We hebben een ruime schuilstal (vroeger een kapschuur voor de trekkers en opslag ed), met ruimte voor 2 paarden en een shet. maar nu staat de oostenwind er pal op te waaien in de winter. Heeft iemand een idee hoe je dit wat af kunt schermen. Heb al gewerkt met grote plastic zeilen maar dit klappert en wappert enorm met een flinke wind. Mss met een foto erbij hoe jij de schuilstal hebt?
Winddoek is optie, heb ook wel de oplossing gezien om kuilbalen te stapelen als muur/windkering. Genoeg ruimte om in en uit te lopen, maar veel minder/geen wind binnen
jacomijn1
Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-11 23:03
Wat een goeie tips. Winddoek, waar haal je die? Die kuilbalen is een optie, maar daarvoor heb ik er te weinig en is de stal te groot:)
Als je het dubbel doet dus 2 laags is het zelfs aardig waterdicht. wij hebben het hooi er altijd achterstaan, en alleen met heel erg noodweer is er onderaan het doek een klein plasje water te vinden.
ik heb ze gekocht, maar moet ze nog ophangen. het schijnt dat je wel de zware uitvoering nodig hebt, want anders vliegen ze alsnog alle kanten op.
edit; ow begrijp nu dat het niet alleen om de ingang gaat, maar om een hele zijkant? dan lijkt dat gaas me de beste oplossing. dat gebruiken ze ook voor koeienstallen, dus dat zal wel goed werken lijkt me.
Ha, nu heb ik de doek, ideaal,iemand had nog een stuk liggen. Maar om het op maat te laten maken kost enorm veel. Mss iemand een creatief idee hoe je doek kunt bevestigen en daarna ook weer makkelijk los kunt halen om te kunnen voeren in de stal?
Wij hebben het dubbel en dan aan de onderkant een lange dikke balk. (van de bouwbalken vierkant.) Aan de bovenkant hebbben en zijkant zitten bij ons van die ijzeren ringen en daar zitten strotouwen doorheen en een paar rubberen zodat het wel iets kan verschuiven met de wind anders trekt het kapot.
Ik gebruik ook winddoek als het té gek wordt. Mijn winddoek is aan de boven- en onderkant voorzien van een 'tunnel' van 10 cm waardoor ik een ijzeren buis schuif (zowel onder al boven). De bovenkant leg ik in de dakgoot, maar die kun je natuurlijk ook anders vastmaken. De onderkant is zo zwaar door de buis dat ie gewoon stil op de grond blijft liggen.
@TS: ik weet niet hoe breed je schuilstal is, maar als je hem dichtmaakt met winddoek en 1 meter ruimte openlaat (liefst aan beide zijden) dan kunnen ze er toch makkelijk uit en staan toch veel meer beschut.
Richard_K
Geplaatst: 20-07-11 10:00
Je kunt speciaal windbreekgaas hiervoor vinden. Helemaal niet zo duur. Wij hebben dat vorig jaar gekocht bij http://www.landbouwwinkel.nl . Toen we dit hebben opgehangen, was het probleem opgelost. In de winter is het ook meteen een aantal graden warmer binnen in de stal. Scheelde meestal net genoeg dat de drinkbakjes niet bevriezen. Dat doek kost een paar Euros per vierkante meter.