Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:Oei , dat kan nog wel een tijdje duren voordat je genoeg gespaard hebt...je hebt eigenlijk inderdaad die 1000 euro nodig voor noodgevallen , een leuke pony kost ook al snel 1500 euro , dan heb je nog de kosten van de keuring , alle spullen , een goed zadel...als je mazzel hebt met een goedkope pony die met al zijn / haar goed passende spullen weg mag voor een niet al te hoge prijs , dan heb je eigenlijk nog steeds zo'n 3000 euro totaal nodig voordat je een pony koopt. Met 30 euro per week verdiensten moet je dan dus 100 weken werken , zeg maar 2 jaar , en in die tijd moet je al het geld dat je verdient opsparen en kun je er geen andere leuke dingen van doen anders duurt het nog langer.....
Is die plek goedkope plek dan nog wel vrij tegen die tijd dat je genoeg gespaard hebt ? Want 35 euro is natuurlijk belachelijk weinig.... de kans is erg klein dat je dat ergens anders ook kunt vinden.... meestal moet je er toch wel rekening mee houden dat het begint vanaf een 100 euro per maand om je paardje het hele jaar door ergens te stallen / weiden met hooi erbij wanneer er geen gras is.
En in de winter zullen de kosten waarschijnlijk wel wat oplopen , hier eten onze D-ponies in de winter alleen aan hooi al voor 60 euro per maand op , de rest van de kosten komen er dan nog eens bij
Misschien dat je ouders je willen helpen met het kopen van een leuke pony , en het onderhoud , als je laat zien dat je er zo goed voor spaart ?
PBA_ schreef:Meis je bent dertien, jij moet nog geen hele dagen willen werken. Dat vind ik persoonlijk onverantwoord. Tuurlijk toont het je goede wil maar vind dat een beetje te veel van het goede. Wat vinden je ouders ervan. Als je mijn kind was geweest had ik je niet zo veel laten werken. Maar dat is mijn eigen gevoel.