Ik heb een haflinger die nu te dik is doordat ze enkele uren op de wei komen, voorheen nog hooi op de paddock en dan savonds in een strostal met hooi, in de winter staan ze de hl dag met hooi in de paddock wat ook nadelig is voor hem.
We hebben het hooi op de paddock al weggelaten nu het weidetijd is maar helaas begint hij ook wat stro te eten en bij een van zijn groepsgenoten begint het weven in de paddcok steeds meer de overhand te krijgen doordat die zich verveelt en dat werd voorheen onderdrukt door het constant eten van hooi, ik heb toch een angstgevoel dat mijn pony dat gaat overnemen.
Nu hebben we een kleine groep van 4 ijslanders die het hele jaar samen in een groep/buiten/loopstal staan.
Ze hebben aanlsuitend hun paddock, krijgen 3xdaags een portie hooi en weidegang in het seizoen.
Deze mensen hebben me een plek aangeboden...........ik krijg heel veel tegenstrijdige reacties, de mensen met wie ik omga inclusief mijn instructrice vinden het niks omdat deze paarden op steen en zand staan en geen stro hebben, vinden het simpelweg niks en kunnen ook niet begrijpen dat ik hem voorheen zo had staan.
In de winter willen ze in een gedeelte stalmatten gaan neerleggen zodat ze zacht kunnen liggen.
Ik weet nu niet meer wat ik moet......wat is nu beter voor hem, zoals hij nu staat met zijn eigen stal of in groepsverband altijd buiten met 2 schuilhokken??
Er zijn enkel kleine veranderingen dan, geen krachtvoergift, ja moet je zelf doen na bv het rijden.
Geen eigen stal, dus even poetsen in zijn stal zit er niet in, ze staan in groepsverband.
Het voerschema past beter bij hem, spelende kuddegenoten, gemengde kudde.
Ik nheb altijd het idee gehad dat Wodan liever buiten is als binnen, of dat klopt weet ik niet maar dat is mijn gevoel altijd geweest.
NEt zoals dat de meeste vaak alleen na binnen willen voor het eten

Ik ben een zeer fanatieke recreatieruiter, in de winter word hij gedeeltelijk geschoren met dekens op, maar zo staan er in die groep ook 2 ijsco's.
Wie kan me goed advies geven?