Hoe weidegang weer opbouwen ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZarcoTje

Hoe weidegang weer opbouwen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 19:00

Hay :wave:

Hoop dat het hier goed staat :)

Nu mijn vraag is niet hóe ik de weidegang weer moet opbouwen, maar hoeveel uur ik mijn paard per dag op de weide kan laten :)
Sinds gisteren staat mijn nieuwe paard thuis en in de manege heeft ze een dikke maand steeds in de buitenpiste gestaan en kreeg ze elke dag hooi en voer, verder dus geen gras gezien.
Voordat ze naar de manege kwam stond ze bij de vorige eigenaren wel op de weide :j

Nu mag ze thuis ook op de weide, maar dat is natuurlijk gevaarlijk omdat ze van opeens te veel gras koliek kan krijgen.
Gisteren heeft ze zo'n 3 uurtjes buiten gestaan verdeeld over 's namiddags en 's avonds, daartussen stond ze op de paddock en heeft ze wat hooi en haar voer gekregen :j
Vandaag heeft ze 4 uur buiten gestaan, vanmorgen 2 uur en nu staat ze ook al 2 uur buiten (ik ga haar zo meteen weer op de paddock zetten).

Morgen ga ik proberen naar 3 uur 's morgens en 's avonds te gaan :)
Ben ik zo goed bezig, of mag ze best al langer (of juist niet zo lang ?) de weide op ?

Alvast bedankt !

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:05

ik zou t niet met elke dag 2 uur verlengen per dag.

je zit nu totaal op 4 uur dit zou ik morgen ook doen en dan de dag erna weer een uur erbij dus 5 uur dat dan ook 2 dagen en dan 6 uur 2 dagen ect.

zo kun je beter zien wat veel gras met haar doet en wanneer ze te lang staat dan kun je een uurtje terug gaan wat wel goed ging.

Angela

Re: Hoe weidegang weer opbouwen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:15

Hoe lang wil je dat je paard uiteindelijk op het gras staat?

Per dag 2 uur erbij kan best, zeker als je het over een uur in de ochtend erbij, en een uur in de avond erbij verdeelt :j

ZarcoTje

Re: Hoe weidegang weer opbouwen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 20:39

Uiteindelijk wil ik haar graag 24/7 op de weide, zoals mijn andere 2 paarden :)
Ze wordt intensief getraind dus de kilo's vliegen er gelijk weer vanaf ;)

Vandaag heeft ze trouwens 4 u op de weide gestaan, 2 u 's morgens en 2 u 's avonds :j