Wij hebben een piste met 20cm schelpenzand met daarbovenop 10cm rivierzand. Ik kan je 1 ding zeggen, die bak is NIET berijdbaar hoor. Loodzwaar ligt dat ding. We zijn nu op zoek naar een goede oplossing die liefst niet te veel investering vraagt (aanleggen van de piste heeft al een fortuin gekost).
Een aantal tips die ik gekregen heb zijn:
- vet zand gebruiken (grijs of wit), alleen geen idee hoe dik de laag moet zijn.
- drainagebuizen aanleggen, piste vullen met steengruis, doek erover en dan 10cm scheldezand (zeker niet meer omdat scheldezand erg zwaar zou zijn)
- piste te zwaar? All Weather Tuft erop of geopad doorheen draaien.
Kortom, ik heb al zovéél verschillende tips gelezen en gehoord dat het bos door de bomen niet meer te zien is 
Ik hou dit topic in de gaten, ik ben namelijk wel érg benieuwd naar de meest geschikte buitenbak bodem!
Owh, en een bak die je zelf te zwaar vindt om normaal in te kunnen stappen/lopen, is zeker ook te zwaar voor je paard. Verschillende mensen, waaronder mijn DA, hebben me dit al verteld. Een te zware bak is niet goed voor een paard, ook niet voor eventjes. Ik rijd dus ook niet onze bak, helaas
Wat ik hier mee wil zeggen is, laat je zéker goed informeren!! Het is een hele investering en zou zonde zijn als je de bak nadien niet kan gebruiken, tenzij je je paard lam wilt rijden natuurlijk. Maar ik denk dat niemand dit wil hè.