kasten voor pensionstalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

kasten voor pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 19:58

vanaf 28 juli gaat onze pensionstalling van start.

ik wil niet dat iedereen zijn eigen kast meeneemt en wil ook niet die ijzeren kastjes, reden: ze worden ontzettend lelijk!

nu zijn hier vast meer mensen met ervaring wat betreft de kasten voor pensionstalling.

ik wil namelijk dat iedere klant een kast erbij krijgt dus mijn vraag is:

heeft iemand een idee voor kastjes voor pensionstalling

het moeten er ongeveer 25 worden, langere tijd er goed uitzien en genoeg ruimte bevatten.

hoor graag meer ideeen!

Vjestagirl

Re: kasten voor pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:02

Zelf houten kasten (laten) ontwerpen en (laten) maken?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 20:04

dat is zeker een optie, heb daar ook een timmerman voor.

alleen weet niet zo goed hoe ik het wil hebben. dus wie weet heeft iemand nog tips

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:06

Veel mensen willen een zadelkast waar 2 zadels in kunnen.
Anders moeten ze er weer een 2e kastje bij gaan huren.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:07

Hoeveel ruimte wil je iedere pensionklant geven? Hoeven ze er alleen maar een zadel en een hoofdstel in kwijt te kunnen, of moet alles wat ze hebben erin? Moeten ze ook hun dekens erin kwijt? En hoeveel ruimte heb je voor die 25 kasten?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:08

Let ook op de ventilatie, ik ben nog geen zadelkamer tegengekomen die niet vochtig was en waar dingen dus in gingen schimmelen.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 20:09

in principe moet hun zadel/hoofdstel/dekjes etc erin kunnen. voor dekens wil ik een aparte dekenkast maken.

per box krijg je een kast. anders kun je er een bij huren.

heb voldoende ruimte, maar vind het niet nodig dat iedere pensionklant een enorme kast krijgt. gewoon een degelijke kast waar de nodige spullen in kunne.

maar zou bijv ideeen willen van stallen zoiets hebben, ipv dat iedere klant een eigen kast meeneemt. en zoek dus niet iets van ijzer, want ik vind dat dat echt lelijk wordt

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 20:10

mijn zadelkamer nu thuis heeft een ontvochtiger, dus ik heb nooit last van natte spullen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:12

Ik moet zeggen dat ik legplanken altijd ontzettend irritant vind, let wel, ik hoef mijn dekjes en dekens niet op te bergen in de kast. Ik zou dus eerder gaan voor bijvoorbeeld 3 lades onderin, dan ruimte om je poetskist, cap en laarzen neer te zetten, dan 1 of 2 zadel hangers, en flink wat hoofdstelhangers (stuk of 5) aan de binnenkant van de deur. Aan de buitenkant zou je ook 1 of 2 haakjes kunnen maken zodat je je jas op kan hangen als je bezig bent.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:14

Bij ons op stal hebben we zulke kasten

Afbeelding

Bevalt erg goed bij iedereen. Boven in worden vaak 2 planken gemaakt waar je mandjes - dekjes en alles kwijt kunt. Verder naar beneden vaak 1 of 2 zadelsteunen. Met daaronder ook vaak tonnen met voer, laarzen etc.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:15

Als je de kasten op ooghoogte houdt, zeg maar. Dan krijg je dat mensen er ladingen spullen bovenop gaan leggen. Dan wordt het nog een chaos.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:16

JE kan het ook heel simpel houden. 1 m breed, 1.80 hoog. 80 diep. Onderin 1 zadelsteun, ruimte voor 2. Daarboven 2 legplanken die je wat dieper legt zodat je aan de deur 2 hoofdstelhangers kunt hangen. Klaar.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 20:28

Afbeelding

wat vinden jullie van zoiets?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:30

Ik vind die kasten erg klein... Op het oog mooi, maar er past volgens mij weinig in!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:30

Ziet er opzich netjes uit, ik zou alleen niet blij worden van zo veel plankruimte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:31

Horsea_nl schreef:
Afbeelding

wat vinden jullie van zoiets?

die grote is ideaal!

mensen willen er toch altijd veel instoppen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:31

Dat is een mooie kast, maar ik zou m'n zadel liever hoger hebben hangen. Ik vind een hoge kast ook belangrijk, aan een kast van 120 heb je niks.

In mijn kast heb ik mijn dekens, dekjes, zadel, bodyprotector, longeerzweep, poetsspullen, cap, etc... Hoofdstelhaken zijn ook belangrijk!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:32

Opzich wel een mooie kast maar idd ik vind al die plankruimte ook maar niks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:32

Juangi schreef:
Ik vind die kasten erg klein... Op het oog mooi, maar er past volgens mij weinig in!

klein?? wat wil je er allemaal in kwijt.

Zo te zien past er een zadel, hoofdstel, laarzen etc in en aan de bovenkant zelfs nog dekens, dekjes etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:33

Anthea schreef:
Dat is een mooie kast, maar ik zou m'n zadel liever hoger hebben hangen. Ik vind een hoge kast ook belangrijk, aan een kast van 120 heb je niks.

In mijn kast heb ik mijn dekens, dekjes, zadel, bodyprotector, longeerzweep, poetsspullen, cap, etc... Hoofdstelhaken zijn ook belangrijk!

ik zou idd ook liever een zadel op borsthoogte hebben hangen

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:36

Of zo'n kast, met de mogelijkheid de planken en steunen op eigen manier in te delen.
(soort Ikea idee :D )

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:36

ziet er goed uit. Wel hangen de zadels en hoofdstelhangers aan de lage kant. Misschien de planken iets minder diep zodat je lange dingen voor de planken langs kunt zetten en de hoofdstellen etc. wat hoger kunt hangen?

Die plank ruimte zou handig zijn om je dekjes en een extra deken (zweetdeken of regendeken) in op te kunnen bergen en wat dekjes, en dan de andere plank voor je poetsspullen, cap en andere rommeltjes op te ruimen. Dus op zich goed ingedeeld

Te laag is inderdaad rommelig als er allemaal losse dingen opgezet worden (had ik ook met mijn lage kast), dan liever een kast in 2 delen tot het "plafond" of 1,80hoog, dat alles netjes achter de deuren staat.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:37

vonneke schreef:
Juangi schreef:

klein?? wat wil je er allemaal in kwijt.

Zo te zien past er een zadel, hoofdstel, laarzen etc in en aan de bovenkant zelfs nog dekens, dekjes etc.

Ik heb deze een tijdje terug op een manege gezien, maar ik vind ze persoonlijk erg smal. Het nodige past erin, maar gezien de hoeveelheid spulen van sommige...

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:42

ik vindt het een mooie kast,echt idd het zadel op oog/buikhoogte.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:45

Bij ons op stal (de paarden kijken uit op de rijbaan), is langs de hele rijbaan een kastenwand gemaakt. Iedere stal heeft zo'n 2 meter kast, een meter hoog, kleine meter diep. Er zit een stang in om de zadel(s) op te leggen (passen er gemakkelijk 2 in), en haakjes aan de deur voor hoofdstellen. Verder kun je er nog kleine kastjes voor bijv. borstels enz. in kwijt, en de hele bodem voor dekens enz. Ik vind het super. Ziet er ook erg netjes uit, en geeft een soort "bar" langs de rijbaan, ook heel fijn om tussendoor even iets op te leggen.