Paddock Paradise & graasmasker (track kaal krijgen) vraag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Paddock Paradise & graasmasker (track kaal krijgen) vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 21:12

Ik heb besloten een 'track' te maken om mijn land... als in: een paddock paradise-achtig idee.
Het land is niet al te groot, en de track is grotendeels kaal gegeten door de arabieren van een vriendin.
Nu staan mijn kippetjes erop (2 IJslanders, waarvan 1 Insuline Resistent... gaat vrij goed met haar).
Ik heb Saela erop gezet met graasmasker, maar twijfel een beetje.... het is redelijk karig wat er staat (ook niet heel erg voedzaam).
Want wanneer ik de graaskorf een aantal uren af laat, komen ze naar me toe om te kijken of ze hooi krijgen... dus blijkbaar hebben ze, ondanks hetgeen er staat... wel trek.

Ik vraag me nu dus af of haar nu maar gewoon moet laten grazen totdat de track kaal, dood en verpieterd is.... (en dan met hooi bijvoeren) of dat ik toch maar de graaskorf op moet laten met het risico dat ze wat te weinig binnen krijgt nu....

Hoe hebben jullie, mensen met PP, dat gedaan? De track kaal krijgen dus?

marionblo

Re: Paddock Paradise & graasmasker (track kaal krijgen) vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:06

Ik heb er idd eerst de pony's op gezet die wel gras mogen, en het dan flink kaal laten eten. Als ze het dan stuk gaan lopen, groeit er helemaal geen gras meer. Dat was bij mij ook de bedoeling, dus dan hooi voeren.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 22:42

Ik twijfel nu gewoon of ik mijn merrie wel met graasmasker moet zetten, of zonder.... het is al behoorlijk kaal.
Krijgen ze genoeg binnen als het land al betrekkelijk kaal/ kort is, of kun je dan maar beter even zonder masker zetten totdat alles opgegeten en vertrapt is?

joyce B

Re: Paddock Paradise & graasmasker (track kaal krijgen) vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:49

kun je niet wisselen? een dagdeel met graaskorf en dan bijvoeren?
Ik wissel hier ook af met grazen met graaskorf en dan bijeten van hooi/voordroog zonder.
Met graaskorf lopen ze regelmatig terug de paddock in om bij de hooibakken te kijken of er iets te eten valt.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 13:37

Ik heb vannacht zonder gezet.... ze stond voor het hek te sippen en at niks... ik denk/ hoop dat het te karig is om echt bij te zetten.
Ter aanvulling ligt er een beetje zeer grof en weinig voedzaam hooi.
Zodra de track helemaal kaal en dood is, krijgen ze hooi uit slowfeeders...