Hoeveel stalgeld vinden jullie redelijk voor volgende

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Trueno

Hoeveel stalgeld vinden jullie redelijk voor volgende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 17:04

Hallo,
wij gaan deze zomer ons nieuw stalgebouw zetten.
Het gehele complex bevat volgende:
4 ruime stallen met ieder zijn luik naar buiten (de luiken kunnen ook afgesloten worden bij te koud weer)
1 stal voor shetlander
een ruime gang
een zadelkamer
hooizolder
piste -> die volgend jaar gedraineerd wordt
voldoende weidegang, PS alle paarden staan apart
Een gezellig terras
Parkeerplaatsen
En heel dit gebeuren in een luxe kleedje.

Wij zouden namelijk graag 1 stal verhuren.
Maar nu dachten wij om het redelijk te houden voor alle mensen aan stalgeld van 165 euro
Hiervoor krijg volgende:
hooi
2x krachtvoeder (PS wat de klant wenst)
en je stalbedekking is vlas
De paarden worden s morgens buitengezet en s avonds binnen gehaalt (als men dit niet wenst ook geen probleem)
Het vrij gebruiken van de piste met mogelijkheid tot het rijden op muziek. En voor je vrienden kunnen ze lekker vertoeven op het terras vlak voor de piste
Het is ook zeer geschikt voor mensen die ook wel eens van een wandeling houden, want het situeerd zich namelijk vlak in de bos met vele ruiterpaden.

De stal en weide uitmesten dient men zelf te doen.
Natuurlijk als men op reis gaat of men kan eens niet, is het geen probleem, dan zullen wij het wel doen

Dit allemaal in een gewone sfeer. Lekker gezellig en in alle rust.
Er is de mogelijkheid om bij extreme weeromstandigheden in een binnenpiste te gaan rijden in de buurt.

Wat is jullie gedacht over het stalgeld?

Tendance

Re: Hoeveel stalgeld vinden jullie redelijk voor volgende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:06

Netjes

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:07

Ik vind het opzich redelijk lijken, maar ligt ook aan welke regio het is. Noorden vind ik het iets aan de dure kant en in de randstad is het keurig, maar waarom alle paarden apart?
Dat zou voor mij al sowiezo een afknapper zijn, paarden zijn niet voor niets kuddedieren ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:10

CoronaLime schreef:
Ik vind het opzich redelijk lijken, maar ligt ook aan welke regio het is. Noorden vind ik het iets aan de dure kant en in de randstad is het keurig, maar waarom alle paarden apart?
Dat zou voor mij al sowiezo een afknapper zijn, paarden zijn niet voor niets kuddedieren ;)

In het noorden is dit echt niet aan de dure kant hoor. Als je kijkt wat je ervoor krijgt, dan is dit een normale prijs.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:11

Oh vind ik meevallen, hier in de buurt ligt het allemaal onder die prijs behalve 1 stal en die vragen over de 200 voor een maand stalling :=
Stallen met binnenbak liggen rond die prijs, dus vandaar dat ik stalling zonder binnenbak voro zo'n prijs aan de dure kant vind :j

(woon trouwens vlakbij jou, ook zuidwest drenthe :j )
Laatst bijgewerkt door CoronaLime op 17-07-11 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:12

165 vind ik best weinig hoor, maar dat kan ook zijn om dat het in mijn omgeving allemaal erg duur is.
Ik zal er 200 voor vragen.

Trueno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 17:15

CoronaLime schreef:

Wij hebben ook jaren lang de paarden samengezet gehad.
Maar je zult het zeker en vast ook wel kennen, als je je paard binnen haalt en bij de ene staat er weer een beet bij en bij de andere staat er een hoef op zijn bil.
Je paard wordt namelijk ook socialer en gemanierder

ieder zo zijn wil zeker

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:16

Dat is idd ook zo Trueno, daarom staan bij ons gewoon de paarden die niet met elkaar kunnen niet bij elkaar. Simpel opgelost en paarden krijgen lekker weidegang in een kudde, zoals het zou moeten zijn :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:16

om welke regio gaat het, niet geheel onbelangrijk? :P

Trueno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 17:17

dominiquesr schreef:
165 vind ik best weinig hoor, maar dat kan ook zijn om dat het in mijn omgeving allemaal erg duur is.

Ik weet het als je hier moet gaan kijken voor een stal, die men wel uitmest voor u, betaal je soms al gemakkelijk 250 euro, wel met binnenbak
Wij zouden de prijs ook niet te hoog willen maken, we weten namelijk dat er op vele plaatsen schandalig veel geld wordt gevraagd, vraag je eens af: eet men paard nou daadwerkelijk zo veel geld op?

Buwa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:18

Ik vind dit een zeer nette prijs, misschien zelfs aan de lage kant. Maar dit komt misschien ook omdat het hier in de regio allemaal heel duur is.

Trueno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 17:20

secricible schreef:
om welke regio gaat het, niet geheel onbelangrijk? :P

Het gaat hier om de regio Tessenderlo, vlak in de bossen van gerhagen
Mss ter verduidelijking regio Hasselt

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:20

ik denk dat deze prijs in elke regio heel redelijk is.
Je hoeft echt niet de goedkoopste te zijn. En met dit bedrag zul je bijna nergens in Nederland te duur zijn voor wat je biedt.
België weet ik niet, maar daar is stalling volgens mij ook niet heel erg goedkoop.

Trueno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 17:21

Buwa_ schreef:
Ik vind dit een zeer nette prijs, misschien zelfs aan de lage kant. Maar dit komt misschien ook omdat het hier in de regio allemaal heel duur is.

Hier in de regio is het namelijk ook niet zo goedkoop, ik heb mijn paard een maand of 4 op stalgezet gehad. Mijn stalgeld was 220, zonder binnenbak.
We zouden het laag houden zodat we de gewone mensen ook de kans kunnen geven, maar zeg jou gedacht van stalgeld maar

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:22

Trueno schreef:
dominiquesr schreef:

Ik weet het als je hier moet gaan kijken voor een stal, die men wel uitmest voor u, betaal je soms al gemakkelijk 250 euro, wel met binnenbak
Wij zouden de prijs ook niet te hoog willen maken, we weten namelijk dat er op vele plaatsen schandalig veel geld wordt gevraagd, vraag je eens af: eet men paard nou daadwerkelijk zo veel geld op?

Als ze hier, in het Gooi je stal uit mesten en je hebt een binnenbak kom je hier uit op de 365 euro.
En dan heb je niet eens de beste stal, en mag je ook je trailer niet stallen op het terrein.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:27

Ik vind het een nette prijs.

Ik wil je wel graag op iets attenderen:
Voer: veel eigenaren willen een bepaald soort voer en bepaalde hoeveelheden. Bespreek dit goed van te voren om te voorkomen dat jij er sntraks niets meer aan verdient.
Strooisel: De een haalt met mesten alleen het vieze er uit, de ander schept iedere dag de hele stal leeg. De een vind een laagje van 20 cm in de box voldoende, de ander wil er 40 cm in hebben. Hier door kunnen de kosten echt uit de hand lopen! Stel vast hoe veel strooisel er bij de prijs in zit, komen ze er boven, eventueel bijbetalen.

lonna1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:30

Zoo die van het Gooi is echt duur!!

TS: ik vind €165 meer dan redelijk!! Hoe je het omschrijft lijkt het mij ook een leuke stal. Veel succes ermee!!

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:31

TS; de manege en pension prijzen gaan hier overal flink omhoog omdat t hooi e.d. zo'n slechte oogst is geweest. Volgens mijn manegehouder is dat een regel van de fnrs. Naast de normale stijging van zoveel procent moest er nog wat bovenop om gewoon puur de kosten van t bedrijf te dekken.
In dat geval eet t paard niet zozeer veel, maar wel duur.

Ik vind 165 aan de goedkope kant, al heb ik geen idee hoe het in België is (of las ik dat verkeerd?). Zeker als je kijkt naar wat jullie voor service gaan bieden. Is er in de buurt wel een mogelijkheid tot binnen rijden? Dat zou ik persoonlijk wel prettig vinden.
En een plek op de wei om te schuilen voor zon/regen/wind?

Trueno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 17:39

Bzoem schreef:
TS; de manege en pension prijzen gaan hier overal flink omhoog omdat t hooi e.d. zo'n slechte oogst is geweest. Volgens mijn manegehouder is dat een regel van de fnrs. Naast de normale stijging van zoveel procent moest er nog wat bovenop om gewoon puur de kosten van t bedrijf te dekken.
In dat geval eet t paard niet zozeer veel, maar wel duur.

Ik vind 165 aan de goedkope kant, al heb ik geen idee hoe het in België is (of las ik dat verkeerd?). Zeker als je kijkt naar wat jullie voor service gaan bieden. Is er in de buurt wel een mogelijkheid tot binnen rijden? Dat zou ik persoonlijk wel prettig vinden.
En een plek op de wei om te schuilen voor zon/regen/wind?

Hier in België liggen de prijzen namelijk ook aan de hoge kant, daarom ook dit idee
En van het eten is inderdaad fors gestegen op 2 jaar tijd is het hooi hier in prijs verdubbelt.
In de buurt liggen er hier 2 binnenpistes die ik dacht aan de prijs van 5 euro per uur en paard gehuurd kunnen worden.
De paarden zouden natuurlijk zo vaak mogelijk buiten komen te staan, maar bij slechte weersomstandigheden kunnen we ze binnen halen. En schaduw voor de zon en wind is er genoeg, doormiddel van bomen.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:42

No_No schreef:

Voer: veel eigenaren willen een bepaald soort voer en bepaalde hoeveelheden. Bespreek dit goed van te voren om te voorkomen dat jij er sntraks niets meer aan verdient.
Strooisel: De een haalt met mesten alleen het vieze er uit, de ander schept iedere dag de hele stal leeg. De een vind een laagje van 20 cm in de box voldoende, de ander wil er 40 cm in hebben. Hier door kunnen de kosten echt uit de hand lopen! Stel vast hoe veel strooisel er bij de prijs in zit, komen ze er boven, eventueel bijbetalen.

precies maak een begin prijs, met zoveel voer inbegrepen zoveel vlas is inbegrepen alles wat meer gebruikt wordt moet je extra voor rekenen anders ga je zelf de boot in, heb op een stal gestaan waar mensen 3 pakken vlas per week gebruikten, ik maar 1 en stalgeld ging omhoog......ook voor mij dus ik moest meebetalen aan hun vlas gebruik.

Trueno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 17:45

CoRiNa1983 schreef:
No_No schreef:

precies maak een begin prijs, met zoveel voer inbegrepen zoveel vlas is inbegrepen alles wat meer gebruikt wordt moet je extra voor rekenen anders ga je zelf de boot in, heb op een stal gestaan waar mensen 3 pakken vlas per week gebruikten, ik maar 1 en stalgeld ging omhoog......ook voor mij dus ik moest meebetalen aan hun vlas gebruik.

Dat is inderdaad geen eerlijke regeling. Dat zouden we ook wel kunnen doen, de extra's er gewoon bovenoptellen voor die persoon

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:00

Nette prijs, wel een aandachtspunt is inderdaad het apart zetten in het land. Zelf zou ik dit niet willen, maar wellicht vind je iemand die dit geen probleem vindt. Vergeet je geen contract op te stellen en hoe zit het met hoefsmid/DA/tandarts/wormenkuur etc? Dit ook niet vergeten te vermelden qua afspraken.

Trueno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 18:02

monica08 schreef:
Nette prijs, wel een aandachtspunt is inderdaad het apart zetten in het land. Zelf zou ik dit niet willen, maar wellicht vind je iemand die dit geen probleem vindt. Vergeet je geen contract op te stellen en hoe zit het met hoefsmid/DA/tandarts/wormenkuur etc? Dit ook niet vergeten te vermelden qua afspraken.

Zullen we zeker doen,
de hoefsmid en dergerlijks zijn natuurlijk voor eigen rekening, zoals bij de meeste stallingen

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:05

Trueno schreef:
monica08 schreef:

Zullen we zeker doen,
de hoefsmid en dergerlijks zijn natuurlijk voor eigen rekening, zoals bij de meeste stallingen

Dat snap ik, maar wil je ontwormen via een schema of is het ieder z'n eigen? En is het een probleem dat iedereen een andere hoefsmid/DA heeft of is er 1 standaard die komt?

Trueno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 18:16

monica08 schreef:

Zullen we zeker doen,
de hoefsmid en dergerlijks zijn natuurlijk voor eigen rekening, zoals bij de meeste stallingen[/quote]

Dat snap ik, maar wil je ontwormen via een schema of is het ieder z'n eigen? En is het een probleem dat iedereen een andere hoefsmid/DA heeft of is er 1 standaard die komt?[/quote]

Ieder zijn regeling, maar men moet natuurlijk wel in orde zijn met de vaccinaties en dergelijks
Ik vind iedereen heeft zijn mening over zijn smid en da, maar als men het vraagt kan ook steeds die van ons komen