Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Ook is het misschien wel leuker als je meer moet helpen bij stal, tenminste dat vind ik wel. Veel succes met kiezen
!
ging prima, en dit deed ze al vanaf haar 2e ofzo, gewoon even oefenen, maar dan moet de weg het wel toelaten. Je geeft aan dat als je een flinke rit wilt maken je over het spoor moet, is dit een probleem? Ik moet ook vaak t spoor over en gelukkig gaat dat goed, neem het mee in het verkeersmak maken en zorg dat je flink wat meters van te voren alert bent op een aankomende trein, komt hij? Dan wacht even waar het paard de trein niet kan zien. Mijn paard durft altijd het spoor over, maar als ze er net een trein over heen heeft zien gaan doet ze even moeilijk, in het ergste geval moet ik dan even afstappen maar goed dit vind ik niet zo'n probleem. 
)_Lot schreef:Er is geen schuilstal oid aanwezig, hooguit een paar bomen.
Ik neig ook meer naar stalling 1, maar vraag mezelf af waarom.
Zelf hooi in moeten kopen met de huidige prijzen is echt risico nemen, dan zit ik met 85,- incl. hooi een stuk voordeliger, dat sowieso. Uitrijmogelijkheden zijn iets beter, al is dat misschien te verwaarlozen....
En de rede waarom ik ben begonnen met zoeken naar een ander plekje was dat ik het hele jaar rond 24/7 buiten wou, en nu zou ik als het erop neer komt kiezen voor een stal waar ze toch 's nachts naar binnen gaan?
Toch zegt ook mijn gevoel stal 1, terwijl ik het niet kan verklaren...
Vandaar dat ik bokt vraag wat bokt zou doen, is toch wel iets om mee te nemen in mijn keuze, ondanks aardig wat ervaring is dit mijn eerste echt eigen paardje.
it_is_me schreef:Misschien dan toch nog even verder kijken als beide toch niet helemaal is wat je zoekt of wordt dat lastig?
En perfect plekje heb je nooit, of nou ja, die had ik eigenlijk wel, tot ik ging verhuizen
Sabinee__ schreef:Ik vind het prikkeldraad idee een beetje eng, maar verder zou ik kiezen voor stal 2.
Lekker buiten de hele dag, goede uitrij mogelijkheden. En naja, als het regent - nat is nat, dat overleef je wel.
callychanel schreef:Jou gevoel zegt stal één. Tot nu toe heb ik elke keer weer geleerd, dat wanneer ik niet met mijn gevoel mee ga maak ik een foute keuze.
Doe wat je gevoel je in geeft.
Mareng schreef:Stal 1! Je kan nu toch niks doen in de bak, daar is ze te jong voor.. Als je haar wil beleren en het bevalt niet kan je altijd noch naar stal 2...

joyce B schreef:Ken je de wei? Weet je hoe die er in de winter bij ligt en hoe droog en groen die blijft?
zazaza schreef:prikkeldraadstal zou voor mij sowieso afvallen..... maar goed, mijn merrie gaat dan ook bijna overal wel een keer door het draad om te gluren bij de buren......
Imre schreef:Ik ken beide stallen en als ik eerlijk ben zou ik met een niet-verkeersmakke twenter niet bij stal 2 gaan staan. Er rijden erg veel tractoren op de weg van de wei naar de stal en het is er altijd druk met fietsers, wandelaars (met honden en kinderen), brommers en andere paarden. Als je niet van de wei naar de stal kan komen bij optie twee heb je ook weinig aan de voorzieningen die de stal heeft.

en zover is het niet van de weide naar het erf. 
Net als Berdien ben ik benieuwd waarom je weg wil van je huidige stal. Je paard staat daar nog niet zo lang en doet het er prima, toch? Je hebt daar een prima bak en kan zo vanaf het erf het zandpad op. Wat is er daar in de winter zo anders dat je haar weer wil verhuizen?