Een EHBO boek & set voor paarden ???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lecreuset

Een EHBO boek & set voor paarden ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 21:35

Hallo,
Ik heb gelezen dat als je een paard of paarden hebt, dat het aan te bevelen is, dat je een EHBO-boek en de EHBO-set voor paarden hebt... :?
Hebben jullie dat ook? Kunnen jullie mij daar wat informatie over geven? En wat vinden jullie daar van? Is het nuttig of is het verspild geld :?
Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden, want mij lijkt het wel handig maar het is zo duur!! :\
Dus ik wil goed geinformeerd zijn voor dat ik het koop. ;)

Ik ben benieuwd!!!!

ikenindi

Re: Een EHBO boek & set voor paarden ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:23

Dit is niet echt iets voor op aangepast paardrijden?

Misschien kun je eens in de bibliotheek kijken?

lecreuset

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 21:47

leuk hoor ikenindi, maar iedereen maakt fouten dat aangepast paardrijden betreft, maar voor
het EHBO, ik vraag om advies!!! :))

salvatore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:44

Ik heb gekeken wat ik het meeste nodig zou kunnen hebben en heb los het een en ander gekocht. Informatie opgezocht/ nagevraagd bij instructrice over de meest voorkomende verwondingen/ ziekte, hoe te handelen etc en dat zelf kort op papier gezet. Uitgeprint en bij de materialen gedaan in een box voor als er wat is: heb ik alles bij elkaar!

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:47

Met schone handoeken, thermometer, ontsmettingsmiddel en internet heb je naar mijn mening geen hele speciale ehbo dozen nodig hoor.. Maar ik bel dan ook erg makkelijk de dierenarts als er iets is..

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:54

stoer schreef:
Met schone handoeken, thermometer, ontsmettingsmiddel en internet heb je naar mijn mening geen hele speciale ehbo dozen nodig hoor.. Maar ik bel dan ook erg makkelijk de dierenarts als er iets is..

En daarmee ook meteen een aanvullende tip: zorg dat je het nummer van de DA ook altijd op stal hebt liggen, het liefst in een geplastificeerd kaartje met alle andere belangrijke nummers, ook bijvoorbeeld de hoefsmid. Als je mobieltje dan stuk is of niet mee heb je altijd het nummer bij de hand. Ook fijn voor de staleigenaar als je je paard in pension hebt staan.

De KNHS heeft ook een boek uitgegeven.

maria_62

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:01

Bij de paarden-arts kun je ook informatie krijgen en de benodigde artikelen kopen.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:06

bandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:09

Bij webshop Peelviervoeters in Ospeldijk kan je verschillende EHBO koffers kopen. Een must voor elke paardenbezitter.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:57

AP->VSW

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:00

Ben ook benieuwd naar de meningen... In feite is het niet erg moeilijk in te schatten wanneer ik iets zelf af kan en wanneer de da gebeld moet worden (hier geldt; bij twijfel bellen) maar zo'n boek of koffer lijkt me toch wel nuttig.. denk ik.. Aan de andere kant heb ik idd ook al wat spullen verzameld (wondspray, betadine, kamillethee voor als ie zn oog weer eens gestoten heeft, steriele gaasjes, thermometer) maar ik ben altijd zo bang dat ik iets níet heb en het ineens nodig heb. Ik lees dus even mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:44

ik heb een klein EHBO boekje(nee, 2 zelfs)op stal in mijn kast.
Met de meest voorkomende ziektes, verwondingen of symptomen.
Bij twijfel bel ik uiteraard de dierenarts.

Maar kleine dingen,wondjes bijvoorbeeld, kan ik wel zelf verzorgen..
gaas,betadine, thermometer, ontsmetting, wondspray, teatree heb ik sowieso in mijn kast.

kkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:36

Ik heb geen EHBO boekjes, ik denk dat je het vanzelf merkt als je de DA moet inschakelen of niet. Bepaalde artikelen uit een EHBO-set zijn wel handig voor kleinere dingen.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:18

kkabouter schreef:
Ik heb geen EHBO boekjes, ik denk dat je het vanzelf merkt als je de DA moet inschakelen of niet.

EHBO draait er juist om wat je moet doen in de tijd voordat de DA er is. Het gaat om eerste hulp - wat te doen in de tijd tussen het bellen van de DA en de DA die op de stoep staat. Alle 'kleinigheidjes' waar geen DA bij hoeft te kijken is niet echt EHBO mijns inziens. Da's meer gewoon 'HBO'. :P

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:08

lecreuset schreef:
leuk hoor ikenindi, maar iedereen maakt fouten dat aangepast paardrijden betreft, maar voor
het EHBO, ik vraag om advies!!! :))

waar slaat dit op? ik ben serieus: in de bieb kun je kijken en evt daarna zelf een boek aanschaffen.
iets aardiger kan wel?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:46

Ik heb geen ehbo boekje omdat ik ehbo voor paarden heb geleerd tijdens mijn opleiding zodat ik de informatie niet meer uit een boekje hoef te halen.
Het boek dat hierboven word genoemd is wel een aanrader, duidelijke foto's en informatie.
Daarnaast kun je bij een paardenwinkel standaard ehbo tasjes/tassen kopen waar de basis in zit zoals gaas, thermometer, verband enz. Dit kun je zelf aanvullen mocht je dit willen.
Ook kun je een dierenarts bellen en informeren wat handig is om op stal te hebben in geval van nood.

lecreuset

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 19:25

Citaat:
waar slaat dit op? ik ben serieus: in de bieb kun je kijken en evt daarna zelf een boek aanschaffen.
iets aardiger kan wel?

ik bedoelden het niet geheriteerd, maar dacht dat dat wel bij jou het geval was, naja... :Y)
8-)