hoi bokkers! Afgelopen winter begon mijn haflinger een soort 'drukplekken' tekrijgen, terwijl het zadel wel netjes/goed ligt. ze is ook niet erg veranderd in der bouw/vorm. maar toch kreeg ze drukplekken precies achter der schouder. het viel me ook wel op dat de haren daar altijd ruw waren en niet glad zoals de andere na het rijden. het werd zomer en der haren vielen weg. dus ik ging wassen. en weg waren de druk 'plekken' nou is het me opgevallen dat met 1 dekje de haren dus weer zo raar gaan zitten. hoe kan dit nou toch? dat ineens de zogenaamde drukplekken weg zijn? en der haren bij dat ene dekje zo raar gaan zitten?
Bij mijn pony komen de drukplekken elke winter terug, in ze zomer zie je niks, terwijl haar hele rug onder de drukplekken zit. (Rijd er al lang niet meer op, komt mede door de manege lessen waar ze in heeft gelopen vroegah). Je hebt dus een grote kans dat ze in de winter weer tevoorschijn komen bij het verharen.
oke dus het kan terugkomen in de winter? ligt het dan aan de dikte van de vacht of? ze heeft geen winterdeken op alleen soms een regendeken omgehad anders kon ik niet rijden want dan was ze gewoon te nat.
Het dekje zou trouwens wel een rede kunnen zijn dat de drukplekken zijn ontstaan, zou er iig. niet meer mee rijden als het zo slecht ligt. Verder zou je voor de zekerheid een goede zadelmaker iig. naar het zadel kunnen laten kijken, weet je zeker dat hij idd goed ligt. En zo nee, weet je ook waardoor je pony de drukplekken ook heeft gekregen..
nou de zadelmaker is een half jaartje geleden geweest en toen lag het zadel goed. dus het zou wel door dat dekje komen. van harry's horse met inderdaad het zwarte vochtdoorlatende onderkant! ik weet dus denk ik al wel waar het vandaan komt haha!