Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aukelizzy schreef:Je kunt schimmel inderdaad het beste behandelen met Imaverol. Daarnaast heb ik het idee dat je paard de schimmel krijgt op stressmomenten,hierdoor verminderde weerstand krijgt waardoor virussen,infecties en schimmels meer kans krijgen. Geef je paard voor de stress situatie uit genoeg vitamines en mineralen... Dat wil ook wel eens helpen..Succes
tiwi1969 schreef:Schimmel op een paard is wel besmettelijk hoor, je kan het zelf ook krijgen. Bij gekke plekjes op je huid even melden aan de huisarts dat je een paard met schimmel hebt.
Goed wassen met Imaverol is meestal afdoende, gelukkig verhuist het paard in de zomer dus geen problemen met wassen, winterhaar en vorst.
Ook alle dekens en dekjes etc. wassen en borstels goed schoonmaken en dan in een emmer met Imaverol een nachtje laten weken.
gracegin schreef:Je zou het kunnen proberen. Ik was met Imaverol en dat werkt tot nu toe het beste.
gracegin schreef:Dan is teershampoo wel goed denk ik. Heel lang Imaverol gebruiken lijkt me inderdaad ook niet goed, is wel echt een paardenmiddel denk ik.
Zorro_ schreef:Aukelizzy schreef:Je kunt schimmel inderdaad het beste behandelen met Imaverol. Daarnaast heb ik het idee dat je paard de schimmel krijgt op stressmomenten,hierdoor verminderde weerstand krijgt waardoor virussen,infecties en schimmels meer kans krijgen. Geef je paard voor de stress situatie uit genoeg vitamines en mineralen... Dat wil ook wel eens helpen..Succes
Bedankt voor je reactie, hier heb ik echt wat aan!
Ben van plan haar een vitamine boos spuit te geven en goed te ontwormen.
Heb een topic gemaakt over Pavo supplementen, omdat ik die evt. bij wil gaan voeren als ondersteuning, misschien dat je daar je mening ook wil geven?![]()
Zorro_ schreef:Aukelizzy schreef:Ik ben erg te spreken over Pavo vital. Dit zijn gewone brokjes en zelfs mijn pietlut eet het zonder mopperen..Vital is een compleet supplement.
Ah thanks!
Ik zat ook nog naar de Healthboost te kijken, wist eigenlijk niet zo goed welke ik nou zou kiezen..
Aukelizzy schreef:Ik heb de ingredienten van de Healtboost en de Vital naast elkaar gehouden en vond er eigenlijk heel weinig verschil in zitten.. De Vital was alleen veel goedkoper in gebruik dus daarom ben ik dat gaan voeren.. Voor een "boost" vond ik er weinig extra in zitten..Maar dat is mijn mening hoor.. Misschien heb ik het wel helemaal verkeerd..
arabs schreef:ik ben ook wel benieuwd naar een foto, ben je 100% zeker dat het schimmel is?
wat ook goed helpt om de weerstand te vergroten is echinacea: ik geef onze paarden vaak wat druppeltjes op hun eten zodat ze beter gewapend zijn tegen ziektes, infecties e.d.
sliert schreef:Als het echt schimmel is, kun je je paard ook laten enten daartegen. 1 van mijn paarden is ook gevoelig voor schimmel en als zijn weerstand maar even wat slechter is, dan is het raak. Ik heb hem nu voor het tweede jaar ge-ent en geen ellende meer gehad. Enting moet 2 keer gedaan worden met tussenpoos van een week of 3. Niet goedkoop, maar telkens imaverol gebruiken is ook nogal prijzig. Zeker als je 's winters schimmel krijgt en je ook alle spullen en dekens etc. moet laten wassen.