeg.......

of dat ze niet eens om uitleg vragen, maar idd gewoon de DB bellen of roepen dat ze de DB bellen. Dan roep ik terug: moet je vooral doen, die zullen me nog een compliment geven ook nog!

Tuurlijk, er blijven altijd vreselijke verwaarlozingen en mishandelingen bestaan, dat zie je ook steeds meer in het nieuws. Maar het lijkt werkelijk wel alsof de mensen die júist het allerbeste met hun paardjes voor hebben, er de dupe van worden, en de mensen die dus wel belachelijk met hun dieren omgaan, er zonder iets, of met een kleine waarschuwing of achterlijk lage boete er vanaf kunnen komen.

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 21:01

komt herkenbaar voor.
Wij hebben een merrie van 31 jaar lopen.

Heeft door de velen veulens en door ouderdom een doorgezakte rug.
Pony eet nog prima. Alleen door de ouderdom komt ze niet meer aan.

DB vorige jaar op de stoep gehad. Pony's staan langs fietspad. Nadat de buurman had uitgelegt dat het om een pony van 30 ging is ze ook gelijk weer vertrokken

piendepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:38

Ik vind het prima dat er mensen zijn die op andermans dieren letten en ook de dierenbescherming bellen.

Jullie zorgen wel goed voor jullie dieren, maar er zijn ook veel mensen die dat niet doen.

En de db kan beter 10 keer voor niks gaan kijken dan een keer te laat.
Mensen die niks te vrezen hebben vinden het helemaal niet erg dat de db langs komt hoor!

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:50

Jaren terug ook de dierenbescherming over de vloer gehad.
Een mannetje die langs mijn pony fietste richting zijn werk zag nooit iemand als hij in 50 seconden langs de weide fietste, dus kwam er volgens hem 'nóóit' iemand langs de pony en werd de dierenbescherming gewaarschuwd. Pony had een mega grote weide die achterlangs doorliep waar ook zijn schuilstal stond die je vanaf de weg niet kon zien. Daar lag altijd een pak stro in en extra hooi. Hij stond daar op het landje al voordat hij van mij was en dronk al die tijd al uit de sloot dus dat heb ik daarna gewoon zo gelaten, ging prima. Sinds de DB langs was geweest maar speciekuipen met water neergezet speciaal voor de langsfietsende bemoeialletjes (pony dronk er vrijwel nooit uit :')).

Het is inderdaad niet verschrikkelijk als de DB langskomt, maar ik voelde me toch wel beledigd en het idee dat er mensen langsrijden die je pony sielugh vinden terwijl dat beest alle aandacht van de wereld krijgt knaagt toch een beetje aan je.

_Meliss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:07

pmarena schreef:
Waarom zou een dierenambulance komen kijken bij een melding van een pony die misschien verwaarloosd wordt ?

Volgens mij haal je wat instanties door elkaar :)

Ohhh haha ja nu snap ik jou vraag ook :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:33

Hihi ik dacht bij m'n eerste reactie heb je het wel in de gaten , maar hij zat vrij diep blijkbaar :P

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:16

Mensen zien tegenwoordig TE snel mishandeling. Laatst ook, een vriendin van me heeft een paardje van de markt gehaald. hij stond nog geen week op het land, db op de stoep of het paard wel te eten kreeg. hij was te mager. Terwij lze hem juist heeft meegenomen om hem op te laten knappen. Ik vind het altijd erg jammer.

Ook toen mijn paardje nog op de andere pensionstal stond, werd ik gebeld door de dierenbescherming. Ze stond op een land aan de weg, en ze was duidelijk zichtbaar. Dit was in de periode met mijn paard, voor de dierenheld verkiezing van 2009. Dus had al veel contact met de dierenbescherming. Opeens ging mn telefoon. Ja hoi amber met D. van de DB. We hebben een melding binnen gekregen over een pony met een gebroken neus, waar al weken niets aan gedaan word. Komt dit jou bekend voor?

Dit bedoelde ze sarcastisch natuurlijk. Mijn paard heeft een scheve neus, en je ziet duidelijk dat dit een vergroeing is, maar om dan gelijk de DB te gaan bellen voor een gebroken neus? Nee..

_Meliss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:14

pmarena schreef:
Hihi ik dacht bij m'n eerste reactie heb je het wel in de gaten , maar hij zat vrij diep blijkbaar :P

hahah ik had echt niks door :P
nu wel hoor :D duurde gewoon even := :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:32

Ambiiee schreef:
Mensen zien tegenwoordig TE snel mishandeling. Laatst ook, een vriendin van me heeft een paardje van de markt gehaald. hij stond nog geen week op het land, db op de stoep of het paard wel te eten kreeg. hij was te mager. Terwij lze hem juist heeft meegenomen om hem op te laten knappen. Ik vind het altijd erg jammer.

Ook toen mijn paardje nog op de andere pensionstal stond, werd ik gebeld door de dierenbescherming. Ze stond op een land aan de weg, en ze was duidelijk zichtbaar. Dit was in de periode met mijn paard, voor de dierenheld verkiezing van 2009. Dus had al veel contact met de dierenbescherming. Opeens ging mn telefoon. Ja hoi amber met D. van de DB. We hebben een melding binnen gekregen over een pony met een gebroken neus, waar al weken niets aan gedaan word. Komt dit jou bekend voor?

Dit bedoelde ze sarcastisch natuurlijk. Mijn paard heeft een scheve neus, en je ziet duidelijk dat dit een vergroeing is, maar om dan gelijk de DB te gaan bellen voor een gebroken neus? Nee..

Joh wat wil je dan , deze dingen zien er toch ook uit als zaken die niet in orde zijn , mensen kunnen toch niet ruiken dat er niks aan de hand is ? :)

Juist goed dat ze bellen ! En hoeveel moeite kost het een eigenaar nu om uit te leggen wat er aan de hand is. Dat is toch wel het minste dat je er voor over kunt hebben toch om de beestjes er tussenuit te halen die dus WEL hulp nodig hebben.

Als mensen met een zielig uitziend paardje nu gewoon een bordje aan het hek zouden hangen met wat uitleg , dan zouden ze de DB e.d. heel wat tijd besparen , en zichzelf ook die e-nor-me moeite besparen van even een instantie te woord staan :)

Die voorbijgangers kun je het niet kwalijk nemen , die trekken alleen maar aan de bel omdat ze een beestje zien dat er niet normaal gezond bij staat en dat is alleen maar heel goed van ze dat ze voor zo'n dier op komen.

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:58

Je loopt wel de kans dat als de DB te vaak in actie moet komen, dat dit op een gegeven moment teveel geld gaat kosten en dan ineens worden er allerlei (nog meer?) bureaucratische protocollen ingevoerd of de geldkraan wordt (gedeeltelijk) dichtgedraaid. Zoiets heeft helaas altijd twee kanten.
Ik vind net als de meesten, dat ze beter een keer teveel kunnen uitrukken, dan een keer te weinig. Maar ik vind daarnaast ook dat mensen wellicht navraag kunnen doen, alvorens ze de DB bellen. Zit daarbij een beetje in tweestrijd geloof ik.

Zit me te bedenken hoe ik zou reageren als de DB ineens hier voor de deur zou staan, vanwege mijn paard. Die is net terug uit een rusthuis, waar hij verschrikkelijk veel problemen met zijn gebit heeft gekregen (tandarts daar heeft het niet gezien en dat is weer een andere discussie). In ieder geval is hij nu terug bij mij op stal, maar het duurt echt lang voor hij weer aan komt. Heb een heel voerbeleid, maar doordat hij sowieso al een iele bouw heeft en weinig bespiering en een schoft waar een kameel jaloers op zou zijn, ziet het er sneu uit allemaal. Ik zou dus beledigd kunnen zijn als de DB er ineens was. Aan de andere kant zou ik dan wel met trots mijn verhaal kunnen doen over wat ik allemaal gedaan heb met en voor mijn paard de afgelopen 2 jaar. Dubbel gevoel....

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:05

Wij hebben een oud paard staan, kwamen ze langs omdat we onze paarden geen eten zouden geven... (beestje was wat mager).
Maar verder nooit echt last van gehad.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:10

wat mij opvalt is dat de db daar wel komt kijken....en als het echt schrijnend is wordt er geen moeite gedaan.
Liggen er gewoon schapen of een paard dood....dat begrijp ik niet.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:13

bij ons kwam ook de dierenbescherming, de schapen zouden geen water hebben in hun weiland, ze waren binnen 5 minuten weer weg, want het stond gewoon tussen het hoge gras. Maar we weten wie die melding toen heeft gemaakt, maar haar eigen paarden zijn zo dik, om de haverklap hoefbevangen, alle 3 de schapen die ze heeft zijn kreupel...

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:16

Zo is de eigenaar van mijn verzorgpaard eens gebeld dat 1 van zijn paarden dood lag in de wei, want de kraaien zaten er al op. Wat bleek nou, hij lag lekker in het zonnetje en de vogels waren zijn wintervachtje lekker eruit aan het plukken. Voor dat soort zinloze meldingen heeft de eigenaar van mijn verzorgpaard dus al tig keer de db aan de deur gehad.

Maar toch is het goed als mensen bellen, alleen een beetje jammer dat ze niet verder kijken dan hun neus lang is.