Iemand bij mij op stal staat op stof dat haalt ze bij een houdfabriek en het is rood spul en vreselijk vies maar dit kan toch nooit lekker zijn voor een paard... Weet iemand meer van dit rare vieze spul??
Cyruss_
Geplaatst: 21-07-11 13:28
Het neemt wel onwijs veel vocht op en je kan deze plekken makkelijk verwijderen. Word niet zo snel viezig als zaagsel. Het is super goedkoop. En stuift onwijs idd. Tip: als je nieuws spul (geen idee hoe het heet namelijk) in de stal legt moet je het eerst nat sproeien.
het kan niet zo veel kwaad, zorgen dat het bovenste laagje wat nattig is dan stuift het minder en ook niet meteen na het mestel je paard er in zetten. mijn paard staat er in de winter ook op en ik ondervind er geen problemen van
NiKip
Geplaatst: 21-07-11 17:32
Op de manege waar mijn verzorgpaard staat gebruiken ze het ook. Ik vind het echt rot spul. Ik doe af en toe ook een paar stallen, maar dat stof komt echt overal! Ik moet meteen niezen als ik het erin strooi Dus lijkt me ook niet fijn om er de hele dag in te staan..
Sjors
Geplaatst: 21-07-11 17:33
Quinta123 schreef:
oke dank je wel DA bij mij opstal zei dat het niet echt lekker spul is voor de luchtwegen...
nee voor de luchtwegen is het zeker niet goed, wij hadden ook een keer 40 balen ''stofvrij'' zaagsel gekocht, maar dat zat net zo vol. Je kunt het gewoon niet voorkomen.
En idd. de titel aanpassen
joyce B
Geplaatst: 21-07-11 21:36
rood zaagsel is vaak van hardhout en dat is inderdaad slecht voor de luchtwegen. Zaagsel van houtzagerijen is nog niet ontstoft en daar zit vaak nog heel fijn stof in, wat heel diep de luchtwegen in kan komen.
Houtmot uit de zakken bij fouragehandel is van naaldhout en wel van het hele fijne stof ontdaan als het goed is. En gezeefd.
Ik vind het heel fijn spul wat betreft vochtopname, maar je moet het onder een laag stro gebruiken zodat het minder stoft en inderdaad evt. iets vochtig maken.