Probleem is dat mijn jaarling welsh A hengstje door een blessure van mijn andere jaarling nu geen speelkameraadje meer heeft. Op dit moment loopt mijn drachtige merrie bij hem en dat ging op zich prima.
Maar er is een probleem bijgekomen. Doordat het afgelopen zomer zo droog is geweest en het de laatste 2/3 weken is bijgetrokken is het gras enorm gegroeid. Zoveel dat de shetten tegen hoefbevangenheid aanraken en dus voor hun gezondheid vanaf nu minimaal 2 weken 24 uur per dag op stal.
De jaarling kan via zijn inloopstal wel snuffelen met de drachtige merrie, maar hij staat dus alleen in de wei.
Geen ideale situatie dus, opties die er dan zijn:
Opfok, maar dat is voor mij geen optie omdat ik hem gekocht heb om mijn eigen veulen vorig jaar gezelschap te bieden. Daar ben ik heel hard in, daar begin ik niet aan, dan verkoop ik hem nog eerder.
Optie 2 is dus verkoop. Punt is dan waar komt hij terecht. Het is een welsh A hengstje zonder papieren, weliswaar een schat van een dier maar moet nog veel leren.
Optie 3 een nieuw vriendje bijkopen, maar daar is mijn man niet echt gelukkig mee, die vindt dat de veestapel al uitgebreid genoeg is en eigenlijk is dat ook wel zo.
Optie 4 is een leenvriendje, naar verwachting is mijn andere jaarling in het voorjaar weer genezen en dan kunnen ze weer samen, maar ja waar vind ik een leenvriendje?