Stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

btjeetje

Stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 10:36

Heee bokkers,

wil al heel lang een paardje en ik heb al een ideale plek gevonden. Het is bij iemand thuis en het kost 35 euro per maand. Ze hebben zelf ook een fjord, en ik wil zelf een haflinger. Er is geen stal dus ze staan altijd in de weide maar er is wel een overkapping waaronder ze eventueel kunnen staan als het regent enzo. dus de plek lijkt me wel ideaal.

nu heb ik zelf een baantje dat heel goed verdient, ik doe de kranten en de folders en ik moet ze zelf vouwen en ben zo slim om ze ineen te vouwen zodat ik maar 1 uurtje kwijt ben in totaal. en dan verdien ik ongeveer 30 euro per week, dus voor maar een uurtje. Ik heb zelf nu 300 euro en dat bewaar ik voor de ziektekosten. Nu ga ik echt sparen voor een pony en dat kan me wel lukken maar dat gaat wel even duren. Wat vinden jullie hiervan? ik weet dat ik jong ben maar ik denk wel dat mijn ouders me wel een beetje mee gaan helpen met de kosten.

Vinden jullie dat ik een goed baantje heb?
en dat de stalling goed is?

ps, wanneer ik genoeg heb gespaart voor echt ALLES, want ik koop er pas 1 als ik echt genoeg geld voor alles heb, houd ik mijn baantje voor de stallingskosten

Groetjes, btjeetje

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:39

Je bent al goed op weg! Heel goed dat je op je 13e al begint met werken. Als je nu zo doorgaat tot je 16e oid, heb je vast al een heel mooi bedrag gespaard om een leuke pony van te kopen.

PBA_

Re: Stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:04

Zo doorgaan dan kom je er wel hoor. Even goed doorsparen zou ik zeggen en als je straks iets ouder bent kan je een ander baantje nemen dat meer verdient, dan gaat het ook beter met sparen. Die 35 euro is enk ik alleen voor de zomer neem ik aan. Er zal in de winter bijgevoerd moeten worden en dn lopen de kosten wel iets op. Dat zou ik dan ook even overleggen. Voor 300 euro aan ziektekosten is dat helaas te weinig. Een keer voor een grotere behandeling en je bent er al boven. Ik zou zorgen dat het tenminste 1000 euro is. Dan zit je in ieder geval iets veiliger. Dan hoop ik voor je dat je het niet nodig zal hebben maar je hebt het dan wel voor nood. succes.

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 11:14

dankjewel voor jullie reacties! ik en mijn vriendin krijgen er misschien nog een baantje bij en misschien kan een kennis regelen dat we het loon van een volwassenen krijgen en dat ieder de helft krijgt daarvan! ja ik ga met de ziektekosten nog even doorsparen voor de zekerheid! ik weet dat ik er graag 1 wil maar, maar als ik er 1 wil dan wil ik er ook natuurlijk helemaal goed voor zorgen dus dan maar even doorsparen:D maar daar heb ik al over gedacht 's winters en dat gaan we dan navragen aan diegene waar ik hem dan laat stallen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:51

Oei , dat kan nog wel een tijdje duren voordat je genoeg gespaard hebt...je hebt eigenlijk inderdaad die 1000 euro nodig voor noodgevallen , een leuke pony kost ook al snel 1500 euro , dan heb je nog de kosten van de keuring , alle spullen , een goed zadel...als je mazzel hebt met een goedkope pony die met al zijn / haar goed passende spullen weg mag voor een niet al te hoge prijs , dan heb je eigenlijk nog steeds zo'n 3000 euro totaal nodig voordat je een pony koopt. Met 30 euro per week verdiensten moet je dan dus 100 weken werken , zeg maar 2 jaar , en in die tijd moet je al het geld dat je verdient opsparen en kun je er geen andere leuke dingen van doen anders duurt het nog langer.....

Is die plek goedkope plek dan nog wel vrij tegen die tijd dat je genoeg gespaard hebt ? Want 35 euro is natuurlijk belachelijk weinig.... de kans is erg klein dat je dat ergens anders ook kunt vinden.... meestal moet je er toch wel rekening mee houden dat het begint vanaf een 100 euro per maand om je paardje het hele jaar door ergens te stallen / weiden met hooi erbij wanneer er geen gras is.

En in de winter zullen de kosten waarschijnlijk wel wat oplopen , hier eten onze D-ponies in de winter alleen aan hooi al voor 60 euro per maand op , de rest van de kosten komen er dan nog eens bij :)

Misschien dat je ouders je willen helpen met het kopen van een leuke pony , en het onderhoud , als je laat zien dat je er zo goed voor spaart ?

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 15:27

pmarena schreef:
Oei , dat kan nog wel een tijdje duren voordat je genoeg gespaard hebt...je hebt eigenlijk inderdaad die 1000 euro nodig voor noodgevallen , een leuke pony kost ook al snel 1500 euro , dan heb je nog de kosten van de keuring , alle spullen , een goed zadel...als je mazzel hebt met een goedkope pony die met al zijn / haar goed passende spullen weg mag voor een niet al te hoge prijs , dan heb je eigenlijk nog steeds zo'n 3000 euro totaal nodig voordat je een pony koopt. Met 30 euro per week verdiensten moet je dan dus 100 weken werken , zeg maar 2 jaar , en in die tijd moet je al het geld dat je verdient opsparen en kun je er geen andere leuke dingen van doen anders duurt het nog langer.....

Is die plek goedkope plek dan nog wel vrij tegen die tijd dat je genoeg gespaard hebt ? Want 35 euro is natuurlijk belachelijk weinig.... de kans is erg klein dat je dat ergens anders ook kunt vinden.... meestal moet je er toch wel rekening mee houden dat het begint vanaf een 100 euro per maand om je paardje het hele jaar door ergens te stallen / weiden met hooi erbij wanneer er geen gras is.

En in de winter zullen de kosten waarschijnlijk wel wat oplopen , hier eten onze D-ponies in de winter alleen aan hooi al voor 60 euro per maand op , de rest van de kosten komen er dan nog eens bij :)

Misschien dat je ouders je willen helpen met het kopen van een leuke pony , en het onderhoud , als je laat zien dat je er zo goed voor spaart ?

we komen toevallig op die plek omdat een kennis van ons die persoon kent want die stalt zijn veulentje daar ook. het is gewoon bij iemand thuis. en ik denk wel dat mijn ouders wel een beetje mee betalen en ik weet dat het lang gaat duren, 2 jaar dat wist ik van te voren al en misschien zoals ik zei krijg ik dat baantje erbij en dan heb ik miss binnen 4 weken al 1000 euro hebben we uitgerekent en dan ga ik verder sparen tot ik alles kan kopen en dan kan ik er 1tje gaan kopen en dan houd ik dat baantje nog even, weet niet voor hoelang. maar met datr andere baantje waar ik maar een uurtje voor kwijt ben houd ik sowieso want dan heb ik elke maand ong. 100 euro en de stalling kost maar 35 euro dus dan houd ik altijd nog wat over. dus hopen dat ik dat baantje krijg:D het is wel fulltime maar als het te zwaar word kan ik eventueel na de zomer stoppen en heb ik nog genoeg geld en houd ik dat andere baantje. maar ik ben bang dat mijn ouders niet veel kunnen meebetalen omdat we het geld er niet voor hebben anders had ik al een paar jaar geleden een pony gehad.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:46

Meis je bent dertien, jij moet nog geen hele dagen willen werken. Dat vind ik persoonlijk onverantwoord. Tuurlijk toont het je goede wil maar vind dat een beetje te veel van het goede. Wat vinden je ouders ervan. Als je mijn kind was geweest had ik je niet zo veel laten werken. Maar dat is mijn eigen gevoel.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:53

Nou je bent hardstikke goed op weg hoor! Wat ik op mn 13e allemaal verzon om een paard te kunnen kopen was verre van realistisch :')

Het is in elk geval heel belangrijk dat je ouders je kunnen helpen als het nodig is. Ik werk parttime en verdien leuk, maar als het echt nodig mocht zijn kunnen mijn ouders altijd bijspringen (+ dat poownlief uitgebreid verzekerd is). Dan weet je zeker dat als je paardje ziek wordt en met spoed naar de kliniek moet dat het ook mogelijk is, want het zou toch verschrikkelijk zijn als je je dier niet kunt helpen omdat je het geld niet hebt..

Verder inderdaad nog eens goed alles doornemen met de mensen van die stalling. Vergeet ook niet dat je ook nog kosten hebt voor de smid, wormenkuren en eens per jaar een inenting. Laat ik de kosten voor je spullen even buiten beschouwing, maar houd er rekening mee dat er wel eens iets kapot gaat of je iets nodig kunt hebben.. Ik heb in de afgelopen 1,5 jaar al een aardige verzameling aangelegd aan spulletjes en dan heb ik nog niet eens een zadel en hoofdstel en alle andere rijspullen zeg maar :+

Maar ga zo door hoor, je komt heel realistisch over dus het komt echt wel goed als je zo doorgaat!

ShenaBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:56

PBA_ schreef:
Meis je bent dertien, jij moet nog geen hele dagen willen werken. Dat vind ik persoonlijk onverantwoord. Tuurlijk toont het je goede wil maar vind dat een beetje te veel van het goede. Wat vinden je ouders ervan. Als je mijn kind was geweest had ik je niet zo veel laten werken. Maar dat is mijn eigen gevoel.

Ben ik mee eens blijf nog ffies lekker kind zolang het kan en ga niet zo veel werken
Snap dat het leuk is een eigen pony/paard maar er gaat ook veel tijd in zitten
Misschien slim om eerst een verzorg paardje te vinden?
En als je een paar jaartjes ouder ben dan gaan kijken voor een eigen paardje

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 16:31

oke, maar ik weet dat ik het aan kan en mijn ouders vinden het goed en ik werk gewoon zoveel als ik aankan want dan nog maar even wachten maar dat gaat me wel lukken! en ja ik WIL werken! dit is mijn allergrootste droom en veel mensen zeggen tegen me, wil je het echt wel? het is zwaarder dan het lijkt! en dat weet ik, ik weet waar ik aan begin en als ik gewoon blijf denken waarvoor ik het doe houd ik het wel vol! en anders stop ik gewoon wanneer ik genoeg geld heb. Ik begrijp jullie natuurlijk maar ik weet dat ik dit gewoon aankan:D ik ga gewoon m'n best doen:D meer kan ik niet doen;)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:27

Hebben je ouders wel een idee hoeveel geld een paard kost? En ik begrijp dat jullie het paard willen delen, daar komen eigenlijk bijna altijd problemen van. Ik zou nog even lekker doorsparen en ondertussen op zoek gaan naar een leuke verzorgpony.

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 18:52

ja dat weten ze:D