aanleg mestplaats

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leonie_80

aanleg mestplaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 23:29

Ik heb 2 paarden en wil graag een mestplaats gaan maken. Deze wil ik het liefst 1 a 2x per jaar leeg laten halen. De paarden staan op stro en ik haal de mest uit de weide. Ik kan qua ruimte een plaats maken van 3 bij 4 meter en 1 meter diep. De bedoeling is om iets op te metselen en er een zeil over te spannen zodat ik geen mestkelder aan hoef te leggen. Weet iemand of dit groot genoeg zal zijn?
Vanwege een beperkt budget willen we hem zelf gaan maken. Heeft iemand tips hoe we dit het beste en goedkoopste aan kunnen pakken?

Vjestagirl

Re: aanleg mestplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 23:30

Ik zou eerst kijken of je daar een vergunning voor kan krijgen. De onderkant moet namelijk (99% zeker) echt compleet waterdicht zijn, omdat je anders afvalstoffen in de bodem krijgt, en dat mag niet. Je hebt kans dat je er een milieuvergunning voor aan moet vragen.

Ik zou ook niet gaan voor een zeil maar voor n echte stevige overkapping.

Martje80

Re: aanleg mestplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:18

3x 4 meter hebben wij in een 4 maand vol met 2 d pony´s.

Bij ons in de gemeente hoef je geen mestplaat aan te leggen als je minder dan 10 paarden hebt, en het hobbymatig is. Ze kunnen particulieren niet verplicht stellen om een mestplaat te maken. Bij bedrijven moet het wel