ik kon nog geen ander topic hierover vinden dus bij deze: Sinds kort wonen mijn moeder en ik op een boerderij met de paardjes aan huis. Dit is helemaal geweldig en wat we altijd al gewild hadden maar nu zitten we dus met een vraag: Mijn zusje woont in turkije en we willen haar graag bezoeken deze zomer. Maar wat te doen met de beestjes? De rest van mijn famillie woont allemaal zo'n 300 km verderop. En we hebben naast de paarden ook nog 3 honden waarvan er eentje zo goed als blind en doof is. Die willen we het eigenlijk niet meer aandoen om in een kennel te moeten zitten. Nu is mijn vraag aan de mensen die dit al langer hebben: hoe doen jullie dat met vakantie???
marleen_usar
Geplaatst: 13-07-11 21:27
Er is een vakantie oppas,wij zijn wel eens op een boerderij geweest.Is een organisatie maar ben even de naam kwijt?
Vorm een paardenoppas clubje met andere paardenhouders in de buurt en pas op elkaars beesten. Alternatief is om een nichtje die goed is met paarden een weekje betaald vakantie op jouw boerderij aan te bieden in ruil voor verzorging van de beesten.
schotkamp
Geplaatst: 13-07-11 22:07
Mischien is het mogelijk een kennis of een goeie bekende te laten logeren in jouw huis? Als ze allemaal ver weg wonen is het voor hun ook een soort vakantie
Mijn ouders en ik gaan om en om op vakantie wij hebben 6 paarden, 4 honden, 2 katten, kippen en een cavia dus om voor de hele boerderij oppas te regelen is niet makkelijk, daarbij ben ik ook veel te bang dat er iets verkeerd gaat. Onze oudste hond wordt in augustus 15, ben veel te bang dat er iets gebeurd wanneer iemand anders oppast.
linda_arnold
Geplaatst: 13-07-11 22:12
Wanneer wij op vakantie gaan komen mijn (schoon)ouders of (schoon)zusje met alle liefde oppassen. Als we een dagje weg gaan brengen we de honden onder bij (schoon)ouders, paarden en konijnen worden verzorgd door de pensionhouder waar onze paarden gestald staan. Hij komt hier aan huis voor onze shetters.
Ik las toevallig vanmiddag in hart voor dieren een stukje hier over. Er bestaat iets als een paardenhotel, hier kan je de paarden naar toe brengen maar er kan ook iemand naar jou huis komen en de paarden verzorgen.
Alleen stond er bij dit artikel nergens een website of iets bij misschien ff googlen
Ik heb dan wel geen dieren aan huis, maar wel op een doe-het-zelf weiland. Daarnaast hebben mijn ouders een hond, papegaai en een vijver en ik zelf een hond. Wij gaan dus om en om op vakantie en zorgen voor elkaars dieren. Dát vind ik niet meer dan erbij horen..
Ik ben laatst 2 1/2 week op vakantie geweest en heb mijn paard ook op vakantie gedaan. Ze stond bij de mensen waar we haar ook gekocht hebben drie weken op het land. Mijn katten werden gedaan door mijn zoon en/of moeder.
_Luce
Geplaatst: 13-07-11 22:55
Het moet in principe geen probleem zijn om je dieren ergens onder te brengen, er zijn genoeg plekken die dat aanbieden. Voor paarden is het wat lastiger en ik merkte ook in mijn omgeving dat het voor mensen niet altijd makkelijk was. Ik ben toen zelf begonnen met opvang en verzorging van paarden van kennissen en vrienden.. nu bied ik het ook aan anderen aan, nu ik mijn eigen stukje heb. Op die manier kan ik andere mensen helpen, zodat ze met een gerust hart weg kunnen met vakantie en hun paard of pony ook lekker vakantie kan vieren
Aranel
Geplaatst: 13-07-11 22:57
Misschien kun je op bokt een oproepje plaatsen? Zijn vast wel mensen die op je huis willen passen, zoiets heb ik wel vaker voorbij zien komen hier!
Voor de vakantie zorg ik altijd dat iemand de dieren bij ons thuis komt verzorgen. Meestal iemand uit de straat voor de paarden, en mijn ouders eens in de 3 dagen voor de poezen. Mocht niemand uit de straat voor de paarden kunnen, dan gaan ze een paar weken naar een pensionstal.
bij ons kunnen paarden op vakantie er zijn best veel mensen die dat doen. Ze staan dan s'nachts op stal overdag wei dagelijks worden de stallen gedaan en ze krijgen 2 x daags krachtvoer 2 tot 3 x daags ruwvoer. www.stoeterijwillemien.nl
Voor als wij een dagje/weekendje weg zijn vragen wij voor onze paarden/kippen/katten en soms hond (meestal gaat de hond mee) een buurvrouw of buurman om op te passen,we hebben o.a. een buurvrouw die DA is,dus dat stelt me al heel erg gerust...
anjore
Geplaatst: 14-07-11 18:25
Je kan inderdaad je huis aanbieden als vakantieplek voor iemand die dan je dieren verzorgd... Ik heb dat wel eens vaker gehoord. Misschien wel wat voor ons, heb ruimschoots ervaring en nog geen plannen.... waar woon je? (pbtje?)
Ik heb zelf geen honden, maar wel 3 pony's en 2 konijnen. Mijn buurmeisje zorgt voor ze, ik heb ook jaren voor hun dieren gezorgd als zij weg gingen, dus zo kunnen we elkaar mooi helpen. En een jaar heeft familie van ons vakantie gevierd in ons huis.
geen buren of vrienden of iemand van de rijvereniging of iid? Zelf ook vaak genoeg op paarden en andere dieren van buren en vriendin gepast, als het over een weer gaat is dat toch een mooie oplossing!