Mijn paarden staan sinds 2 maanden 24/7 op 3,5 hec met ong 12 paarden.
Ik heb ze 3 weken laten 'wennen' op de wei, dmv opbouwen.
Het gaat om een 13jarige quartermerrie met een aantal probleempjes; rugproblemen en hoefkatrol en een 22 jarige russchisch koudbloed ruin.
Afgelopen maand heb ik ze een aantal keer 1 of meerdere nachtjes binnen gehad. Merrie liep kreupel, ostheopaat geweest, probleem verholpen. Slecht weer voorspeld, paardjes 2 nachtjes binnen.
Vandaag weer. afgelopen 2 dagen vond ik de ruin niet lekker in zijn vel zitten, was een aantal x gaan liggen in de wei en was sloom en toch wel een aantal kilo's kwijt geraakt.
Nou moet ik zeggen er staat niet veel meer op de wei.
Iedere x als ik ze naar stal haal krijgen ze biks en slobber.
Gister met da overlegd en die denkt dat de ruin toch omdat die wat ouder is te weinig vitaminen en mineralen binnen krijgt en ook zeker het ruwvoer mist.
Dus ik vandaag van pavo een health boost en van hartog grasbaaltjes gehaald.
Kom ik vandaag aan op stal, regend t al flink, riep ze 1 x en kwamen allebei aangedraafd en wouden dolgraag naar binnen

Ook duidelijk te zien dat ze het koud hadden dus een 0 grams regendeken opgedaan allebei.
Ik ze op stal slobber en de pavo en de hartog gegeven en smullen maar. T ging harder regenen en paardjes( ze hebben een uitloop) verdwenen in stal.
Nou heb k een kwartier lopen twijfelen, na 6 x de weerberichten te hebben gecheckt, ze toch deze nacht op stal laten staan.
Terwijl de andere paarden bikkelhard gewoon lekker op de wei lopen in de stromende regen....

In de auto begon ik mezelf nou toch echt af te vragen ben ik nou zo meuterig

Heb zeker aan de merrie al behoorlijk wat dokterskosten gehad de afgelopen 4 jaar en de ruin word zichtbaar al wat ouder en ben erg voorzichtig met m....
Dus bokkers geef je mening!!!!