Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tammy_ schreef:staan de pony's niet aan de 'ketting' dus met het touw vast aan de grond, zodat ze niet teveel kunnen eten? zo niet dan vind ik het maar raar, misschien zijn ze erg druk met buiten zetten en hebben ze zich losgetrokken en lieten ze zich niet meer vangen, maar met touw in de wei vind ik wel wat gevaarlijk..
Ilse_1987 schreef:Iemand die ik ken zette haar jonge paarden ook met halster en halstertouw in het land om ze te leren dat als ze druk achter hun oren voelen dat ze dan moeten stoppen en dat het niet eng is om die druk te voelen.
Die druk komt bijvoorbeeld als het paard op zijn halstertouw staat, dan kan hij niet meer verder lopen en voelt druk achter zijn oor door het halster. Het is een soort gewenningsproces.
_Meliss_ schreef:Tammy_ schreef:staan de pony's niet aan de 'ketting' dus met het touw vast aan de grond, zodat ze niet teveel kunnen eten? zo niet dan vind ik het maar raar, misschien zijn ze erg druk met buiten zetten en hebben ze zich losgetrokken en lieten ze zich niet meer vangen, maar met touw in de wei vind ik wel wat gevaarlijk..
Dat dacht ik de eerste keer ook, maar het ik zie het nu bijna elke dag.
En er is zelfs een pony bijgekomen.
En ze staan echt niet aan een ketting want het touw hangt gewoon los op de grond. Echt super gevraalijk
Aukelizzy schreef:Ilse_1987 schreef:Iemand die ik ken zette haar jonge paarden ook met halster en halstertouw in het land om ze te leren dat als ze druk achter hun oren voelen dat ze dan moeten stoppen en dat het niet eng is om die druk te voelen.
Die druk komt bijvoorbeeld als het paard op zijn halstertouw staat, dan kan hij niet meer verder lopen en voelt druk achter zijn oor door het halster. Het is een soort gewenningsproces.
Ik vind dat eigenlijk een beetje hetzelfde als zelf expres met losse veters gaan lopen en wachten tot je je nek breekt omdat je op je veters gaat staan..
jorretje schreef:Lijkt me idd gevaarlijk. Briefje ophangen lijkt me idd een goed idee. (hoop alleen niet dat je een boze boer op je dak krijgt hihihi). Ben benieuwd!
WissMiss schreef:Nouja, ik zou onderhand wel het weiland in gegeaan zijn (kijkt er niemand?) en die halstertouwen proberen af te doen.. Tis natuurlijk niet netjes en eigenlijk ook wel riskant maar moeten die paarden dan wel het risico lopen om een been te kunnen breken... (of zoals ik al zei, ze moeten die mogelijkheid niet hebben..)