joyce B schreef:gewoon bestraten nu je paddock droog is, liefst 20 a 30 cm zand er op iets ruimer dan de plaats waar je wilt bestraten, beetje hoger dan de rest van je paddock is wel zo fijn. Dan goed aantrillen met trilmachine (kun je huren) en tussendoor weer vlak maken met een balk zodat je gaten opvult met zand. Als alles vlak en stevig is tegels of klinkers leggen, dan opsluitbandjes er omheen en bij klinkers nog een keer aftrillen en zand erover, bij grote tegels alleen zand erover om de voegen te vullen. Daardoor liggen de tegels steviger.
Als je wacht tot het modder is, dan gaat het eerder verzakken. Als je het doet wanneer het droog is, en je sluit de tegels goed op en legt het plateautje iets hoger dan je paddock, dan blijft het vrij goed liggen, mits het water naar beneden weg kan zakken. Vandaar je zandbed en hogere ligging.
Zo hebben wij het thuis ook gedaan. Een stuk voor de stallen bestraat met stoeptegels en de randen zijn grasblokken.
Zo kunnen ze droog de stal in en uit gaan, hebben ze een stuk waar ze droog op kunnen staan swinters en ik hang er mijn hooinetten op, in mijn profiel zie je vast wel voorbeelden.