voldoende ruimte?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

niek_aaron

voldoende ruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 23:30

Ik zou graag jullie mening hierover willen.

We hebben aan huis een grote paddock(snel modder), laten we zeggen 40 bij 20 met daaraan vast 2xuitloop van 3x6 en 2x stal van 3x4 (en evt nog een uitloop van 5x4 en een krakkemikkig geitestalletje van 3x3, maar deze zit niet direct aan de bak vast en is nog in gebruik als stro opslag...)

Er staat nu een shet van 1,10 en een D pony van 1,45m. Zou er nog ruimte zijn voor een pony van 1,53.

De helft van de paddock wordt wel gauw een modderzooi........

Zou een shet en een pony samen een stal(3x4) en uitloop(3x6) kunnen delen?...of wordt dat erg krap als de bak modderig of keihard is?

Tammy_

Re: voldoende ruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:35

als de shet en de pony het goed met elkaar kunnen vinden, zou het wel kunnen, maar een stal van 3x4 met uitloop van 3x6 vind ik dan wel wat krap, kan je alles niet aan elkaar aansluiten, dus stallen+uitloop+paddock? dan zou je ze alle 3 wel bij elkaar kunnen hebben.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:40

In zo'n kleine groep valt bij een oneven aantal (bv 3) er meestal 1 buiten de groep. Dat kan lastig worden als er weinig ruimte is zoals hier. Ik zou eerst eens kijken wat er aan het modderprobleem gedaan kan worden en of er een pad om die paddock heen kan als extra bewegingsruimte. Kunnen die uitloopjes, etc. aan elkaar gekoppeld worden en zijn ze verhard?

niek_aaron

Re: voldoende ruimte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 00:08

@Tamary en Tammy Wat een goed idee zeg......er 1 uitloop(zijn verhard) van maken......alleen dan kun je ze alleen niet meer apart voeren en blijft geloof ik wel klein... Alles zit op elkaar aangesloten....alleen die drabbak...op dit moment valt het nog mee....maar in de herfst....pffff...