Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Essie_Bokkie schreef:Een zware bodem is idd slecht voor je pezen, ik zou er ook niet in gaan rijden.
De eigenaar moet zorgen dat de bodem weer in orde komt, als dat niet gebeurd dan zou ik een andere stal zoeken want je kan lelijke blessures krijgen...
Succes
Fien1 schreef:In de vorige paard& sport stond een artikel over peesblessures door Jan Greve. Hij zei ook dat de paarden van nu wat verwend zijn met de stevige bodems en dan snel iets kunnen blesseren tijdens bijvoorbeeld een wedstrijd op een "knollenveld". Zware bak kan ook volgens hem; Als je het maar opbouwd.
boemel schreef:Essie_bokkie je hebt helemaal gelijk, alleen is een goede bodem vaak heel erg duur en krijgt de particulier of kleine pensionstal dat vaak niet voor elkaar.
Om deze reden sta ik nu op een vrij dure stal. Ook mijn paard raakte geblesseerd door een zware bodem. Ik ben daar dus heel voorzichtig mee geworden. Ik ben aan het rondkijken voor een kleine stal met buitenbak met goede bodem, maar ik heb er nog geen gevonden of ze zijn vol.
Leslie90 schreef:Echt kl*te is dat, op z'n zachts gezegd, al die zware rijbakken!
Gelukkig is de staleigenaar bezig met oriënteren, hij gaat waarschijnlijk de bak verbeteren met all weather tuft.
Ik rij overigens nog steeds niet in de bak.