Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Nu staat ze zonder ijzers, dat vind ik wel het allerprettigst maar als ik weer de harde weg op ga helaas niet mogelijk...
Zonder ijzers heeft ze trouwens wel minder last van hoefzweertjes naar mijn idee...maar ik laat mijn hoefsmid kiezen wat hij het liefst doet...nadeel van warm beslaan vind ik misschien dat als je paard erg gevoelig op de hoeven is, dan kan hij na het kappem nog goed lopen, maar door dat "smelten" kan de hoef soms net iets te kort worden waardoor zo'n paard niet lekker meer loopt...ik spreek uit ervaring...
Citaat:bij warm beslag weet je zeker dat het ijzer volledig aan de hoef aansluit en er niet evt iets tussen kan komen(kleine steentjes tijdens rijden bijv.)bij koud beslag kan het zijn dat het ijzer niet helemaal goed aansluit

Citaat:Op 2001-08-15 07:37, schreef Sibold:Citaat:bij warm beslag weet je zeker dat het ijzer volledig aan de hoef aansluit en er niet evt iets tussen kan komen(kleine steentjes tijdens rijden bijv.)bij koud beslag kan het zijn dat het ijzer niet helemaal goed aansluit
Onzin hoor, als (inderdaad ALS) je smid "toevallig" wel goed kan bekappen (aha!) dan maakt het geen donder uit.
Als een smid er een ijzer ondertimmert wat niet goed aansluit op de hoef dan kan ie niet bekappen, klaar. En dat is natuurlijk makkelijker te verhelpen met warm beslag, wie houdt wie nu voor de gek?