Hooi onbetaalbaar 8 euro pak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ukoldaatje

Hooi onbetaalbaar 8 euro pak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 11:58

Nou ging ik gisterenmorgen om een karretje hooi..(mijn paarden staan aan huis bij mijn ouders)

Normaal heb ik eiwitarm hooi (engels raai) en dat kost voor een pak van ong 20 a 25 kg 4,50. Hier doe ik 2 dagen mee.

Nu hadden ze alleen nog vers hooi, kleine baaltjes, van ong 15kg, die 8 euro stuk kosten!!!!
Daar kan je maar minimaal van voeren omdat ze vol vers eiwitRIJK hooi zitten.

Ik ben iemand die onbeperkt hooi aanbiedt, nou dat gaat dus nu niet.

Ik had dus een kar van 12 pakken voor 112 euro!!!!!! Hier doe ik nog geen 14 dagen mee. Het zou per 4 weken dan op 225 euro komen en dan heb ik alleen nog maar hooi.

Groot probleem aangezien mijn gras ook een eind op is.

Ik ga dus als de wiedeweerga mijn weides bemesten om meer gras te groeien..

Vroeg me af, wat is het verschil tussen hooi-kuil-voordroog??

Prijzen??? Kilos???

En wie weet er in de buurt van Bruinisse/zeeland een goedkopere handelaar of boertje voor me dan Fourage handelaar waar ik altijd kom (waar ik al eeuwen mijn hooi haal)...

Als dit zo doorgaat kan ik mijn jaarling beter op volpension zetten, dan is alles in 1 ipv 225 alleen voor het hooi!

Polly
Moderator Algemeen

Re: Hooi onbetaalbaar 8 euro pak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:01

ik betaalde een maandje terug 9,75 voor een klein pakje.
Moet ook hooi voeren ivm gevoeligheid voor bevangenheid maar mijn god.. gelukkig hebben ze hier in de straat nu gehooid en mag ik het daar halen voor de helft

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:02

Wij hebben grote pakken hooi van ong. 600 kilo denk ik en daar betalen we €70 euro voor. En dan voor de hengsten en merries apart. De merries doen er 1.5 tot 2 maand mee. (2 welsh a) en de hengsten 1 maand. (1 merens en 2 welsh C)

In BE is het ook flink opgeslagen. En het kuil halen wij verder in BE. Voor een pak van 25kg betalen wij €7. Maar dit is wel 1ste kwaliteits kuil

Ikkuh_Rolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:02

Ik betaal 3,50 voor een pakje.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:05

het wordt hier ook steeds duurder.
ik voe ook engels raai hooi. normaal haalde ik het bij een boertje voor 3 euro een baal.,
maar dat is ondertussen al op. bij een fouragehandel bedrijf kon ik het eerst ook krijgen,
kleine baaltjes 14 stuks verpakt in 1.
dat kost 300 euro voor een ton, dat komt op ongeveer 7 euro een baal.

maar dat is nu ook op, en moet me hooi nu mengen met weidehooi.
\
erg vervelend en duur allemaal, en wordt alleen maar erger.

stro wordt dit jaar ook erg duur

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 12:06

Ik ga van de week terug naar mijn fourage handelaar en ga ik de prijzen van de volgende dingen opvragen:

Grote balen hooi (van 250 kg)
Voordroog
Kuilgras

Om nou 8 euro per pak te blijven betalen, kan ik veel beter mijn jaarling op een volpension gaan zetten.
En dat wil ik nou net niet.

Hij staat perfect op het land bij mijn 2 shetters.

Jeeeeetje een pak voor 9,75!!! Maar ja, je moet het hebben, van een briefje van 10 kunnen ze niet eten.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 12:08

@gypsiboy: dit is me in de 28 jaar dat ik zelf paarden heb nog nooit overkomen zeg. Ik ben er gewoon niet goed van.

Stro heb ik gelukkig nog een groot pak van, zo hele grote zeg 300kg? Daar red ik het wel een winter mee. Ik zet ze swinters in de paddock, en de deuren van de stallen staan altijd open, dus ze staan nooit opgesloten. Dat scheelt een berg stro.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:09

Wij hebben altijd grote pakken, die waren deze keer ook opmerkelijk duurder. Het is weer heel slecht weer geweest voor het gras, te veel zon, te weinig regen... Dan is het meteen duur.
Is een groot pak geen optie voor je? Volgens mij is dat altijd nog goedkoper dan kleine pakjes.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:10

ukoldaatje schreef:
@gypsiboy: dit is me in de 28 jaar dat ik zelf paarden heb nog nooit overkomen zeg. Ik ben er gewoon niet goed van.

Stro heb ik gelukkig nog een groot pak van, zo hele grote zeg 300kg? Daar red ik het wel een winter mee. Ik zet ze swinters in de paddock, en de deuren van de stallen staan altijd open, dus ze staan nooit opgesloten. Dat scheelt een berg stro.

het wordt steeds gekker inderdaad, maar bereid je er maar op voor het wordt alleen nog maar duurder.
probeer een boertje op te zoeken waar je het kan halen,.

maar af en toe denk ik dat het in een tuincentrum nog goedkoper is.

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:12

Ook i Duitsland betaal je de hoofdprijs op moment.

Een grote rondbaal van 400 Kg komt nu rond de 65/85 euro
Vorig jaar betaalde ik 22,50 per baal.

Dus ik denk dat ik deze winter maar ander ga voeren en geen onbeperkt hooi ,maar krachtvoer erbij

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:16

Wij hebben Nog relatief goedkoop....
Maar bereid je maar voor want dit were blijft Nog zo wn het graszaad Hopi en tarwe stro moet er my eigenlijk af.... Graszaad is sons al plat en aan t rotten. ALS t must beter word moeten ze maaien(nat) en meteen wikkelen Dan heb je veel minder opbrengst en wat er in bollen zit is meer kuil voor koeien.
Een tip ga Gerst stro mengen met hooi Kom je al heel eind mee.
Denk dat er dit jaar meer mensen Gerst en Mais gaan voeren de brok is nml ook al 3,-per zak duurder

marel1543

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:19

K haal het altijd bij mijn oom die krijgt het van forfarmes moet je daar even informeren

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:22

Wij hebben hooi van eigen land en ik moet zeggen dat ik hier echt van schrik. Is denk ik ook een fout van de boeren, hebben ze de tweede snede er misschien niet optijd afgehaald. Wij hebben al 3 snedes hooi en huil van het land afgehaald dus alweer genoeg voor het hele jaar. En de zomer is nog niet om dus we halen er nog wel 1 of 2 vanaf. Het gras groeit als kool. Bij ons betaal je dus gewoon 3,50 per baaltje..

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:28

Ik heb ook een deel van eigen land.
Normaal ongeveer 15/17 grote balen.
Dit jaar van het zelfde stuk 3 en half baal.
Normaal weide ze er daarna erop maar nu is het gestrooid en word er nog een keer hooi of silo van gemaakt.

harmony12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:29

ts, je kan anders even pben? ben je bij stouten geweest? ik kan het aan die man die bij ons hooi haalt wel vragen ik woon namelijk in bruinisse ;)
Laatst bijgewerkt door harmony12 op 24-07-11 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:29

Ik betaald 6,- voor een pakje hooi, en 7,- voor een pakje kuil.
Zijn in plastic verpakt bij een handelaar hier in de buurt.
Baaltje hooi zal zo'n 15 kg zijn, en kuil zo'n 20 kg.
Ik heb grof uitgerekend dat ik voor 2 paarden, inclusief wei en brok zo'n 200,- kwijt ben per maand.
Ik ben nog steeds wel op zoek naar een goedkopere oplossing, want van de winter zullen m'n beestjes toch meer hooi/kuil moeten hebben omdat het gras dan op is.

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:30

Er is hier zelfs voor de boeren met koeien te weinig hooi of silo.
Ondanks een betere 2 en 3e snede.

Maar het groeit met dit weer wel als kool.
Dus hoepen dat we nog wat krijgen.

De boer waar ik het normaal van heb heeft dit jaar 80 ha afgegeven en dus niks meer voor mij.
Daarom heb ik dit jaar dus een probleem.

loveyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:33

Wij kopen altijd hooi van een kennis Per baal kost het 2,50. En hij zorgt er altijd voor dat er niks in zit van onkruid!
Ben dus wel blij dat het niet duur is en wel goed. ;)

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:34

Theeglas schreef:
Wij hebben hooi van eigen land en ik moet zeggen dat ik hier echt van schrik. Is denk ik ook een fout van de boeren, hebben ze de tweede snede er misschien niet optijd afgehaald. Wij hebben al 3 snedes hooi en huil van het land afgehaald dus alweer genoeg voor het hele jaar. En de zomer is nog niet om dus we halen er nog wel 1 of 2 vanaf. Het gras groeit als kool. Bij ons betaal je dus gewoon 3,50 per baaltje..

Ik wilde net zeggen. Afgelopen jaar was dramatisch ivm slechte zomer. Maar we hebben een heel goed voorjaar gehad waar al 2x hooi van het land gehaald kon worden. En met een beetje mazzel en een zonnendans gaat dan misschien nog wel 2x lukken. Dus je wordt gewoon genaait

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:35

Hier in het midden van het land nog altijd € 4 voor een pakje hooi van 20 / 25 kg.
Blij dat ik niet die prijzen hoef te betalen.
Zou idd eens gaan kijken naar de prijzen van de grote pakken hooi.

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:36

Wij betalen hier 5 euro en daar vielen we al bijna van ons stokje door.
Maar als ik jou was zou ik ook gewoon een grote baal bestellen. Dat is vaak toch niet zo rijk dus voor jou lijkt mij ideaal...

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:36

Sjemig echt niet grappig meer. Ik betaal gelukkig 3,50 voor een pakje. Maar de pakjes zijn wel van 25 naar 15 kilo gegaan.... ik heb ook grote pakken besteld. Ben beniwud hoe zwaar die zijn. die zijn dacht ik 40 euro per stuk

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:41

In brabant 60euro voor een groot pak voordroog. Is zo'n ingewikkelde baal, grootste maat. Wel super kwaliteit. En kleine pakjes hooi zaten dacht ik ronde de 4.50-5.00euro per pakje. Ook goede kwaliteit.

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:44

Wat een bedragen zeg :$ :wow:
Wij betaalden deze winter 4,- voor een klein pakje, voor het hooi van 2011 betalen wij 30,- voor een pak van 400Kg en 2,25 voor een pakje van 20/25kg (halen we wel zelf van het land)
Volgens mij hebben wij veel geluk dan!

MaRcIaNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:44

het hooi was inderdaad duur.
Ik heb een baaltje hooi(normaal formaat) 2,75 en dan moest ik het zelf van het land halen.
9 euro is wel heel erg duur