Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CoronaLime schreef:Ik vind het opzich redelijk lijken, maar ligt ook aan welke regio het is. Noorden vind ik het iets aan de dure kant en in de randstad is het keurig, maar waarom alle paarden apart?
Dat zou voor mij al sowiezo een afknapper zijn, paarden zijn niet voor niets kuddedieren
CoronaLime schreef:Ik vind het opzich redelijk lijken, maar ligt ook aan welke regio het is. Noorden vind ik het iets aan de dure kant en in de randstad is het keurig, maar waarom alle paarden apart?
Dat zou voor mij al sowiezo een afknapper zijn, paarden zijn niet voor niets kuddedieren
dominiquesr schreef:165 vind ik best weinig hoor, maar dat kan ook zijn om dat het in mijn omgeving allemaal erg duur is.
Ik zal er 200 voor vragen.
Buwa_ schreef:Ik vind dit een zeer nette prijs, misschien zelfs aan de lage kant. Maar dit komt misschien ook omdat het hier in de regio allemaal heel duur is.
Trueno schreef:dominiquesr schreef:165 vind ik best weinig hoor, maar dat kan ook zijn om dat het in mijn omgeving allemaal erg duur is.
Ik zal er 200 voor vragen.
Ik weet het als je hier moet gaan kijken voor een stal, die men wel uitmest voor u, betaal je soms al gemakkelijk 250 euro, wel met binnenbak
Wij zouden de prijs ook niet te hoog willen maken, we weten namelijk dat er op vele plaatsen schandalig veel geld wordt gevraagd, vraag je eens af: eet men paard nou daadwerkelijk zo veel geld op?
Bzoem schreef:TS; de manege en pension prijzen gaan hier overal flink omhoog omdat t hooi e.d. zo'n slechte oogst is geweest. Volgens mijn manegehouder is dat een regel van de fnrs. Naast de normale stijging van zoveel procent moest er nog wat bovenop om gewoon puur de kosten van t bedrijf te dekken.
In dat geval eet t paard niet zozeer veel, maar wel duur.
Ik vind 165 aan de goedkope kant, al heb ik geen idee hoe het in België is (of las ik dat verkeerd?). Zeker als je kijkt naar wat jullie voor service gaan bieden. Is er in de buurt wel een mogelijkheid tot binnen rijden? Dat zou ik persoonlijk wel prettig vinden.
En een plek op de wei om te schuilen voor zon/regen/wind?
No_No schreef:Ik vind het een nette prijs.
Ik wil je wel graag op iets attenderen:
Voer: veel eigenaren willen een bepaald soort voer en bepaalde hoeveelheden. Bespreek dit goed van te voren om te voorkomen dat jij er sntraks niets meer aan verdient.
Strooisel: De een haalt met mesten alleen het vieze er uit, de ander schept iedere dag de hele stal leeg. De een vind een laagje van 20 cm in de box voldoende, de ander wil er 40 cm in hebben. Hier door kunnen de kosten echt uit de hand lopen! Stel vast hoe veel strooisel er bij de prijs in zit, komen ze er boven, eventueel bijbetalen.
CoRiNa1983 schreef:No_No schreef:Ik vind het een nette prijs.
Ik wil je wel graag op iets attenderen:
Voer: veel eigenaren willen een bepaald soort voer en bepaalde hoeveelheden. Bespreek dit goed van te voren om te voorkomen dat jij er sntraks niets meer aan verdient.
Strooisel: De een haalt met mesten alleen het vieze er uit, de ander schept iedere dag de hele stal leeg. De een vind een laagje van 20 cm in de box voldoende, de ander wil er 40 cm in hebben. Hier door kunnen de kosten echt uit de hand lopen! Stel vast hoe veel strooisel er bij de prijs in zit, komen ze er boven, eventueel bijbetalen.
precies maak een begin prijs, met zoveel voer inbegrepen zoveel vlas is inbegrepen alles wat meer gebruikt wordt moet je extra voor rekenen anders ga je zelf de boot in, heb op een stal gestaan waar mensen 3 pakken vlas per week gebruikten, ik maar 1 en stalgeld ging omhoog......ook voor mij dus ik moest meebetalen aan hun vlas gebruik.
monica08 schreef:Nette prijs, wel een aandachtspunt is inderdaad het apart zetten in het land. Zelf zou ik dit niet willen, maar wellicht vind je iemand die dit geen probleem vindt. Vergeet je geen contract op te stellen en hoe zit het met hoefsmid/DA/tandarts/wormenkuur etc? Dit ook niet vergeten te vermelden qua afspraken.
Trueno schreef:monica08 schreef:Nette prijs, wel een aandachtspunt is inderdaad het apart zetten in het land. Zelf zou ik dit niet willen, maar wellicht vind je iemand die dit geen probleem vindt. Vergeet je geen contract op te stellen en hoe zit het met hoefsmid/DA/tandarts/wormenkuur etc? Dit ook niet vergeten te vermelden qua afspraken.
Zullen we zeker doen,
de hoefsmid en dergerlijks zijn natuurlijk voor eigen rekening, zoals bij de meeste stallingen
monica08 schreef:Nette prijs, wel een aandachtspunt is inderdaad het apart zetten in het land. Zelf zou ik dit niet willen, maar wellicht vind je iemand die dit geen probleem vindt. Vergeet je geen contract op te stellen en hoe zit het met hoefsmid/DA/tandarts/wormenkuur etc? Dit ook niet vergeten te vermelden qua afspraken.